Anderson Silva

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaikka yleisesti Silvan käytös perseestä onkin, ja Sonnen heitti minunkin mielestäni hyvää läppää, niin silti Silvan käytöksessä ei hirveästi ole mielestäni tässä tapauksessa moitittavaa. Yllättävän tyynesti minun mielestäni otti asian, vaikka Sonnen esimerkiksi juuri haukkui Nogueirat jne. Kaikki on Sonnenin puolella tässä tapauksessa, mutta miettikää millaiset vihat Silva olisi saanut päälleen, jos olisi samalla tavalla puhunut Sonnenista. Joo, eikä mulla ole mitään Sonnenia vastaan, ihan hauska jätkähän se on.

Silva yritti aloittaa (punnituksissa) sitä samaa pelleilyä kuin harrasti Maiaa matsissa. Silvahan veti pultit jostain käsittämättömästä lauseesta minkä Maia päästi suustaan matsia promotessa. Maiaa vastaan mies huuteli rivouksia, halveksi ja nöyryytti Maiaa niin paljon kuin osasi ja pystyi. Koko show kääntyi loppujen lopuksi miestä itseään vastaan, mutta tuo matsi avasi ainakin minun silmäni, miten epäurheilijamainen persoona Silva on. Ainakaan mun arvomaailmaan ei mahdu tuollainen käytös enkä sen takia pysty miestä arvostamaan. Silva olisi ihan saletisti tehnyt samat temput Sonnenille, joka lievästi ilmaistuna "sanoi ehkä vähän enemmän kuin Demian".

Matsihan oli sinällään ihan klassikko ja ottelun voitti lopulta Silva. Ei sitä kukaan kiistä. Mutta on edelleen typerää selitellä sitä turpasaunaa minkä Silva koki vedoten kylkikipuihin tai Sonnenin lääkitykseen. Silva otti 4½ erää turpaansa pystyssä ja matossa, se on ihan yhtälailla totuus kuin se että mies lopulta voitti. Kunnioitettava comeback. Silti en miestä arvosta. Ja tämä vain herran persoonan takia.

Silva otti tosiaan nyrkkiä 4,5 erää, mutta taisi Sonnenin muutama lyönti osua omaankin leukaan:
;)

chael-sonnen-ufc-117-post-fight.jpg

Anderson+Silva+Post+UFC+117+|+Flickr+-+Photo+Sharing!.jpg

Tuossa siis kuvat matsin jälkeen molempien naamasta, ja vaikka Sonnen dominoi "pystyssä ja matossa mielinmäärin" ei mielestäni jäljet puhu sitä kieltä että olisi ollut hirveän tehokasta dominointia..

Esim tuossa kuvassa jonka postasin, näkyy silmän alla mustelma sekä toisessa silmäkulmassa. Pointti ei ollut siinä etteikö Silvalla olisi jälkiä. Vaan siinä että vaikka Sonnen dominoi suurimman osan ottelusta, ei saanut aikaan merkittävää tuhoa.

Ihan mielenkiinnosta, onko porukan motivaationa Silvan haukkumiseen se, että ette Silvasta tykkää, vai se, että kyseessä on Japin lempiottelija?

.

Eihän kukaan tässä Silvaa ole huonoksi haukkunut. Itse ainakin olen vaan niin vahvasti sitä mieltä, ettei mies ole kaikkien aikojen paras. Tämmöinen lapsellinen kiva pikku väittely vaan :D.

Se riippuu ihmisestä aika paljon miltä naama näyttää jos on ottanut hittiä, esim Fedorilla on naama täynnä murkuloita ja nenä paskana jos se on vähänkin ottanut osumaa matsin aikana. Kannattais ehkä ennemminkin tutkiskella tilastoja kuin postailla jotain pärstän kuvia. http://blog.fightmetric.com/2010/08/silva-vs-sonnen-fightmetric-report.html

Joo oikeassa olet, Sonnen sai sittenkin osumia, ei vaan onnistunut lopettamaan ottelua, saatikka voittamaan. Toivoin koko ottelun ajan että Sonnen olisi voittanut, mutta kuten sanoin, ottelun jälkeen Silvan pisteet ottelijana nousivat jälleen silmissäni. (Ja huom. en ota kantaa Silvan käyttäytymiseen)

Vaan siinä että vaikka Sonnen dominoi suurimman osan ottelusta, ei saanut aikaan merkittävää tuhoa.

Olihan se Silva aivan paskana matsin jälkeen. Eihän se meinannut saada Gi:tä päälleen ja sanaa suustaan matsin jälkeen. Naamasta ei voi kauhesti vetää johtopäätöksiä, joillakin vaan kasvojen iho kestää iskuja eri lailla vrt. (esim. Silva, BJ Penn) Vastaavasti naama ruvella aina (Nick Diaz, Fedor, Marcus Davies)

No nytkun sanoit niin olihan se ylösnouseminen vähän vaikeeta. Tiedä sitten oliko kyse uupumisesta, vai osumista :)

Ottelusta toiseen: Harmittaa hemmetisti Vitorin matsin lyhyt kesto, jotenkin Vitorin pysty näytti siltä (vaikka alussa Silva väisteli hienosti hyökkäykset) että olisi tullut kova pysty kamppailu, ja ottelu olisi voinut ratketa kummalle tahansa.

No nytkun sanoit niin olihan se ylösnouseminen vähän vaikeeta. Tiedä sitten oliko kyse uupumisesta, vai osumista :)

Ottelusta toiseen: Harmittaa hemmetisti Vitorin matsin lyhyt kesto, jotenkin Vitorin pysty näytti siltä (vaikka alussa Silva väisteli hienosti hyökkäykset) että olisi tullut kova pysty kamppailu, ja ottelu olisi voinut ratketa kummalle tahansa.

Totta. Tällaisia "superotteluta" tulee tosi harvoin mitkä saa oikeesti pulssin nousemaan ja persuksen irti penkistä. Belfort näytti ihan hyvältä, mutta teki minusta virheen juuri siinä minkä niin moni muukin. Antoi Silvalle alussa aikaa tanssia ja päästä rytmiin. Sonnen teki sen miten Silvan voi voittaa, eli antoi jatkuvaa painetta. Toisaalta oli odotettavissa että jompikumpi nukkuu ennen pitkää, sen verran terävyyttä on molempien raajoissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Silva ei ole vielä goat mutta jos se voittaa gsp:n ni tulee kyllä olemaan goat ja vaikka ne ei ottelis veikkaa että ennen ku silvan ura on ohi se on goat

En ota kantaa oliko keksitty vai ei, mutta tuntuisi vähän epäloogiselta paljastaa joku heikkous ennen matsia, vaikka sitten siellä punnituksessa voivotella kylkeä. :D

En ole lääkäri, mutta sellainen käsitys mulla olisi, että murtuneella kylkiluulla ei tanssita. Tai jos tanssitaan, ollaan vedetty jotain aika väkevää. Eikä lääkäri varmasti antaisi lupaa otella murtuneella kylkiluulla, sehän voisi puhkaista keuhkon heti ensimmäisestä osumasta?

Silva on puhtaana MMA strikkerina yks kaikkien aikojen parhaista (suvereenisti näyttävin kyllä), mutta miehen kokonaispaketissa (painissa) on vielä niin suuria puutteita, etten kyllä tuota viittaa vielä ukolle pukisi. Ymmärrän toisaalta täysin miksi joku ajatelee niin. Turha ja typerä aihe vääntää peistä.

Silvan erottaa muista suurimmasta osasta keskisarjalaisista nopeus ja refleksit. Ne tuntuu kertakaikkiaan olevan selvästi astetta muita edellä. Tästä nähtiin karrikoitu esimerkki kun tunnetusti iso ja hidas Forrest kauhoi ilmaa Spaiderin naureskellessa.

Toisaalta GSP on putsannut myös painoluokkansa äärimmäisellä urheilullisuudella ja terävydellä. Sanoisinpa että GSP on liikkeissään nopeampi ja terävämpi kuin Silva. GSP on lajin paras painija ja tämä terävyyden ja painin yhdistelmä voi olla Silvalle paha pähkinä. Vastapainona tälle on se, että Silva on ihan helvetin paljon isompi kuin GSP ja yksikin hyvä osuma saattaa riittää lopettamaan pyristelyt. Silvalla on ottelussa paljon enemmän hävittävää kuin voitettavaa. Erikoista sinänsä jos mies suostuu otteluun.

- Jos oikeasti halutaan järjestää ottelu edes lähelle p4p-tittelistä, silva vs. gsp -ottelu pitäisi järjestää catch-weigh:ssä; samoin kuin muistaakseni franklin vs. wanderlei tai joku vastaava ottelu järjestettiin täs pari vuotta takaperin (siis ufc:ssä). Jos gsp haluaa otella mw -tittelistä, niin sitten tietenkin mw:n painoissa..

- tai aikanaan ato boldon ja michael johnson kohtasi 150 metrillä pikajuoksussa kun kilpailtiin pikamatkojen kuninkaan tittelistä; ei 100 eikä 200 metrillä; Johnson:han tuon tais voittaa..

Samalla jotenkin käsittämättömän hienon mutta myös koomisen näköistä Silvan ja Machidan leikkiminen.

Vielä kun GSP:tä vertaa tuohon Silvaan, kun GSP satutti nivusensa Alves matsissa, ei siinä paljoa vikisty vaan samalla tehokkuudella hoidettiin homma loppuun. Eihän se Anderson voi paras(GOAT tai p4p #1) olla mitenkään tuon Sonnen matsin jälkeen, ei GSPtä kukaan ole samoin dominoinut. Ja jos joku tuo Serra ja Hughes matsit esille, Silvalta löytyy edelleen tappiot Chonanille ja Takaselle. Ja kyllä olen GSP fani, mutta ihan järkeviä pointteja ainakin luulen sanovani :D

Njoo, mun mielestä aika köyhää jutustella tuosta Sonnen-matsista, sikäli kun lopetus on aina lopetus. Minotauro on tehnyt aivan vastaavia comebackeja esim. Mirkoa vastaan. Mun silmissä suuremman loven tekee esiintymiset Maiaa ja Leitesia vastaan. Jotenkin se Maia-matsin täydellinen shutdown parin omaan leukaan otetun kopin jälkeen oli jotain aivan muuta kuin parasta ottelijaa.

Vielä kun GSP:tä vertaa tuohon Silvaan, kun GSP satutti nivusensa Alves matsissa, ei siinä paljoa vikisty vaan samalla tehokkuudella hoidettiin homma loppuun. Eihän se Anderson voi paras(GOAT tai p4p #1) olla mitenkään tuon Sonnen matsin jälkeen, ei GSPtä kukaan ole samoin dominoinut. Ja jos joku tuo Serra ja Hughes matsit esille, Silvalta löytyy edelleen tappiot Chonanille ja Takaselle. Ja kyllä olen GSP fani, mutta ihan järkeviä pointteja ainakin luulen sanovani :D

Naulan kantaan. Voitto GSP:stä ja muutamasta kovasta lhw:stä. Sitten voidaan mahdollisesti avata uudestaan GOAT kirja. Tai jos saadaan SF:sta Jacare ja Mousasi tukemaan UFC:n huonotasoista MW:tä, niin sitten voidaan Silva ottaa mukaan GOAT keskusteluihin. Ennen Belfort ottelua puhuttiin, että NYT on Silvalla kova vastus ja oikea tason mittari. Belfort jonka primetime nähtiin vuosia sitten :wtf:

Itsehän siis fanitan Andersonia ja kovasti. Hypin niin, että lattia tärisi, kun sai kaivettua triangelin Sonnenista. Mutta fiilikset ja faktat on eri asioita..

Itse en ainakaan uskonut Belfortin tuovan Andersonille mitään ongelmia, ainut miten Anderson voitetaan omasta mielestäni on kovalla painilla, kuten Sonnen näytti, vaikka matsissa nyt saattoikin olla kylkivamma muuttamassa asioita. Sonnen taisi olla ensimmäinen mies(mitä muistan) joka hyökkäsi Silvaan ensimmäisenä, eikä päästänyt Silvaa saamaan rytmistään kiinni missään vaiheessa. Jos se Silva hoitelee vielä GSPn ja Okamin ja vielä vaikka juuri LHW:stä jonkun kovan, hyväksyn mielelläni hänet kaikkien aikojen parhaaksi.

Back
Ylös Bottom