Ananas ja kreatiini

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Oon tässäruvennu miettimää ku tuntuu, että ei saa enää nykyää sellasta turvitusta japumppia kreatiinista ku joskus enne, että voiko sillä olla jotai tekemistä sen kanssa, että oon jo pitkän aikaa vetäny ananasta säilyketölkillisen päivässä...ku kreatiinihan nyt kuitenkin lisää veden varastointia lihaksiin, joten liittyykö se myös jotenkin siihen, että se kreatiini toimii paremmin, kuvittelisin ainakin näin, miksi muuten lykkäisi vettä sinne. No kuitenkin, koska ananashan tunnetusti poistaa nestettä kehosta niin on tullu sellane olo, että voiko toi ananas vaikuttaa siihen et en oo saanu samanlaisia tuntemuksia enää, entä onko jollain mielessä muita ruoka-aineita, jotka vaikuttaa ananaksen tavoin? Toisaalta mul on täl hetkellä HC:n kreatiini käytössä, aiemmin ollut fastin, ja se on ainakin toiminu, eli voisko toi HC:n tavara olla jotai halpispaskaa...

Ainii ja vielä se, et mitä vittua tarkottaa IMO, jääny va vaivaamaa ku tuo lyhenne kummitelee siellä sun täälllä...

PeeJii84 sanoi:
Ainii ja vielä se, et mitä vittua tarkottaa IMO, jääny va vaivaamaa ku tuo lyhenne kummitelee siellä sun täälllä...

Jos jokin lyhenne ei oo tuttu, niin kannattaa googlettaa. Sen kautta minäkin opin tuon IMO lyhenteen.

PeeJii84 sanoi:

Minkä takia pitää yleensä viljellä tällaisia lyhenteitä? Miksei voi kirjoittaa "mielestäni"? Te suomen kielen raiskaajat!

Luin jostain roskalehdestä että kreatiini ei vastoin aiempia käsityksiä kerää nestettä, vaan saatu painonnousu on kireää lihaa. Aloin kiskoon kreatiinia ekaan kertaan johki 4 vuoteen oikeen säännöllisesti. Jännäkakka housussa et mitä tapahtuu. Ennen pistin teelusikallisen jauhoo kerralla ni nyt varmuuden vuoksi ruokalusikallisen :hyper:

kruipelo sanoi:
Luin jostain roskalehdestä että kreatiini ei vastoin aiempia käsityksiä kerää nestettä, vaan saatu painonnousu on kireää lihaa. Aloin kiskoon kreatiinia ekaan kertaan johki 4 vuoteen oikeen säännöllisesti. Jännäkakka housussa et mitä tapahtuu. Ennen pistin teelusikallisen jauhoo kerralla ni nyt varmuuden vuoksi ruokalusikallisen :hyper:

Juu ihan kireetä lihaa se varmasti on :jahas:

PunttiOskari sanoi:
Minkä takia pitää yleensä viljellä tällaisia lyhenteitä? Miksei voi kirjoittaa "mielestäni"? Te suomen kielen raiskaajat!

Belmondo sanoi:

Muahhahhaa :lol2: nörtin kosto on kauhea

Varsinaiseen kysymykseen, mm. kahvi omaa diureettisia taipumuksia.

Jostain jääny päähän sellainen että omenakin muka poistais kehosta suolaa (eli natriumkloridia) ja koska suola sitoo vettä roppaan nin näin sitten omenat "poistais" vettä ropasta. Taitaa olla parhaimmillaankin melko marginaalista.

Kahvi kyllä taasen poistaa nestettä paljon juotuna, enpä uso että vaikuttaa kreatiiniin mitenkään, taitaa olla eri mekanismit taustalla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^ vaikka pakko myöntää että onhan se vähän ristiriitaista vetää samaan aikaa sekä kreaa joka ilmeisesti sitoo nestettä kudoksiin että kiskoo pannullinen kahvia päivässä joka poistaa nestettä kehosta. Jos tolla keinolla sais sitten jonkun tyydyttävän tasapainon noitten kahden välille.

No näkeepä sitte vaikuttaako mitää, jätin ny ainaki ananaksen kokonaa pois, kahvia en juo muutenkaan, ku jossai sosiaalisissa tapahtumissa...lisäsin krean päiväannoksen 10g -> 20g ja tankkaukse 20g -> 40g katotaa nyt sit mitä tapahtuu, pitäs tauko viikon ja tankkaukse jälkee tänää ekaa kertaa reenata, kattoo mitä tekee, seuraavax vaihdan krea merkkiä...

PeeJii84 sanoi:
No näkeepä sitte vaikuttaako mitää, jätin ny ainaki ananaksen kokonaa pois, kahvia en juo muutenkaan, ku jossai sosiaalisissa tapahtumissa...lisäsin krean päiväannoksen 10g -> 20g ja tankkaukse 20g -> 40g katotaa nyt sit mitä tapahtuu, pitäs tauko viikon ja tankkaukse jälkee tänää ekaa kertaa reenata, kattoo mitä tekee, seuraavax vaihdan krea merkkiä...

Eiköhän se kreatiini ole aina kreatiini oli se kenen valmistamaa tahansa. Kehossakin se on kreatiinifosfaattia, joka ainakin minulle kielii sen, että keho itse "iskee" siihen fosfaattiosan ja sen itse kreatiinin saa sitten ravinnosta. Järkevimmältä tuntuisi näin ollen ostaa vain sitä halvinta tavaraa.

Menee vähän :offtopic: mutta miten kannattas tehä ku tota kreatiinia sousitellaan otettavaks se 5g/päivä. No, ite oon yleensä palkkarissa vetäny ton eli 4x viikossa, ja välipäivinä ei oo sitte tullu ollenkaa. Elikkäs kannattasko palkkariin vetää aina esim 10g että sitä tulis se noin 5g päivälle vai mitäs mieltä olette? :kippis1:

härrkä sanoi:
Menee vähän :offtopic: mutta miten kannattas tehä ku tota kreatiinia sousitellaan otettavaks se 5g/päivä. No, ite oon yleensä palkkarissa vetäny ton eli 4x viikossa, ja välipäivinä ei oo sitte tullu ollenkaa. Elikkäs kannattasko palkkariin vetää aina esim 10g että sitä tulis se noin 5g päivälle vai mitäs mieltä olette? :kippis1:

Suositukset eivät (läheskään) aina pidä paikkaansa. Tuo sinun tekniikkasi ottaa kreatiinia enemmän kerralla ajatellen näin välipäiviä kuulostaa minusta ihan loogiselta. Jotkut eivät saa suositusannoksista mitään potkua peliin, jolloin on otettava isompi annos (20g), jotta saataisiin siitäkin edes jotain hyötyä. Tähän kreatiinin toimimattomuuteen vaikuttavat tietenkin muut seikat, kuten kahvin ryystäminen kymmenen kuppia päivässä. Elikkänsä pääpointtini on, että mikäli tunnet, että kreatiini toimii nykyisillä annoksillasi, ei kannata annostusta nostaa näin rahankin säästön takia, mutta voithan aina kokeilla nostaa annosta ja katsoa, että tuleeko siinä enemmän tulosta vai ei.

härrkä sanoi:

Mä otan tuon 5 g ja vain palkkarissa ja mulla tulee ne hyödyt jotka on tullakseen. Voithan sä ottaa myös välipäivinä tuon 5 g, sekoita vaikka heradrinkkiin tai ota ihan vesilasin kanssa se.

Back
Ylös Bottom