Ana ja möykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Joo kateellista ulinaa vaan täällä joo, Salonen penkkaa 140 kilosena 202,5kg kisoissa, mutta väittää videolla muka nostaneensa 250kg 125kg elopainolla, samalla viitaten olevansa ylivoimaisesti Smulteria kovempi nostaja sillä smulter mukamas nosti tuon saman 250kg mutta 155kg elopainolla täten tuomiten Smulterin täys paskaksi nostajaksi.

Täällä me kateelliset jonnet vaan tosiaan ulistaan 🤪 Hahaha

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ajattelin ensin, että parodiaa, mutta tosissaan kaverit taitaa olla. Ymmärrän toki, ettei Möykky tällaisissa videoissa ala väittelemään vieraan kanssa vaikka paremmin tietäisikin (mitä epäilen). Sinänsä ihan oikein, että huipulle yrittävät saavat sympatiaa, sillä moni tosiaan pyrkii esim. olympialaisiin köyhyysrajan tuntumassa.
Faktat silti kunniaan eikä puhuta ihan mitä sattuu. Muuten rupeaa nuo halvaantumisetkin epäilyttämään. Kaisa Mäkäräinen on ollut yli kymmenen vuotta täyspäiväinen ammattiurheilija. Tulot on olleet luokkaa 200 000 euroa/vuosi (urheilijat voivat lisäksi laittaa rahaa sivuun ns. urheilijarahastoon joten todelliset tulot voivat olla suuremmatkin) ja on ihan kärjessä, mitä tulee verot Suomeen maksaviin yksilöurheilijoihin.
Pöyhösen ura loppui jalkavaivoihin. Dopingtuomio tuli uran jälkeen epämääräisestä "laittomaan tuontitavaraan ryhtymisestä" ja rangaistuksena peräti 10 päiväsakkoa. Ei mies mihinkään ole kadonnut, oli viimeksi mm. nelosen suositussa Selviytyjät-ohjelmassa. Sievisen ura taas tuli ns. luonnolliseen päätökseen aikoja sitten ja julkisuudessa mies on ollut tämän tästä. Pitkämäki taas lopetti uransa juuri (mies muuten luki itsensä sähköinsinööriksi jo 25-vuotiaana). Kukaan muu ei tänä vuonna mitaleita (yleisurheilussa) tuonut.
Sinänsä ihan kovia tuloksia (näin tavallisen saliharrastajan näkökulmasta) mies on tehnyt jos jutut jalkavaivoista pitää paikkansa. Voimanostoliiton kisoissa näyttää menneen 172,5 kiloa, sittemmin "vapaassa" 202,5. Ei kuitenkaan syytä mollata esim. Smulteria ja muita todella huipputekijöitä.

Ei ne nyt mitkään täysin toimimattomat voi olla kun tolla TOP GUNS kanavan videolla ukko pönötti jalkojensa päällä kuvatessaan möykyn hyppelyitä.

Ei ne nyt mitkään täysin toimimattomat voi olla kun tolla TOP GUNS kanavan videolla ukko pönötti jalkojensa päällä kuvatessaan möykyn hyppelyitä.
Joo aivan normaalisti kävelee näköjään. Miksi sitten penkkaa lahnana lantio penkkiin köytettynä?

Miten kundi ajaa autoa, jos on jalat halvaantuneet?
Niinku tuossa jo aikasemmin kirjotin niin ihan omin jaloin kävelee nykyään. Sen mitä nyt pari viimeistä kertaa salilla nähny, niin kyllä se autolla ajokin sitten täytyy onnistua.

Joo aivan normaalisti kävelee näköjään. Miksi sitten penkkaa lahnana lantio penkkiin köytettynä?
Niihin kisoihin joskus pääsee mukaan nekin joilla jalat toimii. Sillon tosiaankin myös sut köytetään kiinni jaloista. Ja siis olen itse tommoisissa kisoissa kisannut ekan kisani.

Miten kundi ajaa autoa, jos on jalat halvaantuneet?
Käsittääkseni jos alaraajat ei pelitä niin voi silti ajaa autolla.
Autohommia ennen kun tein niin kerran tuli sellainen auto vastaan jossa oli rattiin viritelty kaasu ja jarru. Omistaja käveli sauvoilla

Autohommia ennen kun tein niin kerran tuli sellainen auto vastaan jossa oli rattiin viritelty kaasu ja jarru. Omistaja käveli sauvoilla
Voi ajaa autolla vaikka jalat ei toimi. Onhan noita pyörätuolipotilata auton ratissa vaikka kuinka paljon. Kaasu, jarru ja myös kytkin saadaan toimimaan käsillä.

Hyvä viesti oldmasterilta.

Näiden videoilla olevien benchpress ukkojen juttuihin liittyen;

Käytännössä ole mitään väliä, vaikka sijoittuisi koko uransa sijoille 3-15.
Jos urheilija on maansa kärkinimiä lajissaan, hänet sinne kisoihin jokatapauksessa halutaan.
Oli kyseessä sitten pienemmät kalevan kisat tai suuremmat olympiat, niin molemmissa sohvaperunoita riittää suomessakin varmaan kuusinumeroisen luvun verran.

Mahtoikohan näissä penkkipunnerruksen kisoissa olla edes videokameraa kellään. No, huumoria, hienoa se on että ukot urheilee ja pärjää lajissaan.

Turussa on ainakin autopaja, joka juuri tuollaisia asennuksia tekee. Yllättävän moneen vaivaan taitaa nykypäivänä lääke löytyä näissäkin

Hyvä tuo autossa kuvattu video. Ensin kerrotaan faktana, että suomi on ainut maa missä ei urheilijalle makseta palkkaa ja joutuu omasta pussista maksamaan kisamatkat ynms. Muutama minuutti tästä, kirotaan Tero Pitkämäen kohtelua, kun mies pääsee jatkuvasti valtion kustantamana kiertämään kisoihin. Saattoi olla että minulta meni joku pointti tässä keskustelussa ohi, ja saa toki korjata jos olen väärässä mutta ehkä pieni ristiriita tässä koko avautumisessa oli :D

Älkää nyt viitsikö. Salonen on varmasti kova ukko ja täysin ymmärrettävää että vertaa itseään Smulteriin. Melkein 1,5x op penkistä testivapaassa liitossa on ihan hyvä tulos. Tai olisi, jos treenitaustaa olisi alle kaksi vuotta.

Oikeesti niin 200kg penkki kisassa on kunnioitettava suoritus. Kaikki muu tossa sitten ärsyttääkin.

Väittäisin että Salosella ei ole käsihallintalaite käytössä, kun hänellä välillä kuitenkin oikea käsi on näkyvillä ja ajetaan kaupunkiajoa, jossa kai kuitenkin pitäisi olla koko ajan käsi kaasulla/jarrulla.

Nyt on pakko kysyä Andy et luetko sä ollenkaan näitä viestejä mitä tähän lakaan kirjoitetaan? mä olen esim jo useampaan kertaan kirjoittanu et Salonen kävelee ihan omilla jaloilla eli ei ole pyörätuolissa niin kaippa se nyt ajaa autollakin ihan ilman apulaitteita. Ja ihan omin silmin olen nähny nyt kahden viikon aikana et kaveri kävelee omin jaloin.

Nyt on pakko kysyä Andy et luetko sä ollenkaan näitä viestejä mitä tähän lakaan kirjoitetaan? mä olen esim jo useampaan kertaan kirjoittanu et Salonen kävelee ihan omilla jaloilla eli ei ole pyörätuolissa niin kaippa se nyt ajaa autollakin ihan ilman apulaitteita. Ja ihan omin silmin olen nähny nyt kahden viikon aikana et kaveri kävelee omin jaloin.

Huomasin viestin kyllä, mutta sen jälkeen tuli viesti, jossa viitattiin edelleen käsihallintalaitteisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom