Ana ja möykky

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmaan aika poikkeuksellista, että yksjakoisella reenillä otetaan sm- pronssia. On se aika epeli tuo meidän möykerö!
Tsiigatkaapas miten Tuomo reenaa ja on tehnyt sitä ties kuinka kauan, eli siellä on raskaita perusliikkeitä isoilla kuormilla eikä juurikaan hifistelyä. Lisäksi mies on kertomansa mukaan vielä todella kova syömään. Eli jälleen back to basics ja tulokset puhukoon tässäkin tapauksessa puolestaan. Ei tollasta paksua kivilihaa saada eristäviä vitkuttamalla, vaan siellä on siellä kyykätty, punnerrettu ja vedetty isosti meleko paljon. Mun mielestä Tuomo olis pitäny laittaa hopealle, oli meinaan enemmän kehonrakentajan näköinen kuin Pekka.
 
Tsiigatkaapas miten Tuomo reenaa ja on tehnyt sitä ties kuinka kauan, eli siellä on raskaita perusliikkeitä isoilla kuormilla eikä juurikaan hifistelyä. Lisäksi mies on kertomansa mukaan vielä todella kova syömään. Eli jälleen back to basics ja tulokset puhukoon tässäkin tapauksessa puolestaan. Ei tollasta paksua kivilihaa saada eristäviä vitkuttamalla, vaan siellä on siellä kyykätty, punnerrettu ja vedetty isosti meleko paljon. Mun mielestä Tuomo olis pitäny laittaa hopealle, oli meinaan enemmän kehonrakentajan näköinen kuin Pekka.
Itse olen aikanaan treenannut pidempään samalla salilla jossa Halmo treenasi kun kisasi vielä aktiivisesti ja ihan sama havainto siitä millä treenityylillä nuo paksummat lihat on tehty. Noita mykrän videoita kun selaillut lävitse joita puskenut tänä vuonna tasaisesti kisakauden aikana, ei noissa pekan treeneissa ihan oikeasti ole mitään kovaa tekemisen meininkiä, suorastaan ihan helvetin kevyttä läiskyttelyä vipuvarsilaitteilla ja vaijereilla kaikissa videoissa. Ei möykyn tai vaikka halmon treenaamista voi oikein mitenkään vakavissaan verrata tuohon mykrän = killeltä kopioituun treenitapaan. Miksi pekka yleensä vielä ns. roikkuu killessä kiinni kun menestys ei ainakaan sitä tuolla tyylillä puolla ?! Rintalihasten koossa näkyy tuo ero/paksuus myös todella hyvin jos veivataan lähinnä pelkkää vipuvarsilaitetta vs. old schooltreeni vapaalla tangolla. Möykyllä erinomaiset mahikset vajaan parin viikon päästä ottaa noista kisoista ykkössija, kakkosena olisi kuulunut olla noissa skl:n kisoissa.
 
Rintalihasten koossa näkyy tuo ero/paksuus myös todella hyvin jos veivataan lähinnä pelkkää vipuvarsilaitetta vs. old schooltreeni vapaalla tangolla.
Erittäin hyvä pointti ja itse olen käytännön kautta tehnyt saman huomion. Tankopunnerruksilla tulee paksu ja kookas rinta, jota ei usein saa edes ylläpidettyä vipuvarsikoneilla tai vaijerivimputuksilla vaan ylläpitääkseenkin täytyisi pystyä punnertamaan edes jollakin tankovariaatiolla suht raskaasti.
 
Geneettistä se pitkälti on jos saa täältä yhtään huudella. Joku voi treenata vapailla painoilla täysiä vuosikausia mutta ei millään saa paksua kivilihaa jos esimerkiksi rakenteellisesti on erilainen.

Sinällään erikoista kun kuitenkin paksulihaisia vipuvarsikoneilla treenanneita bodareita löytyy esim. jenkeistä.

Eihän se lihas ymmärrä punnerratko ylös tangolla, koneella, käsipainolla tai vaikka betoniharkolla.
 
Eihän se lihas ymmärrä punnerratko ylös tangolla, koneella, käsipainolla tai vaikka betoniharkolla.
Kaikissa noissa on eri rasituskulma. Tanko on lukittu käsien osalta, betoniharkko nostetaan edestä enemmän etuolkapäillä, kässäreissä kädet menee kapeemmalle ja leveemmälle.
 
Kaikissa noissa on eri rasituskulma. Tanko on lukittu käsien osalta, betoniharkko nostetaan edestä enemmän etuolkapäillä, kässäreissä kädet menee kapeemmalle ja leveemmälle.
Jep, tangolla se kuormitetty venytys on isoin triggeri. Rikkoo myös eniten paikkojakin ikävä kyllä.
 
Uskomattoman kovan paketin Möykky kyllä lauteille toi, rehellisesti en olisi uskonut. Kakkossija olisi ollut täysin perusteltu. Pakko myös arvostaa miehen treenityyliä ja voimia, ei ole mitään vipuvarsikoneilla ja kaapeleilla nyhräämistä, vaan suorituskykyä piisaa. Millaisena näette hänen mahdollisuutensa näissä tulevissa kisoissa? Ei tule juuri kehonrakennusta seurattua, niin itse en osaa sanoa
 
 
Möykky meni ja pilasi kuntonsa SM kisojen jälkeen. Toivottavasti pysyy terveenä, todella riskialtista touhua on meininki tällä hetkellä. Nyt jos olisi järkeä päässä, niin jättäisi prepin kesken eikä enää haaveilisi Legends Cupissa kisaamisesta.
 
Möykky meni ja pilasi kuntonsa SM kisojen jälkeen. Toivottavasti pysyy terveenä, todella riskialtista touhua on meininki tällä hetkellä. Nyt jos olisi järkeä päässä, niin jättäisi prepin kesken eikä enää haaveilisi Legends Cupissa kisaamisesta.
Mikäs sillä?
 
Back
Ylös Bottom