Ana ja möykky

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
12? 😨 Tuommoista määrää ei varmaan ihan kerralla revitä pois? Kuulostaa aika hurjalta. Käsittääkseni tulehtunut hammas helposti leviää viereiseen hampaaseen jne.
Kyllä revitään jos terveys on sen takia uhattuna. Yks semituttu "nisti" oli vastaavassa tilanteessa aikasemmin tänä vuotena. Sillä oli jatkuva tulehdustila päällä joka vei sairaalaan 3 kertaa, ennenkuin me tajus kattoa äijän suuhun ja näki miten paskassa kunnossa leegot on. Sitä ennen antibiooteilla hoidettin tulehdus pois ja kotiutettiin. Sama juttu sitten vaan uusiutui joka kerta kun antibioottikuuri loppui. Hampaidenpoisto tehtiin tuolle hepulle nukutuksessa. Hammaslääkärin mukaan ne hampaat piti repiä pois heti koska tilanne oli niin paha että tulehdus olisi voinut koska tahansa levitä hammasjuurista aivoihin.
 
Itsekin tämän ketjun myötä kävin pitkästä aikaa hammasten tarkastuksessa. Ei ole vain viitsinyt käydä kun ei kipuja minkäälaista vihlontaa ei ole ollut. Hampaat tullut pestyä 2 kertaa päivässä + suuvesi päälle. Hammaslankaa silloin tällöin hampaiden väleihin. Omatoimisesti poistellut hammaskiveä. Jokunen purkka työpäivän aikaan.

Vähän alkoi mietityttämään kun joku vuosi sitten irtosi yksi paikka ja syvä kuoppa sitä myöten hampaassa. Mietin jo että tuleekohan tyyliin hampaan poisto tuomio tuolle kun en nyt vasta käyn näyttämässä. Tarkastuksen jälkeen tuli huomioksi että ei yhtään reikää. Tuo paikka kannattaa lähiaikoina uusia mutta ei kiireellinen. Hammaskiveä kuulemma paljon ja sen puhdistukseen olen lähipäivinä menossa. Vähän ihmettelin kun sanoi että on paljon vaikka itse poistellut kaiken mihin pelin kanssa näkee ja sokkonakin joidenkin hampaiden rajoja kokeillut irtoaako sieltä mitään vai ei.
 
Aika rajut on omatoimiset otteet kun kundi poistaa hammaskivet kotona itse :D olet plakkia hieronut.

"Hammaskiven poistaminen kotona ei ole mahdollista koska hammaskiven poisto sattuu usein siksi, että sitä on myös ikenen alla.. " Ja hampaiden takan sitä juurikin on,en tiedä onko sulla hammaslääkärin instrumentit pikkupeiliä myöten kotona,mutta epäilen ettei se omin käsin onnistu mitenkään. Miten tsiikaat etuhampaiden taakse ja työskentelet kivien poistossa? Laita video,halua nähdä kun ne kivet ikenien alla on niin tiukassa,että totta sulla kaveri pitää päästä kiinni kun itse jollaki haarukalla vai millä lie väännät pää punasena.

Kaikkea ne ihmiset kuvitteleeki,itekki leikkasin nielurisat iteltä peilin kautta,Säästin 9.50€ kela maksun jälkeen,mutta lääkäri sano, että siellä ne killuttaa?

Kohta tulee joku ja sanoo että poras ite akkuporakoneella hampaan huonon kohan pois ja löi Plastc Paddingia siihen.Vitun hyvä tuli.Parempi ku lääkärissä.
 
Aika rajut on omatoimiset otteet kun kundi poistaa hammaskivet kotona itse :D olet plakkia hieronut.

"Hammaskiven poistaminen kotona ei ole mahdollista koska hammaskiven poisto sattuu usein siksi, että sitä on myös ikenen alla.. " Ja hampaiden takan sitä juurikin on,en tiedä onko sulla hammaslääkärin instrumentit pikkupeiliä myöten kotona,mutta epäilen ettei se omin käsin onnistu mitenkään. Miten tsiikaat etuhampaiden taakse ja työskentelet kivien poistossa? Laita video,halua nähdä kun ne kivet ikenien alla on niin tiukassa,että totta sulla kaveri pitää päästä kiinni kun itse jollaki haarukalla vai millä lie väännät pää punasena.

Kaikkea ne ihmiset kuvitteleeki,itekki leikkasin nielurisat iteltä peilin kautta,Säästin 9.50€ kela maksun jälkeen,mutta lääkäri sano, että siellä ne killuttaa?

Kohta tulee joku ja sanoo että poras ite akkuporakoneella hampaan huonon kohan pois ja löi Plastc Paddingia siihen.Vitun hyvä tuli.Parempi ku lääkärissä.
Sivutaan aihetta sen verran että mun veli hio hammasrivinsä itse suoraksi.
 
Aika rajut on omatoimiset otteet kun kundi poistaa hammaskivet kotona itse :D olet plakkia hieronut.

"Hammaskiven poistaminen kotona ei ole mahdollista koska hammaskiven poisto sattuu usein siksi, että sitä on myös ikenen alla.. " Ja hampaiden takan sitä juurikin on,en tiedä onko sulla hammaslääkärin instrumentit pikkupeiliä myöten kotona,mutta epäilen ettei se omin käsin onnistu mitenkään. Miten tsiikaat etuhampaiden taakse ja työskentelet kivien poistossa? Laita video,halua nähdä kun ne kivet ikenien alla on niin tiukassa,että totta sulla kaveri pitää päästä kiinni kun itse jollaki haarukalla vai millä lie väännät pää punasena.

Kaikkea ne ihmiset kuvitteleeki,itekki leikkasin nielurisat iteltä peilin kautta,Säästin 9.50€ kela maksun jälkeen,mutta lääkäri sano, että siellä ne killuttaa?

Kohta tulee joku ja sanoo että poras ite akkuporakoneella hampaan huonon kohan pois ja löi Plastc Paddingia siihen.Vitun hyvä tuli.Parempi ku lääkärissä.

Kyllä. Hammaskivi on kovettunutta plakkia. Ihan tässä kuule video minkälaista hammaskivi on ja miten se irtoaa. Tarvitaan metallinen instrumentti sitä varten ja lähtee ihan paloina lohkeamalla. Ja kyllä ihan itse noita voi kotona irrottella sieltä minne yltää ja näkee. Helpoimmat ala etuhampaat sisälaidalta.

Hammasvälit juurikin semmoinen paikka minne ei sitten helposti koti konstein pääse, mutta kyllä määrää saa merkittävästi vähennettyä.


View: https://www.youtube.com/watch?v=8h8In9znQJs


Katsopa pelin kautta vaikka itse ja jos näet hammakiveä, niin kokeileppa joskus irroittaa ien rajasta. Ei ole mitään tähtitiedettä. Samoja työkaluja saa aika halvalla netistä, mitä suuhyygienisti käytti kun toissapäivänä viimeisteli alueita mitä ei ultraääni laitteella saanut lähtemään. Nyt muuten suuhygienisti kommentti olikin sitten että todella vähän hammaskiveä. Vaikka lääkäri sanoi että paljon. Tosin lähinnä hammasväleissä sitä vain oli. Että tulkinnan varaisia lauseita, mitä nyt kumpanenkin sitten tarkoitti. Meni alle 15min hygienistin käsittelyssä vaikka tunti varattu aikaa.

Kaikkea ne ihmiset kuvittelevat mahdottomaksi. Ei tietenkään kotona yhtä hyvään tulokseen pääse kuin suuhygienisti mutta ei pahaa tee poistella jos tietyille aluille kertyy herkästi vs että ei tekisi mitään asialle. Tottakai kannattaa säännöllisesti tarkastuksissa käydä. Ja ennekuin ala länkyttää enempää niin voit lukea edellisestä viestistäni syyn miksi en ollut itse käynyt säännöllisesti. Aika inhimillinen syy vaikka ei järkevä olisikaan.
 
Viimeksi muokattu:
Ja jos jotain hyötyä tämän viestiketjun lukemisesta niin herätti viimein asian suhteen. Parempi hoitaa tuoltakin osin kuntoon ennenkuin vahinkoja syntyy. Nyt niitä ei vielä ollut ehtinyt syntyä. Että järkevämpään suuntaan jatkossa.
 
Ja jos jotain hyötyä tämän viestiketjun lukemisesta niin herätti viimein asian suhteen. Parempi hoitaa tuoltakin osin kuntoon ennenkuin vahinkoja syntyy. Nyt niitä ei vielä ollut ehtinyt syntyä. Että järkevämpään suuntaan jatkossa.
Joo,tilaat vaan instrumentit ja alat rassata niinkö tässä ketjussa eräs youtubehammaslääkäri tekee. Just itse tilasin mm. poran ja paikkatasoitetta.Kiinasta saa halvalla ja osan voi toki korvata pienellä määrällä betonia(alaleukaan ei kannata laittaa betonia kun tulee niin painava että ilme on sitten kokoajan semmonen "hämmästynyt" kun laukaa vetää alas,mutta yläleukaan voi laittaa) tai Plastic Paddingilla.

Voin tehdä myös muille ilman maksua täyisvaltaista hammashuoltoa,Mutta en koko hampaan poistoja,kaikki muut onnistuu kun katsoin tubesta ohjeet.Ja toki siinä työskennellessä mulla tabletilta pyörii opetusvideo mitä seuraan samalla.
 
En aikanaan lähtenyt ite poistamaan korvanlehdestä verta (ns.painijan korva) vaikka moni treenikaveri neuvo kuin helppoa se on tehä itse. En kyllä lähtis omille hampaille itse tekemään mitään muuta kuin pesu,hammaslanka ja suuvesi😁
 
Joo,tilaat vaan instrumentit ja alat rassata niinkö tässä ketjussa eräs youtubehammaslääkäri tekee. Just itse tilasin mm. poran ja paikkatasoitetta.Kiinasta saa halvalla ja osan voi toki korvata pienellä määrällä betonia(alaleukaan ei kannata laittaa betonia kun tulee niin painava että ilme on sitten kokoajan semmonen "hämmästynyt" kun laukaa vetää alas,mutta yläleukaan voi laittaa) tai Plastic Paddingilla.

Voin tehdä myös muille ilman maksua täyisvaltaista hammashuoltoa,Mutta en koko hampaan poistoja,kaikki muut onnistuu kun katsoin tubesta ohjeet.Ja toki siinä työskennellessä mulla tabletilta pyörii opetusvideo mitä seuraan samalla.

Itse aion kyllä jatkossakin poistella helpoimmat hammaskivet muutaman kuuakauden välein kun kertyy. Lisäksi käydä säännöllisemmin tarkastuksissa. Eiköhän minun hampaa tule kunnossa pysymään. En minä sitä muille tyrkyttänyt. Totesin vain että onnistuu koti oloissa jossain määrin.

Sinun osalta tosin tuo kusipäisyys on vähän semmoinen mikä harvoin paranee millään. Viitaten viime viesteihin.
 
 
Joo, kaikki ylähampaat oli poistettu tulehduksen takia, mätää oli aivan älyttömästi. Sitten ei vissiin malttanut levähtää ja olla treenaamatta operoinnin jälkeen...
 
Möykky parilla videolla kertoillut, että hevoskuuri (200mg/pvä) ibutamorenia MK-677 yhdistettynä hammaskeissiin olisi ollut kohtalokas. Oli kuulemma todella nesteinen.

Jos 30mg tuota paskaa saa pään näyttämään muodottamalta perunalta, niin mitähän 200mg tekee? Anteeksi näin kun sanon jo edesmenneestä, mutta ei järki kyllä ole ollut mukana noissa seteissä, varsinkin jos muukin käyttö ollut tuota luokkaa.
 
Jos 30mg tuota paskaa saa pään näyttämään muodottamalta perunalta, niin mitähän 200mg tekee? Anteeksi näin kun sanon jo edesmenneestä, mutta ei järki kyllä ole ollut mukana noissa seteissä, varsinkin jos muukin käyttö ollut tuota luokkaa.

Muistaakseni oli 200mg. Voi olla että oli 150mg, mutta anyways.
 
Joo, kaikki ylähampaat oli poistettu tulehduksen takia, mätää oli aivan älyttömästi. Sitten ei vissiin malttanut levähtää ja olla treenaamatta operoinnin jälkeen...
Tuskin Ana hammastulehdukseen kuoli. Eiköhän syy ollut älyttömässä lääkkeiden käytössä, jolle oli useamman vuosikymmenen historia ja ikääkin jo reippaasti yli 50.

edit. jaa syy olikin jo kerrottu ketjussa
 
Back
Ylös Bottom