Ana ja möykky

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Slyrska
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaan tästä nyt on turha vängätä kun tuota mieltä olet, mutta paikkaansa se ei vaan pidä vaikka näin luullaan. Emäntä niitä työkseen tekee. Noh, se offtopicista. Keppeet mullat big Analle, sympaattinen mies vaikutti olevan
No kyllä siinä nyt vaan on aika iso ero kuinka paljon tavallinen suomalainen työtön tukia saa vs. Paljonko mamu saa tai suomalainen "ammatti työtön" saa.

Ja tämä ei johdu lainsäädännöstä tai vastaavasta.

Vaan ihan puhtaasti siitä että tavallinen ihminen joka jää työttömäksi ei osaa/ei viitsi/ei kehtaa lypsää kaikkia mahdollisia tukia joita hänen olisi mahdollista saada.

Otetaanpa esimerkki ihan tästä lähipiiristä.

Itse olen ollut työttömänä muutaman kuukauden elämäni aikana.
Sain silloin kelalta työttömyys korvausta muistaakseni 430e
Siskoni on ollut työttömänä vuosi kausia ja saa valtiolta pitkälti toista tonnia kuukaudessa.

Ainut ero on siinä että hän osaa lypsää tukia ja minä en aikanaan osannut.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No kyllä siinä nyt vaan on aika iso ero kuinka paljon tavallinen suomalainen työtön tukia saa vs. Paljonko mamu saa tai suomalainen "ammatti työtön" saa.

Ja tämä ei johdu lainsäädännöstä tai vastaavasta.

Vaan ihan puhtaasti siitä että tavallinen ihminen joka jää työttömäksi ei osaa/ei viitsi/ei kehtaa lypsää kaikkia mahdollisia tukia joita hänen olisi mahdollista saada.

Otetaanpa esimerkki ihan tästä lähipiiristä.

Itse olen ollut työttömänä muutaman kuukauden elämäni aikana.
Sain silloin kelalta työttömyys korvausta muistaakseni 430e
Siskoni on ollut työttömänä vuosi kausia ja saa valtiolta pitkälti toista tonnia kuukaudessa.

Ainut ero on siinä että hän osaa lypsää tukia ja minä en aikanaan osannut.
Totuutta tuossakin. Ja jos/kun systeemi tämän mahdollistaa, niin totta helvetissä sitä hyväksikäytetään. Tämähän on ihan selvä asia. Tämä koko tukijärjestelmä täytyisi uudistaa ja tehdä se hyväksikäyttö mahdottomaksi ja mielellään vastikkeelliseksi koko systeemi. Emäntä on noista ihan yleisellä tasolla kertonut mitä se on. Se on ihan uskomatonta mitä vaaditaan. Ei kelpaa kerrostaloasunto, kun pitäis olla omakotitalo jossa ilmalämpöpumppu, että saa kesällä viilennettyä yms. Pitää saada tietokoneet, kalliit polkupyörät, autot, harrastevälineet ym. Mitään ei olla valmiita itse tekemään tai ottamaan mistään itse vastuuta. Valtion pitäisi kustantaa kaikki mitä he päähänsä saavat. Sitten jos ei saada tahtoa läpi, haukutaan ja uhkaillaan. Meilläkin puh.nrot, osoite ym salaisia kun emäntä on saanut tappouhkauksia. Uran alussa ollut idealismi on vaihtunut kyynisyyteen vuosien mittaan. Meillä täällä pienellä paikkakunnalla ongelmallisempia noissa päihdeongelmainen kantaväestö ja työnvieroksujat on mitä maahanmuuttajat. Heidän kanssaan kuulemma pärjää. Pahoittelut offtopicista taas
 
Tuo on ihan totta, että suomalainen ei kehtaa / älyä pyytää esimerkiksi harkinnan varaista toimeentulotukea, mitä sitäkin saa vaikka mihin. Itse muistan kerran nuoruudessa opiskeluaikana Sossu maksoi silmälasit esimerkiksi kun vanhemmat kehotti kysymään.
 
Mies on kuollut ja täällä länkytetään maahanmuuttajista ja sossukorvauksista 🙄
Koetko olevasi parempi ihminen et ole, liittyy aiheesee koska kantis ei pääsee ajoissa lääkäriin jos yhtää viitsit lukea ketjua etkä päästä pätemään.

Saattas olla asiat toisin en tiedä mutta ei otettu tosissan ja elokuulle oli vasta aika!
 
Koetko olevasi parempi ihminen et ole, liittyy aiheesee koska kantis ei pääsee ajoissa lääkäriin jos yhtää viitsit lukea ketjua etkä päästä pätemään.

Saattas olla asiat toisin en tiedä mutta ei otettu tosissan ja elokuulle oli vasta aika!

Jos taustaa huumeista ja roinista niin siellä laitetaan jonon viimeseksi. Näin se vain tahtoo olla oikeassa elämässä, on tietenkin varmasti poikkeuksia lääkäreissä, mutta näin tuntuu suurinosa toimivan.
 
Jaa suvakki liikeellä?? Kummasti omassa kunnassa näkee just tätä tuolla ne terveystalolla karvatanteet kaikki on , kantikset Terveyskeskuksessa.
Tuosta ollu Mediassaki aikanaan juttua jo ja saavat tukia 2-3x mitä kantis
Kumoa väite kenties?
Hommais sairasvakuutukset ni ei tarvis vinkua

Edit. Selvennän vielä varalta että tarkotin tällä sarmx viestejä missä vinkui kun ”suomalaiset ei pääse hoitoon yksityiselle ja mamut pääsee” 🤦‍♂️
 
Onko mamuilla sairausvakuutukset? Just asking. Itseä ei jaksa sen enempää kiinnostaa, 90% asioitani hoitanut kunnallisella, ja ne harvat isommat asiat yksityisellä missä ollut kunnallisella pitkät jonot. Käynyt varmaan hyvä tuuri mutta ihan hyvää palvelua saanut kunnallisellakin.
 
Tuon kaltaiset tulehdukset, kuin Analla oli, normaalisti tuottaa niin paljon kipua ja muita suun alueen ongelmia että ne kyllä huomaa ja hakeutuu lääkäriin ennen kuin koko purukalustoa tarvitsee poistaa. Kävelevänä lääkekaappina (Anan omien sanojen mukaan) kipusignaalit tuskin toimi enää normaalilla tavalla.

Hampaiden puuttuminen on muuten varsin yleistä mm. narkomaaneilla ja alkoholisteilla.

Isän veli kävi vasta hammaslääkärissä ja repivät kerralla 12 hammasta pois :eek: En tiedä millaisia tuntemuksia oli suussa kun lääkäriin meni. Pitäis kyllä itselläkin käydä, siitä nimittäin on aikaa kun viimeksi käynyt. Ikinä ei ole reikiä ollut tai muutakaan vikaa niin tuntunut turhalta hommalta.
 
Isän veli kävi vasta hammaslääkärissä ja repivät kerralla 12 hammasta pois :eek: En tiedä millaisia tuntemuksia oli suussa kun lääkäriin meni. Pitäis kyllä itselläkin käydä, siitä nimittäin on aikaa kun viimeksi käynyt. Ikinä ei ole reikiä ollut tai muutakaan vikaa niin tuntunut turhalta hommalta.

12? 😨 Tuommoista määrää ei varmaan ihan kerralla revitä pois? Kuulostaa aika hurjalta. Käsittääkseni tulehtunut hammas helposti leviää viereiseen hampaaseen jne.
 
En moderoi bodauspuolelta muuta kuin aivan selkeitä sääntörikkomuksia, joissa ei ole tulkinnanvaraa. Kehonrakennuksessa en ole asiantuntija enkä pyri esittämään sellaista.

Kamppailu-urheilupuolelta minulla on kokemusta vuodesta 1990 asti, useampi yleisen sarjan SM-kulta, valmennuskokemusta MM-tasolle ja siitä väitän tietäväni jotain.

Uskon että yksityisellä terveysasemalla on käynyt myös ulkomaalaisia, eikä se tietääkseni ole rikos. Onko olemassa jotain todisteita siitä, että heille olisi olemassa sinne joku ohituskaista, mitä kansasuomalaisille ei ole? Jos on niin mitä nämä todisteet ovat? Jos ei, niin mistä asia "tiedetään"?
Alkuun haluan tehdä selväksi että mitään väittelyä en aio tästä järjestää, mutta faktana tiedän asiasta jotain. Vaimoni oli vielä 1,5 vuotta sitten alalla töissä ja ikävä kyllä se on ihan tavanomaista että tietyn tyyppiset ihmiset pääsevät johon ohitse, sanotaanko, hieman helpommalla. Mihinkään lakiin tätä ei luonnollisestikaan ole kirjattu että näin tehdään, mutta käytännössä tässä piilee totuuden siemen. Mutta en valita, kyllä itsekin ihan kohtuullisen hyvin olen saanut hampaani hoidatettua.

P.S Ihan asialliset meriitit sinulla kamppailun puolelta!
 
Hommais sairasvakuutukset ni ei tarvis vinkua

Edit. Selvennän vielä varalta että tarkotin tällä sarmx viestejä missä vinkui kun ”suomalaiset ei pääse hoitoon yksityiselle ja mamut pääsee” 🤦‍♂️
Ikävä kyllä maahanmuuttajilla hyvin harvalla on ostetut sairausvakuutukset ja toiseksi, ei ne tee asiasta ihan aukotonta. Hammashoidot harvoin kuuluu niiden piiriin, ja jos kuuluu niin pirun kalliit vakuutukset on. Itse joka olen sairastanut pahan syövän 2006, niin IF:n sairausvakuutus käytännössä purettiin yksipuolisesti. Siihen tuli niin massiiviset uudet ehdot etten käytännössä olisi saanut sieltä missään tapauksesa mitään rahaa, paitsi kuollessani sen könttäsumman. Tämän jälkeen en mistään ole saanut sairausvakuutusta ilman järjettömiä ehtoja, ja jostain vakuutusyhtiöstä sanottiin suoraan ettei kannata edes anomusta laittaa. Samasta syystä evättiin mahdollisuus saada pankista lainan takaisimaksuturva, jonka huomasin kun olin hakemassa lisää lainaa 12 vuotta myöhemmin. Eli aika
 
Screenshot_20220603-100424_Samsung Internet.jpg
 
12? 😨 Tuommoista määrää ei varmaan ihan kerralla revitä pois? Kuulostaa aika hurjalta. Käsittääkseni tulehtunut hammas helposti leviää viereiseen hampaaseen jne.
Niin se isä taisi sanoa. Eka ne oli ottamassa vähemmän vaan se oli ite sanonut että sama ne on repiä kaikki pois kun sinne asti lähti.
 
12? 😨 Tuommoista määrää ei varmaan ihan kerralla revitä pois? Kuulostaa aika hurjalta. Käsittääkseni tulehtunut hammas helposti leviää viereiseen hampaaseen jne.
Voi pitää paikkaansa. Jos ikenet on tulehtuneet ja vetäytyneet, niin hampaat ”sulaa” juurista. Ei tarvita voimaa nyppiä hampaita pois. En ole hammaslääkäri.
 
Voi pitää paikkaansa. Jos ikenet on tulehtuneet ja vetäytyneet, niin hampaat ”sulaa” juurista. Ei tarvita voimaa nyppiä hampaita pois. En ole hammaslääkäri.
Tulehdus vaan tuppaa tuottamaan kipua jo silloin kun se on ensimmäisessä hampaassa ja siksi yleensä hammaslääkäriin hakeudutaan ennen kuin tulehdus on tuhonnut koko leegorivistön. Ellei sitten ole poikkeuksellisen kova kivunsietokyky tai lääkkeitä/päihteitä kierrossa, jotka turruttaa kivuntunteen.
 
Tunsin anan oiskohan 30vuoden takaa.
Samanlainen luonne kuin videoissa sillonkin, tykkäs nauraa ja heittää vitsiä.
Oli jo nuorena kovassa kunnossa.
Penkki muistaakseni 200kg jo 20vuotiaana ja oli isossa kunnossa.
Tossa oli aiemmin juttua ettei tiennyt treenistä.
En ihan allekirjoita. Enemmän varmaan se että yritti pysyä nuoremman vauhdissa eikä kondis enää ollut mikä aikaisemmin.
RIP.
 
Tulehdus vaan tuppaa tuottamaan kipua jo silloin kun se on ensimmäisessä hampaassa ja siksi yleensä hammaslääkäriin hakeudutaan ennen kuin tulehdus on tuhonnut koko leegorivistön. Ellei sitten ole poikkeuksellisen kova kivunsietokyky tai lääkkeitä/päihteitä kierrossa, jotka turruttaa kivuntunteen.
et siis ole katsonut anan viimeistä videota lainkaan ja silti kommentoit ja väität ettei joku asia ole mahdollista? Siinä se sanoo että hammas meni treenissä poikki,siinä EI OLLU KOSKAAN mitään kipua aiemmin kun nyt vasta kun meni lääkäriin ja siksi sen korjaus lykkäänty kun se ei vaivannut.

Ymmärätkö nyt? Voit toki mennä anan videoonki inttämään ettei ole mahdollista kun tutkimuks...
 
Back
Ylös Bottom