Amsterdam?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totaalisen offtopic: Alyssa, jos käytät näppäimistöä, jossa on layouttina Dutch, saat skandit käyttöön siten, että Alt Gr + q = ä, Alt Gr + p = ö ja Alt Gr + w = å.

Kaytan yleensa mun tyokaverin maccia ja taa on kai ostettu etela-afrikasta tms., joten ei toimi. Enka muutenkaan osaa kayttaa tata :D

Nostellaanpas tätä, tekis pitkästä aikaa mennä mieli käymään Damissa, mahtaisko sinne löytyä lentoja tarjouksessa 150 eurolla tai alle? Matkustusaika voi olla talvellakin.

Lappeenranta-Düsseldorf (Weeze) ja Weeze on Hollannin rajalla, siitä julkisilla loppumatka..

Ryanairin reitti niin ei pitäisi olla kovin kallista..:)

Vastaanpa itse itselleni eli KLM lentää suoraan Helsingistä 140€ menopaluu esim pe-ti lokakuun lopusta eteenpäin. Tuo on riittävän edullinen. Saiskohan majoituksen max 25€ yö?

Vastaanpa itse itselleni eli KLM lentää suoraan Helsingistä 140€ menopaluu esim pe-ti lokakuun lopusta eteenpäin. Tuo on riittävän edullinen. Saiskohan majoituksen max 25€ yö?

Saa. Hostelworld.com ja sieltä etsimään.

Tuli muuten mieleen noista "lennä sen ja sen kautta halvalla"-jutuista, että kokonaishintaa laskiessa pitää muistaa ottaa huomioon bussi/juna/bensat ensin Suomessa sille paikkakunnalle mistä lento lähtee ja kohteessa sit sama juttu. Mä mietin Bremenin kautta menemistä aikoinani, mutta kun laskin mitä maksaa ensin Turusta Tampereelle ja sit vielä Bremenistä Damiin, lento ei olisi tullut kuin n.10e halvemmaksi kuin lento suoraan Turusta.

Jos haluaa nähdä muutakin kuin Damia, kannattaa mennä Lontoon kautta. Halpalento (tosin eivät ole enää kovin halpoja :jahas:) Lontooseen, siellä pari päivää ja sit easyjetillä tai bussilla Damiin. Ei kestä kauaa ja halvimmillaan olen maksanut Lontoo-Amsterdam välistä £20.

Ei se NS ollut ainakaan kun itse asuin hollannissa mikään järin kallis.. :) Halpoja (ja silloin tällöin myöhässä olevia) junayhteyksiä tarjoaa nederlandse spoorwegen:)

Ei ne junat kauhean kalliita ole vrt. VR edes ilman sitä alennuskorttia..:) Mä sain 2 niin toisen annoin kaverille..:) Varmaan vieläkin jossain jemmassa se..

Imo kannattaa mennä vähän seikkailullisemmin, onhan se kokemus siirtyä ties millä yhteyksillä damiin, vs että menee Schipholille ja siitä junalla keskustaan..

e: tulipa muuten helvetinmoinen ikävä hollantiin, voi kun sinne kerkeäisi taas käymään, aikas mainio paikka, mä kyl tykkään ihan kympillä..

Ei se NS ollut ainakaan kun itse asuin hollannissa mikään järin kallis.. :) Halpoja (ja silloin tällöin myöhässä olevia) junayhteyksiä tarjoaa nederlandse spoorwegen:)

Ei ne junat kauhean kalliita ole vrt. VR edes ilman sitä alennuskorttia..:) Mä sain 2 niin toisen annoin kaverille..:) Varmaan vieläkin jossain jemmassa se..

Imo kannattaa mennä vähän seikkailullisemmin, onhan se kokemus siirtyä ties millä yhteyksillä damiin, vs että menee Schipholille ja siitä junalla keskustaan..

e: tulipa muuten helvetinmoinen ikävä hollantiin, voi kun sinne kerkeäisi taas käymään, aikas mainio paikka, mä kyl tykkään ihan kympillä..

No siis ei välttämättä ole kallis, mutta itselleni tuli ainakin kaikista matkoista (myös Suomen päässä) yhteishinnaksi melkein sama kuin mitä suora lento maksoi. Onhan se tietty oma seikkailunsa mennä ties minkä hevonperseen kautta, mutta kyllä mä silti valitsen sen helpon ja nopean jos hintaeroa on joku kymppi. Tuhlaan nyt jo ihan tarpeeksi aikaa elämästäni junissa ja busseissa istumiseen sekä kentillä venailuun, joten vähän on mennyt hohto siitä touhusta.

Edit.
Sitä vielä piti sanoa että mullakin on kova ikävä Hollantiin. Tai no oikeastaan ainoastaan Amsterdamiin. Menen varmaan ennen vuoden loppua vielä käymään, Law Society järjestää taas perinteisen opintomatkansa :rolleyes:

No ei kaikki välttis matkusta nii paljoa niin onhan siinä viehätyksesä mennä vähän off the beaten track..:)

Tosin itsekin sen verta monessa paikassa rampannut vuosien varrella, ettei enää sitä viehätystä siinä ole.. noh onneksi kohta pääsee takasin eurooppaan..:)

eikä pitkään mee ni pääsee 4 good..

Juuri saavuin 6 päivän reissulta Amsterdamista.

Todella kaunis paikka, todella hyvää ruokaa ja mukavia ihmisiä!

Mielestäni tuo 6 päivää oli liian lyhyt aika tutustua paikallisiin nähtävyyksiin.

Heinekenin panimo, Van Goghin Museo, Torture - Museo, Erotiikka / Seksi - Museo, ja Punaisten lyhtyjen alue kannattaa ehdottomasti käydä tsekkaamassa!

Ja jos Punaisten lyhtyjen alueelle eksyt, niin käy toki tsekkaamassa Banaanibaari ja Live - Show:t !

Coffeeshopeista voin suositella lämpimästi Happy Feelings - nimistä paikkaa. Todella mukava henkilökunta, ja halvat hinnat!

Vasta tulin Suomeen ja nyt jo ikävä takaisin!

Joskus 6-luokalla tuli Amsterdamissa käytyä porukoiden kanssa. Pitihän se punaistenlyhtyjen alue katastaa. Saatto muut ihmetellä, että mitkä vanhemmat ne lapset tuo mukaan sinne. No mikäs siinä, hyvät maisemat oli kyllä. :hyper:

Mitäs edestakainen bussi/junakulu Bremenistä Damiin maksaa ja kuinka paljon menee aikaa?

mentiin kaverin kanssa keväällä 2009 ja maksoi jotain 70e pintaan/suunta ja kesti 3-4h ja 3 vaihtoa. Olis varmaan saanu halvemmalla jos olis ostanu ennakkoon tms.

Suositut

Back
Ylös Bottom