Ampumavälikohtaus Jyväskylässä, kolme kuoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Joku uuvattihan tuolla hyysärin palstalla jo ehdottikin että aseluvat pois romaneilta :D Ei kyllä tee hyvää verenpaineelle lukea sitä palstaa..

edit: EI VITTU!:wall: asiantuntija oikeen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku uuvattihan tuolla hyysärin palstalla jo ehdottikin että aseluvat pois romaneilta :D Ei kyllä tee hyvää verenpaineelle lukea sitä palstaa..
Aseluvat pois romaneilta.Ei saatana..:) Onkohan suomessa yhdelläkään romanilla laillista asetta?:hyvä:

Aseluvat pois romaneilta.Ei saatana..:) Onkohan suomessa yhdelläkään romanilla laillista asetta?:hyvä:

No jos sä olisit itse asiasta päättävä poliisi, niin myöntäisitkö itse aseluvan mannelle? :D

^^ :lol2:

Eipä tuo nyt kauheasti yllättänyt, että Puparissa tällaista tapahtuu.
Itekkin asuin siellä joskus 90-luvun alussa pikkunassikkana, silloista Lucky Moonia vastapäätä(ostaria).
Vuoden kerettiin asumaan ennenku oli pakko muuttaa pois alueen rauhattomuuden takia. Lapsena ei paljoa ulkona voinut leikkiä kun ympärillä pyöri kaikenmaailman kaupunginelätit(lue narkit, mannet ja somalit).
Vuoden aikana kerkeskin näkemään baarin pihalla useita tappeluita ja muuttopäätöksen aiheuttanut ampuminen. Rähinä alkoi baarista ulosheittämisestä ja päättyi siihen, että vastakkaisen talon asukas joka tuli ulos pesismailan kanssa sai luodin käteen.:rolleyes:

Ja asiasta sen verran, että ei tosta mun mielestä voi päätellä, että Pupuhuhta olisi jotenkin erityisen paha paikka. Jos tuo liittyi johonkin romanien sukuriitoihin, niin kai se olisi voinut yhtä hyvin tapahtua millä tahansa muullakin alueella, jolla näitä riitelevien sukujen jäseniä asuu. En sitten tiedä, onko Pupuhuhdassa vähemmistökansa paremmin edustettuna kuin muissa lähiöissä, tai onko siellä asuvat heimoveljet muita sotaisampaa laatua. Rantojen miehiähän siellä vissiin pyörii jonkun verran, mutta on niitäkin muuallakin. Itse asun keskustassa, ja kyllähän täälläkin kaikenlaista porukkaa tietysti pyörii.

Oma käsitykseni on, että täällä ei todellakaan ainakaan mannevähemmistä ole sen enempää kuin missään muuallakaan. Jotain kurdeja tai vastaavia (mä en oikeasti osaa ulkonäöltä sanoa mistäpäin maaimaa tarkkaan ovat) on aika reippaasti parissa talossa. En tosin ole kuullut, että siellä mitään meluongelmia suurempaa ois ollut. Eli pitävät vähän turhaa ääntä öisin, pennut juoksee hulluna pitkin kämppää yms. pientä.

^^ :lol2:

Eipä tuo nyt kauheasti yllättänyt, että Puparissa tällaista tapahtuu.
Itekkin asuin siellä joskus 90-luvun alussa pikkunassikkana, silloista Lucky Moonia vastapäätä(ostaria).
Vuoden kerettiin asumaan ennenku oli pakko muuttaa pois alueen rauhattomuuden takia. Lapsena ei paljoa ulkona voinut leikkiä kun ympärillä pyöri kaikenmaailman kaupunginelätit(lue narkit, mannet ja somalit).
Vuoden aikana kerkeskin näkemään baarin pihalla useita tappeluita ja muuttopäätöksen aiheuttanut ampuminen. Rähinä alkoi baarista ulosheittämisestä ja päättyi siihen, että vastakkaisen talon asukas joka tuli ulos pesismailan kanssa sai luodin käteen.:rolleyes:

Tuo ostari on aika levotonta seutua, mutta se ei ole enää koko Pupumäellä, vaan on Huhtasuolla jos tarkkoja ollaan. Ja missäspäin ne lähiostarit on rauhallisia olleet? Sinne se porukka aina pesiytyy lonnimaan ja lähiöräkälöissä tapahtuu.

Ja mä en kyllä vähän aikaan muista somalilaumoja täällä nähneeni, ehkä olen kulkenut sitten silmät kiinni... Kai niitäkin jokunen asuu, mutta ei niitä tule edes päivittäin vastaan, jos ei muutamaa pikkulasta lasketa, jotka tossa naapuritalon pihassa leikitä.

Ja edelleen olen sitä mieltä, että ei kannata asua yhdessäkään betonilähiössä jos pelkää vähän vilkkaampaa elämää...

Ja mä en kyllä vähän aikaan muista somalilaumoja täällä nähneeni, ehkä olen kulkenut sitten silmät kiinni...

Pimeellä oot tainnu olla liikenteessä. Mokkapojilla on evoluution antama suojaväri ettei hämärähommissa sun muissa puskaraiskauksissa jäis niin herkästi kiinni. Paetessa katoavat pimeyteen eikä takaa-ajaja nää minne se luikahti. :rolleyes:

Pimeellä oot tainnu olla liikenteessä. Mokkapojilla on evoluution antama suojaväri ettei hämärähommissa sun muissa puskaraiskauksissa jäis niin herkästi kiinni. Paetessa katoavat pimeyteen eikä takaa-ajaja nää minne se luikahti. :rolleyes:

:hyper::lol2::hyper::hyvä:
Aivan huippu!

edit: EI VITTU!:wall: asiantuntija oikeen...
Pitikö tuossa linkissä olla tämä juttu? http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901098886035_uu.shtml
Mielestäni kyseiselle "asiantuntijalle" voisi varata paikan jostain mielenhäiriöiden hoitoon erikoistuneesta sairaalasta, koska selvästikään täyspäinen hän ei ole. Kärsii ainakin erittäin vakavasta hoplofobiasta. Täyspäiset eivät myöskään kuvittele, että aseiden täyskielto muka jotain ratkaisisi. Englannissahan täyskielto voimassa, eikä murhatilastot ole laskeneet yhtään. Sitäpaitsi, eikös laittomat aseet ole jo kielletty? Milläs ne saadaan kriminaaleilta pois häh?
Muistaakseni Haapasalo sanoi radio rockin haastattelussa Suomen itsenäisyyteen liittyen jotain, että "jokainen voikin miettiä, kumpi on tärkeämpää: maan itsenäisyys vai ihmishengen ainutkertaisuus."
Hyi helvetti mitä aatteita.

ajelin toissa kesänä ampumaradalle ja kattelin jo kauempaa kummaksuen kaksi väristä hiacea jossa oli hienot pitsi verhot takasivulaseissa. Ampumapaikalle kävellessäni meinasin kääntyä ympäri kun huomasin pari pussihousua ampumassa. Kuuluu jopa paikalliseen ampumaseuraan ja oli luvallinen .22 pistooli. Ampuikin vielä pelottavan tarkasti. Ei kyllä tullut mieleen sillä kerralla jättää asetta pöydälle kun lähdin tauluille...:D

en tajuu tota kuokkala-kammoa, tai koko elämäni paitsi no nyt viimeset 2kk asunut 40520 alueella, no joo en ihan keskustassa, mut ristikivessä ja ainolanrannassa ja niissä ei kyl ikinä oo ollu mitään ongelmaa. no ristikivessä asuttiin ketunleivässä, jossa sillon oli aika halpoja kaupungin vuokra-asuntoja, mut nytkin niiden hinnat aika kovasti kohonneet ku remontoitiin niin eipä sielläkään taida enää hirveesti juoppoja asua, mut nekin nyt oli ihan sellasia et toimeen tuli vaikka välillä pahalta haisivatkin.

tosin kammoan kyllä pupuhuhtaa, mut sekin on varmaan jotain jotain urbaanilegendaa et joskus ollu vähän liikaa säpinää ja sit vielä 30v myöhemmin ajatellaan et kaikki ihan samaa. niin ja joskus oli hauska ku kaverit oli kesätöissä kitkemässä myllyjärven aluetta, niin niille sanottiin että ei saa mennä näköetäisyyttä kauemmaks... mut kait sit ylä-myllyjärvi on jo rauhallisempi.

mut kuokkalas ei kyllä muut meuhkaa ku idiootit teinit (esimerkiksi ihanaisen siskoni porukka) ja se on aika pientä tuhoa mitä ne aikaansaa, lähinnä äänihaittoja ja sit idiootit opiskelijat. tietty on siel jotain ulkomaalaisia joilla on välillä ongelmia kulttuurierojen kanssa mutta eipä mitään kummempaa.

kuokkalaan muuttaisin kyllä heti jos sieltä joku kiva asunto löytyis, sanottava kyl et tuskin ihan siihen keskustaan en ehkä heti, mut suuruspää tai ainolanranta olis jo aika kivoi. ainolanranta nyt ei mulle varsinaisesti, kun en haluis ihan porukoiden naapuris asua.... mut muuten.

[OT]Ite asun Kuokkalassa Ykköspesänkadulla KOASin kämpässä ja ei voi kyllä valittaa naapureista. Ei niitä edes huomaa, ja tässä on kuitenkin varmasti yli 50 opiskelijakämppää.[/OT]

[OT]Ite asun Kuokkalassa Ykköspesänkadulla KOASin kämpässä ja ei voi kyllä valittaa naapureista. Ei niitä edes huomaa, ja tässä on kuitenkin varmasti yli 50 opiskelijakämppää.[/OT]

:offtopic: se ei ookkaan enää niin kuokkalan keskustaa kun mitä tarkotin :D lähinnä siis vaan se polttolinja on ei-toivottu asuinalue.

edit: niin ja siihen keskustaan en tahdo lähinnä siks et sen grillin tuoksu on niin etova, et niinkin hieno syy.

Suomessa on jopa mustalaisia poliiseina,rupesko nyt pelottaa?Niillähän on pistoolit ja pippurikaasut,kauheeta!

Suomessa on jopa mustalaisija poliiseina,rupesko nyt pelottaa?Niillähän on pistoolit ja pippurikaasut,kauheeta!
Ööh.. Arvaa tiesinkö tämän.:rolleyes:

Se että muutama mustalainen on poliisina tai muussa valtion virassa ei tee siitä koko romaniväestöstä yhtään sen parempaa. Ja nämä ketkä toimivat poliisin tai muun viranomaisen palveluksessa ovat lähinnä hyljeksittyjä "omiensa" keskuudessa. Ei taida paljoa olla poliisi-Rainerilla menemistä sukukokoukseen, jossa muut ovat enemmän tai vähemmän taparikollisia. Yksi promille tuosta sakista on niin sanotusti kunnon väkeä ja muut sitten ovat mitä ovat..

Ööh.. Arvaa tiesinkö tämän.:rolleyes:

Se että muutama mustalainen on poliisina tai muussa valtion virassa ei tee siitä koko romaniväestöstä yhtään sen parempaa. Ja nämä ketkä toimivat poliisin tai muun viranomaisen palveluksessa ovat lähinnä hyljeksittyjä "omiensa" keskuudessa. Ei taida paljoa olla poliisi-Rainerilla menemistä sukukokoukseen, jossa muut ovat enemmän tai vähemmän taparikollisia. Yksi promille tuosta sakista on niin sanotusti kunnon väkeä ja muut sitten ovat mitä ovat..

Wikipedian mukaan Suomessa on alle kymmenentuhatta mustalaista.Promille on yksi tuhannesosa.Jokainen normaaliälyinen osaa nimetä kaksi lainkuuliaista mustalaista.

Wikipedian mukaan Suomessa on alle kymmenentuhatta mustalaista.Promille on yksi tuhannesosa.Jokainen normaaliälyinen osaa nimetä kaksi lainkuuliaista mustalaista.
Huh onko niitä niin paljon?

Itse en kyllä osaa nimetä yhtäkään.

Olen ikäväkseni joutunut olemaan tekemisissä hyvin paljon kyseisten henkilöiden kanssa enkä ole vielä yhtäkään lainkuuliaista tai hyväkäytöksistä kyseisen rodun edustajaa tavannut. Suomessa on siis lähes kymmenentuhatta mustalaista liikaa, jotka voisi suorilta käsiltä karkottaa täältä pois.

Olen ikäväkseni joutunut olemaan tekemisissä hyvin paljon kyseisten henkilöiden kanssa enkä ole vielä yhtäkään lainkuuliaista tai hyväkäytöksistä kyseisen rodun edustajaa tavannut. Suomessa on siis lähes kymmenentuhatta mustalaista liikaa, jotka voisi suorilta käsiltä karkottaa täältä pois.

Ihan jos vaikka googletat romanit sodissa niin löydät hämmästyttäviä asioita.Smugut on kummallista väkeä,ne on erillaisia kun me valkoset.Mut ei ne pahaa tarkoita pääsääntöisesti.Vähä pitäis yrittää joustaa suuntaan kun toiseen.

Niin, asiahan menee niin että jos heille päin ei jousta, niin saa tutaa virheen kyljessään.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom