Ampumavälikohtaus Jyväskylässä, kolme kuoli

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
[OT] Voi olla että tiedän kyseisen tapauksen, isosiskon (asuu jkl) kaverille (A***) kävi aika ikävästi miesystävänsä toimesta. Siitä oli iltalehdissäkin juttua. [/OT]

Jep, sama henkilö, oltiin samalla luokalla. A asui siinä mun naapuritalossa silloin kouluaikaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jep, sama henkilö, oltiin samalla luokalla. A asui siinä mun naapuritalossa silloin kouluaikaan.
Jep. Mutta takaisin aiheeseen, Älä Zada ainakaan lähe etsimään kämppää keltinmäestä, myllyjärveltä tai pupuhuhdasta :D

Zeldan kysymykseen:

Jyväskylässä ihan ok (imo) alueita on jo mainittu Ainolanranta, Halssila (noh ehkä jättäisin Mesikämmenen väliin), keskusta, Lutakko, Tourula, Lohikoski, Kypärämäki, Mannila, Köhniö. Ristonmaa on kait myös ok. Mattilanpelto on aika jees, ainakin kun omakotitaloasumista olen seurannut siellä.

No eikös tämänkin thredin voi jo sulkea. Ketään tuskin kiinnostaa jos romaanit toisiaan ampuu vähemmäksi.

Kesemmällähän tossa Rasikatu 1:ssä vähän alempana Kangasvuoressa oli kanssa jotain välien selvittelyjä. Ilmaan paukutteli silloin. Siinä oli myöhemmin paikalla mannesväkeä enemmänkin tilannetta seuraamassa.

Jyväskylän ampumavälikohtauksessa on kuollut kolme aikuista miestä. Poliisi vahvistaa, että kyseessä oli romanien välienselvittely.

Repesin kyllä hiukan kun näin tuon :lol2:

pakko korjata kun mollaatte. keltinmäessä nyt asunut 1,5 vuotta enkä ite oo huomannut mitään suurempia rähinöitä kertaakaan. sitten taas se kuokkalan keskusta, siellä kun tulee noita viikonloppuja vietettyä. siellä niitä rähinöitä kyllä on maahanmuutajien, niin kurdien kun mannejenkin toimesta enemmän kun tarpeeks. itse asiasta sitten, yhdyn yleiseen mielipiteeseen mannet siperiaan. vastahan ne syksyllä ammuskeli toisiaan keskustassakin baarin ovella. hieno kaupunki tää jkl.

Eikös noilla manneilla oo joku kunniaväkivalta-tsydeemi että jos joku niitä loukkaa tai jotain niin pitää tökätä moralla niiden keskenäisten "lakien" mukaan? Sitten alkuperäisten pukareiden suvut kostaavat vuorotellen toisilleen. Oisko joku tuollanen tapaus kyseessä taas kun kaks manneheimoo tappelee suunnilleen siitä kuka saa myydä villihevosia ja tinasormuksia lähikulmillaan. :rolleyes:

eikö se ole vaan hyvä ku nuo välejään selvittää ja tapattaa toisiaan? jääpähän sossulle enemmän rahaa, harmi vaan että siinä tietysti voi olla sivullisia välissä... :(

jos mulla olis valtaa päättää asioista niin laittaisin kaikki heimot samalle saarelle, aseistaisin kaikki rambo -tyyliin ja kattoisin vierestä kun ne tappaa toisiaan.

Eikös noilla manneilla oo joku kunniaväkivalta-tsydeemi että jos joku niitä loukkaa tai jotain niin pitää tökätä moralla niiden keskenäisten "lakien" mukaan? Sitten alkuperäisten pukareiden suvut kostaavat vuorotellen toisilleen. Oisko joku tuollanen tapaus kyseessä taas kun kaks manneheimoo tappelee suunnilleen siitä kuka saa myydä villihevosia ja tinasormuksia lähikulmillaan. :rolleyes:

jotenkin noinhan se menee..

eikö se ole vaan hyvä ku nuo välejään selvittää ja tapattaa toisiaan? jääpähän sossulle enemmän rahaa, harmi vaan että siinä tietysti voi olla sivullisia välissä... :(

jos mulla olis valtaa päättää asioista niin laittaisin kaikki heimot samalle saarelle, aseistaisin kaikki rambo -tyyliin ja kattoisin vierestä kun ne tappaa toisiaan.

Ahvenanmaasta, tuosta turhasta saarenpaskasta jonka velliperseet eivät käy edes armeijaa vois tehhä sijoituspaikan manneille ja mokkamunille. Niille vois antaa sinne myös erilaista kättä pitempää mukaan. Järjestää sellaisen Battle Royalen tapaisen kilpailun. Ja Astrid Thors tietty sinne sekaan kun kerta niin paljon rakastaa noita vekkuleita kulttuurin värittäjiä. :rolleyes:

Tästä ei varmaan tartte tehdä mitään romani-ketjua?

Moniko näkee lähiöiden ongelmia jos ei itse pyöri "piireissä" tai lähiökuppilan yöelämässä? Pahimmillaan porukka kantaa mäyräkoiria kaupasta arki-iltana.

Ei nuo romanit täällä ees todellakaan vituta yhtä paljoa, kun nistit. Voisivat pistää pitkän piikin jokainen.

Tästä ei varmaan tartte tehdä mitään romani-ketjua?

mutta eiköhän ne ole juurikin aika tärkeässä osassa varsinkin tässä tapauksessa?

ja juurikin tuollainen COBRAN ehdottama battle royal -tyylinen ehdotus olis aika paikallaan. siitä sais myöhäisiltoihin vaikka uuden tosi tv -sarjankin.

Äkkiseltään tulee mieleen ainakin Kuokkalan keskusta-alue, Keltinmäki ja Myllyjärvi. Jos ei halua "väriä "ja "elämää "asuinympäristöstä 24/7 niin kannattaa välttää kyseisiä alueita...
Työkaveri yritti asustella Keltinmäessä Helokantiellä vähän aikaa, kun kerran sai halvalla vuokrakämpän mutta muutti aika pian pois, kun naapurusto oli mitä oli. Yöt oli aika villejä ja tapahtumarikkaita...
Opiskelijakämppiä sijaitsee paljon tuossa Keltinmäessä ja meno on usein aika villiä.

Me muutettiin Pupariin joskus 98 tai 99, en muista. Ostin silloin käytännössä heti scanneri ja sitä tuli kuunneltua aina kun oli kotona niinkauan kun se kuului. Eipä tämä alua mielestäni silloin(kaan) eronnut muista betonilähiöistä hälytysten suhteen.

Eli jos ei halua ns. väriä elämään, kannattaa olla poissa koko betonilähiöistä. Joku omakotitaloalue toimii varmasti hyvin tällisessa kohtaa, tai sitten vähän syrjemmälle kaupunkialueelta.

Saat olla. Olen kuitenkin päässyt (joutunut) viran puolesta kurkkaamaan "kulissien taakse" ja aika levotonta elämää siellä vietetään edelleenkin. Ei kuitenkaan sen kummoisempaa kuin muissakaan ongelmalähiöissä. Se ei välttämättä aina näy tavallisen tallaajan silmään mitä naapurustossa tapahtuu... hyvä tietysti niinkin.:rolleyes:

Uskon tuon, virkasi kun tiedän. ;)

Ja itsekin ollaan puhuttu, että jos vaan suinki mahdollista, niin ei asuta yhdessäkään betonilähiössä kun lapset lähtee kouluun. Että on tässä 3-4 vuotta vielä aikaa vaihtaa maisemaa. Mulle sopis joku 15-25 km keskustasta oleva omakotitalo, jossa ois vähän omaa pihaakin...

Jos edellä olevat arvelut pitävät paikkansa niin osa myös mielipiteistä edellä ei paljoa risteä omistani.

Mutta se on ihmeelistä että kukaan ei ole viellä tässä threadissa ollut asevastaisuuden puolesta puhumassa ja paasaamassa että kaikki aseet on kiellettävä:rolleyes:
No toisaalta voi olla tässä tapauksessa niin että yksikään noista käytetyistä välineistä ei ole luvallinen, joten tämä on kaikille paasaajille hyvä esimerkki siitä että sillä asekiellolla ei saavuta mitään aikaiseksi kun aina löytyy luvattomia välineitä tai joku muu tapa tehdä näinkin ikäviä juttuja.

ps. tämän enempää en rupea väittelemään aseista ja niiden vaikutuksista mutta halusin vaan heittää tuon kommentin ajateltavaksi kaikille jotka ajattelevat puolesta tai vastaan.

Meinasin kirjottaa heti noista aseista, en vain viitsinyt. Ajattelin että kukkahatut liiskaa mut samantien. Täytyy sanoa, että suorastaan hymyilytti kun alkoi paljastumaan mistä porukasta oli kyse. Eli voi sanoa jo 99,9% varmuudella, ettei nyt räiskitty luvallisilla aseilla. No mutta eiköhän tämäkin saada vielä käännettyä silleen, että aseet pitää saada harrastajilta veke.

6861.jpg

Itse asun tuosta ylimmästä punaisesta tähdestä noin 150 metriä pohjoiseen. Ei mitään ongelmia ollut tämän kahden ja puolen vuoden aikana - rauhallista seutua, täynnä lapsiperheitä ja opiskelijoita.

Ei kyllä pitäisi käydä lukemassa noita hesarin keskustelupalstoja näiden uutisotsikoiden alla, kun tulee vain vihaiseksi... Onhan siellä jo heti keskustelunavauksessa joku aseet-auroiksi suunapäänä.
Samat argumentit toistuvat joka sivulla "Ei ole olemassa yhtään pätevää syytä yksityishenkilölle omistaa asetta" *joku luettelee puolitusinaa hyvää ja laillista syytä* "Kaikki aseet on tehty vain tappamista varten" *harrastajat kertovat käyttävänsä aseitaan aivan muihin laillisiin tarkoituksiin* ja seuraavalla sivulla samat väitteet toistuvat uudestaan aivan kuin kukaan ei olisi aiempia kommentteja koskaan lukenutkaan.
Argh...

Pojat taas vähän kikkailleet.. Puhusivat asiat selviks. Turhaa tommonen paukuttelu, kuulohan siinä vaan menee. Varmaan kukaan edes käyttäny kuulonsuojausta. Kyllä ois kuuloliitolla tässä vähän hommia, -kele!

Ei kyllä pitäisi käydä lukemassa noita hesarin keskustelupalstoja näiden uutisotsikoiden alla, kun tulee vain vihaiseksi... Onhan siellä jo heti keskustelunavauksessa joku aseet-auroiksi suunapäänä.
Samat argumentit toistuvat joka sivulla "Ei ole olemassa yhtään pätevää syytä yksityishenkilölle omistaa asetta" *joku luettelee puolitusinaa hyvää ja laillista syytä* "Kaikki aseet on tehty vain tappamista varten" *harrastajat kertovat käyttävänsä aseitaan aivan muihin laillisiin tarkoituksiin* ja seuraavalla sivulla samat väitteet toistuvat uudestaan aivan kuin kukaan ei olisi aiempia kommentteja koskaan lukenutkaan.
Argh...
[OT] No ei todellakaan kannata lukea Hesarin eikä mitään muitakaan palstoja, joihin voi kirjoittaa ilman rekisteröityä nimimerkkiä. Suurin osa niille kirjoittavista on jälkeenjääneitä. Itse en lue juurikaan muita kuin pakkista, ja täälläkin välttelen tiettyjä keskustelunaiheita, kun tiedän, että ennemmin tai myöhemmin niissä lähtee aina homma hanskasta. [/OT]

Ja asiasta sen verran, että ei tosta mun mielestä voi päätellä, että Pupuhuhta olisi jotenkin erityisen paha paikka. Jos tuo liittyi johonkin romanien sukuriitoihin, niin kai se olisi voinut yhtä hyvin tapahtua millä tahansa muullakin alueella, jolla näitä riitelevien sukujen jäseniä asuu. En sitten tiedä, onko Pupuhuhdassa vähemmistökansa paremmin edustettuna kuin muissa lähiöissä, tai onko siellä asuvat heimoveljet muita sotaisampaa laatua. Rantojen miehiähän siellä vissiin pyörii jonkun verran, mutta on niitäkin muuallakin. Itse asun keskustassa, ja kyllähän täälläkin kaikenlaista porukkaa tietysti pyörii.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom