Ammunta

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kaikenmaailman lajeja tääl jo onki, olenko ainut joka oikeesti harrastaa puntin lisäks ammuntaa?
Itsehän olen perehtynyt enemmän tonne haulikko puolelle, mut kyl kiväärilläki on opittu sohii eri matkoille. :D

Itse olen nuorempana ampunut haulikkolajeja kilpaa. Lajeina trapin eri muodot ja sporting, joskus huvin vuoksi myös skeet-radalla on tullut pyörittyä. Sportingia olen ammuskellut muutenkin yli 15-vuotta, siitä lähtien kun Sipoossa on rata ollut. Viime vuosina harrastus on ikävä kyllä ollut hiipumaan päin. Olisi kyllä mukavaa mennä taas radalle pitkästä aikaa.

Lisäksi 9mm pistoolilla tulee välillä räiskittyä, vaikka se onkin enemmän sellainen kodinpuolustaja. :rolleyes:

Itse olen nuorempana ampunut haulikkolajeja kilpaa. Lajeina trapin eri muodot ja sporting, joskus huvin vuoksi myös skeet-radalla on tullut pyörittyä. Sportingia olen ammuskellut muutenkin yli 15-vuotta, siitä lähtien kun Sipoossa on rata ollut. Viime vuosina harrastus on ikävä kyllä ollut hiipumaan päin. Olisi kyllä mukavaa mennä taas radalle pitkästä aikaa.

Lisäksi 9mm pistoolilla tulee välillä räiskittyä, vaikka se onkin enemmän sellainen kodinpuolustaja. :rolleyes:

No katoppas vaa... itekki trappia eri muodoissa + skeettiä.
Ja ihan kisoissa itekki käyn.

Varsin mukavaa puuhaa, mut ainoo vaa että ilman sponsoreita aika tyyristä touhua jos oikeesti alkaa reenaa ja harrastaa.

Ammuntaa tulee harrastettua lähinnä kiväärillä, mutta joskus myös kiekkoja paukutellaan serkkupojan kanssa...
Ihan hieno harrastus.
Ite en oo ampumassa käyny pitkään aikaan, koska kivääri on jo aika "loppuunajettu"
Pitäs keväällä ostoo uus kun/jos rahatilanne niin antaa periksi.

Niin ja teen ite panokset säästää siinäkin vähän...
Kivääri siis Tikka .308 jossa leupoldin kiikari 20X suurennoksella.

Ammuntaa tulee harrastettua lähinnä kiväärillä, mutta joskus myös kiekkoja paukutellaan serkkupojan kanssa...
Ihan hieno harrastus.
Ite en oo ampumassa käyny pitkään aikaan, koska kivääri on jo aika "loppuunajettu"
Pitäs keväällä ostoo uus kun/jos rahatilanne niin antaa periksi.

Niin ja teen ite panokset säästää siinäkin vähän...
Kivääri siis Tikka .308 jossa leupoldin kiikari 20X suurennoksella.

Minkälain toi sun Tikka on?
Kaverilla on Tikka T3 Hunter .308, vaimentimella... Siinä joku Burrisin iso kiikari 25x suurennuksella. Tosi mukava ampuu radalla, vaimennin tuo mukavasti etupainoa siihe.

Voiko Tikkaa "ajaa loppuun"?! :D

Nykyään ei oo tullu enää juurikaan harrastettua, mutta yläasteikäisenä tuli ilmakivääriammuntaa harrastettua jonkun verran. Jopa joissain kisoissa tuli käytyä. Sitten jostain syystä motivaatia hiipui ko lajia kohtaan. Joskus on myös kiväärillä ja joillain pistooleilla tullu ammuttua. Nykyään vähän kiehtois savikiekkojen ampuminen ja on kyllä ollu mielessä, että sitä joskus kokeilis. Jos vaikka ens kesänä sais aikaseks. Kuitenkin isältä löytyy kaikki tarvittava siihen hommaan, niin ei mitään mahdottomia vaadi :D

Minkälain toi sun Tikka on?
Kaverilla on Tikka T3 Hunter .308, vaimentimella... Siinä joku Burrisin iso kiikari 25x suurennuksella. Tosi mukava ampuu radalla, vaimennin tuo mukavasti etupainoa siihe.

Voiko Tikkaa "ajaa loppuun"?! :D

Noo mallia en ees tiedä ainoa teksti mikä aseessa lukee on tikkakoski ab ja jotain numerosarjoja
sanokaa mitä sanotte tikka se on:lol2:

Mites toi vaimennin onko siitä mitään radikaalia apua ja vaikuttaako se osumatarkkuuteen kuinka paljon? Varmaan laatuerojakin löytyy...

Joo toi "ajettu loppuun" sitä vaan että ase on jo parhaimmat päivänsä nähnyt. Isäukko harrasti hirvenhiihtoa ja juoksua 80 ja90- luvulla ja about 10 vuoteen sitä ei oo öljytty eikä pahemmin piippua putsailtu joten osumatarkkuus hieman heittää, mutta ihan toimiva peli vielä...

Media seksikäs laji. Ammunta on saanut vuosien varrella varsin paljon media julkisuutta ja julkisuus helpottanut harrastusta varsin paljon, puhumattakaan sponsoreista.
Olin varmaan 6-8v kun sain ilmakiväärin ja siitä lähtien olen ampunut. Tuossa vuosina 97-05 olin varmaan "urani" huipulla ja ammuin n +20 000 laukausta vuosittain ja tuohon päälle viellä kuivaharjoittelua jossa joku +10 000 laukausta sekä päälle viellä panoksien lataaminen. Kilpailullisella tasolla olin PM ja SM kisoissa palkinnoilla. Taisipa joku liitosta jopa kysellä innostusta MM-kisoihin, mutta omalla kustannuksella joten se jäi siihen.
Nyt oli pari vuotta ihan "harrastelua" mutta nyt taas into suurempi ja voisi vaikka jonkun kansallisen kisan kesällä käydä.

Media seksikäs laji. Ammunta on saanut vuosien varrella varsin paljon media julkisuutta ja julkisuus helpottanut harrastusta varsin paljon, puhumattakaan sponsoreista.
Olin varmaan 6-8v kun sain ilmakiväärin ja siitä lähtien olen ampunut. Tuossa vuosina 97-05 olin varmaan "urani" huipulla ja ammuin n +20 000 laukausta vuosittain ja tuohon päälle viellä kuivaharjoittelua jossa joku +10 000 laukausta sekä päälle viellä panoksien lataaminen. Kilpailullisella tasolla olin PM ja SM kisoissa palkinnoilla. Taisipa joku liitosta jopa kysellä innostusta MM-kisoihin, mutta omalla kustannuksella joten se jäi siihen.
Nyt oli pari vuotta ihan "harrastelua" mutta nyt taas into suurempi ja voisi vaikka jonkun kansallisen kisan kesällä käydä.

IPSC:tä ja SRA:ta tullut pari vuotta harrasteltua. Kunnon kisoissa ei ole tullut käytyä mutta jos tänä vuonna pääsisi. Jos tosissaan harrastaisi niin kyllähän se + 10 000 ja kuivaharjoitukset päälle per ase vaatisi. Ei näillä tuloilla ja vapaa-ajalla (ja lahjoilla), mutta jos nyt monipuoliseksi aseenkäsittelijäksi edes. Ja hauskaahan se on.

Itse olen vasta aloittelemassa ammuntaa harrastusmielessä joten hieman neuvoja kaipaisin. Kuinka usein radalla kannattaisi käydä, jotta oikeasti kehittyisi hyväksi ampujaksi ja onko se edes mahdollista jos on jo yli 30 vuotias? Asia on kytenyt mielessä vuosia ja nyt vasta viikko sitten sain vihdoin käytyä ATC:lla tutustumassa ja ampumassa. Hieno kokemus kaikin puolin. Tunnille hintaa jää n. 49-59€/krt (kivääri) täällä, joten jokaviikko ampumaan tuskin pääsee, toistaiseksi ainakaan. Tarkoituksena olisi jossain vaiheessa hakea myös omaa lupaa, mutta tätä varten taustalle vaaditaan ilmeisesti useamman vuoden harrastuneisuus. Riittäisiköhän tuohon säännöllinen käynti esim. juuri ATC:lla vai olisiko järkevää liittyä seuraan?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom