Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse olen nuorempana ampunut haulikkolajeja kilpaa. Lajeina trapin eri muodot ja sporting, joskus huvin vuoksi myös skeet-radalla on tullut pyörittyä. Sportingia olen ammuskellut muutenkin yli 15-vuotta, siitä lähtien kun Sipoossa on rata ollut. Viime vuosina harrastus on ikävä kyllä ollut hiipumaan päin. Olisi kyllä mukavaa mennä taas radalle pitkästä aikaa.
Lisäksi 9mm pistoolilla tulee välillä räiskittyä, vaikka se onkin enemmän sellainen kodinpuolustaja.
Ammuntaa tulee harrastettua lähinnä kiväärillä, mutta joskus myös kiekkoja paukutellaan serkkupojan kanssa...
Ihan hieno harrastus.
Ite en oo ampumassa käyny pitkään aikaan, koska kivääri on jo aika "loppuunajettu"
Pitäs keväällä ostoo uus kun/jos rahatilanne niin antaa periksi.
Niin ja teen ite panokset säästää siinäkin vähän...
Kivääri siis Tikka .308 jossa leupoldin kiikari 20X suurennoksella.
Minkälain toi sun Tikka on?
Kaverilla on Tikka T3 Hunter .308, vaimentimella... Siinä joku Burrisin iso kiikari 25x suurennuksella. Tosi mukava ampuu radalla, vaimennin tuo mukavasti etupainoa siihe.
Voiko Tikkaa "ajaa loppuun"?! :D
Media seksikäs laji. Ammunta on saanut vuosien varrella varsin paljon media julkisuutta ja julkisuus helpottanut harrastusta varsin paljon, puhumattakaan sponsoreista.
Olin varmaan 6-8v kun sain ilmakiväärin ja siitä lähtien olen ampunut. Tuossa vuosina 97-05 olin varmaan "urani" huipulla ja ammuin n +20 000 laukausta vuosittain ja tuohon päälle viellä kuivaharjoittelua jossa joku +10 000 laukausta sekä päälle viellä panoksien lataaminen. Kilpailullisella tasolla olin PM ja SM kisoissa palkinnoilla. Taisipa joku liitosta jopa kysellä innostusta MM-kisoihin, mutta omalla kustannuksella joten se jäi siihen.
Nyt oli pari vuotta ihan "harrastelua" mutta nyt taas into suurempi ja voisi vaikka jonkun kansallisen kisan kesällä käydä.