Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hippa sanoi:No eipä ole nykyään niin. Yliopistotutkinnollakaan ei meinaa alan työtä saada (varsinkaan vakituista).
Ylpparit on vitsi ja yo-todistus kanssa. Joillekin aloille ei huomioida pari vuotta vanhaa (tai sitä vanhempaa) yo-todistusta, koska se on VANHENTUNUT.
Levetsu sanoi:Opiskelen tällä hetkellä inssiksi ja olen pannut sen asian merkille, että kesätöitä/harjoittelupaikkoja irtoo paremmin kuin lukion käyneillä, koska on jo ammatti ja sitä kautta ammattikokemusta.
Levetsu sanoi:Opiskelen tällä hetkellä inssiksi ja olen pannut sen asian merkille, että kesätöitä/harjoittelupaikkoja irtoo paremmin kuin lukion käyneillä, koska on jo ammatti ja sitä kautta ammattikokemusta.
Vanek sanoi:Eli aattelin kysellä että kuinkas moni täältä valmistuu lauantaina ammattikoulusta?, kun me tahdomme useimmilta jäädä unholaan täysin, esim. oma mummoni oli soittanut faijalle ja kysynyt lähdemmekö me erään sukulaispojan ylppärijuhliin kun sentään niin komean saavutuksen on saannut aikaan, faija oli sanonnut että ei kun on vähän tärkeempi juhlia kumminkin, kun omapoika valmistuu ammattiin, mummo oli sönkännyt että, nii nii mutta onhan ne sentään YLIOPPILASJUHLAT! Ja samoin iltapäivälehdissäkin esitellään aina näitä julkkis YLIOPPILAITA, mutta ei sanaakaan ammattiin valmistujista. Ei sinäänsä että mua kiinnostas pätkääkään kummatkaan, mut silti.
Joten kerrankin hankin meille "amiksille" palstatilaa ja onnittelen itseäni ja kaikkia muitakin ammattiin valmistuvia.
Ps. onnitteluja otetaan vastaan, ai niin onneksi olkoon kaikille ylioppilaille. :thumbs:
Damned sanoi:Itse olen aikoinani lukenut (vanhempien lievästä painostuksesta :whip: ) ylioppilaaksi ja eksyin sieltä kaupalliseen koulutukseen kun en muutakaan lukion jälkeen keksinyt (laiskamatokin vaivasi pahasti). Vähän aikaa sitten pääsin kokemaan niin sanotun myöhäisen herätyksen siihen, mitä oikeasti olisi kiva tehdä työkseen. Tällä hetkellä istun toimistorottana ja olen kateellinen kaikille jotka saavat tehdä työtä jota oikeasti haluavat tehdä.
MOT sanoi:Mitä sinä sitten haluaisit tehdä?
Voin kyllä itsekin sanoa, että toimistoduuni on kyllä ihan hirveätä. Olin jonkin aikaa yhdessä sellaisessa hommassa ja duuni muuttui jo rutiiniksi parin viikon jälkeen. Teet vaan niitä samoja hommia aamusta iltaan.. Samat naamat, samat kysymykset jne.. Ja vaikka tekisit työsi vaikka kuinka hyvin niin et saa juuri mitään ekstraa. Sama palkka. Kiitos AY! Sitä vaan alkaa huomaamattaan luistamaan ja tekemään vain vähimmän ja katselemaan ulos..
No sitten viimein kävelinkin ulos sieltä.. En ole katunut.
male sanoi:Meikä valmistui Konelukiosta ammattiin ja samalla tuli YO tutkinto.
Ammattipuoli oli ihan perseestä. Mitään ei tarvinnut tehdä ja silti keskiarvo melkein 4. Lukio oli Ruotsia lukuunottamatta samanlaista istuskelua kuin ammattikoulu. Kirjoituksetkin meni ihan kohtuullisesti ja todistus oli myös OK.
Mielestäni vaikeustasoltaan molemmat oli samaa tasoa, mutta ammattipuoli oli silti kiinnostavampaa. Lukion kävin osaksi iltalukiossa, jolloin tuli tehtyä pitkää päivää, mutta muuten aika läpihuutojuttu.
Nyt pääsin työssäoppimisesta suoraan hyväpalkkaiseen hommaan intin alkuun asti.