Ammattiapua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AnttiO
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Sellaista olisinkin tässä nyt kysellyt että mistä saisin vaikka ostamalla henkilökohtaisesti minua varten tehdyn saliohjelman sekä ruokavalion? Pakkotoisto on ollut tähän mennessä apuna mutta tässä vaiheessa olisin valmis maksamaan neuvoista jotka ovat varmasti toimivia juuri minun kohdallani. Tähän asti olen treenannut FAF personal trainerin antamalla saliohjelmalla ja tulokset eivät vakuuta, myöskään ruokavalio ei tunnu menevän kohdalleen kun ei ole mitään tarkkaa kirjoitettuna paperilla. Tulee siis syötyä mitä sattuu vaikka ihan perusasiat tuntuvat olevan hanskassa. Eli jos osaisitte neuvoa jonkun ammattitaitoisen henkilön puoleen joka tietää "KAIKEN" lihasmassa-/voimahakuisesta treenistä sekä ruokavaliosta tulisi se erittäin tarpeeseen. Mitä hintaan tulee olen opiskelija joten minulla ei ole kumminkaan satoja euroja käyttää tähän. Motivaatiota löytyy seurata tarkkaa ruokavaliota ja treeniohjelmaa eikä tavoitteenakaan ole mitään järkyttävää. Rasvat kun saisi johonkin 10%+ lihasmassaa 10-20kg lisää ja ylimääräinen lihaserottuvuuden estävä läski pois niin olisin tyytyväinen. Kilpaileminen ei kiinnosta ja kaikki kehitys pitää tapahtua ilman erikoisempia lisäaineita kun hera, malto ja krea.

Eli jos tiedätte asiantuntijan olisi asiallista :D :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by AnttiO
Eli jos tiedätte polkuhintaisenasiantuntijan olisi asiallista :D :worship:
Personal trainerit tai ammattilaisurheilijat ei kyllä tee halvalla näitä juttuja, ellei sitten ole a) kavereita sun kanssa tai b) saa jotain siitä itselleen, kuten mainosta, julkisuutta tms.

Mm. Jari "Bull" Mentula ja Ari "Godzilla" Kokkonen kuuluisimpien joukossa tekee näitä räätälöityjä ohjelmia, hinnat on korkeat. Välissä on hyvin vaihtelevin hinnoin esim. eri kuntosalien trainereiden ohjelmia ja mitä halvemmaksi menee, sitä lähemmäs päästään jotain lukion liikunnanopettajan tekemää "treenaa hyvin ja syö terveellisesti" ohjelmia.

"Tulee siis syötyä mitä sattuu vaikka ihan perusasiat tuntuvat olevan hanskassa. "

Tuohon asiaan ei kukaan oikein voi vaikuttaa...

Eli jos perusasiat on hanskassa treenissä (treenaat kaikkia lihaksia monipuolisesti ja nousujohteisesti kuormittaen) ja ruokapuolella (riittävästi kaloreita ja proteiinia 2 g/painokilo - muiden ravintoaineiden suhteen ollaan montaa mieltä, mutta periaatteessa hiilareita puolet energiasta ja loput jaettu rasvojen ja protskujen kesken noin puoliksi), niin vain sinä itse voit niitä noudattaa, sitä ei voi kukkan muu puolestasi tehdä.

Mutta jos tuntuu, ettei perusasiat ole ihan hanskassa, niin:
Jos opskeluilta on aikaa vaikka joululomalla, lue pari perusteosta.
Mielestäni "Massaa, voimaa" on ihan hyvä opus (välillä saattaa jonkun mielestä mennä vaikeaselkoiseksi) tekijät taisi olla Erämetsä ja Grönfors ? Löytyy kirjastosta.

Suositelkaa miehelle lisää lukemista, mulla pätkii nyt noiden perusteosten kohdalla.

Riippuu kanssa ihan PT:stä että osaako se oikeesti rakentaa sulle massa-ohjelman. Näyttääkö se siltä että se tietää mistä se puhuu?
Näin yleistäen voisi sanoa, että yleisurheilijan näkönen PT ei välttämättä tiedä tarpeeksi "kehoilusta", vaikka onkin koulutuksen käynyt.
Etsi saliltasi joku joka näyttäis oikeesti tietävän mit se tekee ja pyydä siltä jeesiä..?

Tai sit sun pitää tulla tänne meille treenailemaan... :D

Originally posted by maxmussel
Näin yleistäen voisi sanoa, että yleisurheilijan näkönen PT ei välttämättä tiedä tarpeeksi "kehoilusta", vaikka onkin koulutuksen käynyt.

Ihan kuin olisin jostakin kuullut, että personal trainer ei ole rekisteröity ammattinimike, eli kuka tahansa voisi käyttää sitä. Onko näin, vai onko siihen olemassa ihan koulutus yms.?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voiko joku kertoa vielä että minkälaisissa summissa suunnilleen liikutaan jos puhutaan tommosesta että joku ihan varta vasten tekee ohjelmat & safkasuunnitelmat sun muut?

Originally posted by andor
Ihan kuin olisin jostakin kuullut, että personal trainer ei ole rekisteröity ammattinimike, eli kuka tahansa voisi käyttää sitä. Onko näin, vai onko siihen olemassa ihan koulutus yms.?

Ainakin tuo FAF (mitähä) kouluttaa PT:tä, mutta voi sitä kuka tahansa kutsua itseään sellaiseksi, kyllä moni asian osaava tyyppi varmaan tietää enemmän kuin tuollainen muotti PT. Mutta tiedä sitten :)

Zone-sarja -42%
Originally posted by maxmussel
Etsi saliltasi joku joka näyttäis oikeesti tietävän mit se tekee ja pyydä siltä jeesiä..?

Tämä mullakin välähti mielessä...kyllä sitä useemmat kokeneimmat antavat apua ja neuvoja aloittelijalle...eikä se mitään ota jos ei annakkaan jos kysymässä käy!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom