Ammatinvalinta

Ikä
35
Hei, olen tänä syksynä aloittanut toisen vuoden kemian parissa. Opinnot tosin keskeytin muutama viikko sitten, koska kemia ei sitten ollutkaan se mun juttu. Lisäksi kemia alkoi olla sen verran vaikeaa, että hädin tuskin tenteistä pääsin läpi. Olen tosiaan miettinyt alan vaihtoa, ja olen harkinnut sairaanhoitajaa, farmaseuttia ja ravitsemusterapeuttia tulevaksi ammatikseni.

Tiedustelisin vain sellaista, että onko järkeä hakeutua farmasiaan, jos normi kemia ei suju kovinkaan hyvin?
Onko farmaseuttinen kemia normi kemiaa helpompaa?

Tarvitseeko sairaanhoitaja tai ravitsemusterapeutti kemiaa työssään/opinnoissaan?

Kiitoksia etukäteen hyvistä vastauksista!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
sairaanhoitaja ei opinnoissaan kyllä pahemmin kemiaa tarvitse,eikä useimmiten työssäänkään. Sh työskentelee jonkun verran näytteiden ottajina labrassa,mutta pääosin sinnekin taidetaan haluta bioanalyytikkoa/laboratoriohoitajaa.. ravitsemusterapeutin opinnoissa kemiaa tarttee,tossa linkissä opinnoista yleisesti: http://www.mm.helsinki.fi/opiskelu_vanha/opiskelijaksi/hakukohteet/ravitsemustiede.html
se miten paljon sitä työssään tarvii,riippunee ihan mihin tehtäviin suuntautuu..

Mä luulen, ettei tuossa tilanteessa kannata ainakaan farmakologiaa hakeutua lukemaan, vaikka siirtyminen tai pyrkimys kemialta lääkikseen on enemmän kuin tavallista..

Ei farmasian kemia mitään mahdotonta ole, ihan samaa mitä lukiossakin on. :) Pari peruskurssia on ekana vuotena, mutta niistä luulis aika helposti pääsevän läpi jos on jopa kemiaa lukenut! :)

Miten mulla tulee tästä threadista vahvasti mieleen leffa "Kaava 51".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom