Ambronite ja Soylent ateriankorvikkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iivili
  • Aloitettu Aloitettu

iivili

kollinmölliskö
Ikä
50
Kaupunki
Turku
Olettekos otsikossa mainittuihin tuotteisiin tutustuneet? Eivät ole vielä markkinoilla (mutta Soylentiä kai jo voi tilata), mutta yritys olisi kova olla "kaikki yhdessä" ateriankorvikkeita. Ja ei, en ole ko tuotteiden edustaja/myyjä, kun sitä joku kumminkin heti epäilee.

Onhan tuota ennustettu vaikka miten kauan, että joskus ihmiskunta ei herkuttele, vaan nappailee vain ateriankorvikkeita, nappeina, jauhoina jne. En usko maun ja tuoksun merkityksen katoavan mihinkään, mutta toisaalta olisi hyvä, jos ateriankorvikkeita kehitettäisiin nykyisin päämuotona olevista maitoproteiinin ja malton (tai vastaavan) makeista yhdistelmistä. Jatkossa uskon, että ötökkä- ja kasviproteiini tulevat olemaan olennaisia osia ateriankorviketuotteissa. Ite toivottaisin tervetulleiksi Bullet Mealia paremmat suolaiset ateriankorvikkeet. Bullet Mealeja en oikein saa alas kuin todella nälkäisenä, eivät ole kovin maukkaita, nätisti sanottuna.

En kumminkaan linkitä kumpaakaan, etten riko palstan sääntöjä. Etsiköön noilla mainituilla tuotteiden nimillä, ketä kiinnostaa. Netissä on hinnat ja ravintosisällötkin. Kyseessä siis tuotteita, joissa olisi yhdessä pussissa/annoksessa vähän päälle 500kcal, eli yhden kohtalaisen kokoisen aterian energiamäärä, vitamiineja, proteiinia jne., kaikki, mitä yhdessä kunnon ateriassa pitää olla. Mausta en tosin tiedä. :D ...mutta aion joskus noita kokeilla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Halvemmalla saa vastaavan, kun tekee itse. Soylent perustuu tohon instant oats -kaurajauheeseen. Sekaan on laitettu prodejauhetta ja multivitamiini. Erikseen tulee kalaöljy ja kasviöljy.

Soylentia ei tällä hetkellä saa tilattua eurooppaan, mutta reseptejä löytyy valmistajan sivuilta kun jaksaa etsiä. Oma mielenkiintoni on kasvanut kyseistä tuotetta kohtaan siinä määrin että tekisi mieli kokeilla. Mietin vain miten se toimii jos urheilee vähänkään enemmän, 100-150km pyöräilyä viikkoon ja 3 kertaa kuntosali treeni viikkoon. Riittäisikö pelkästään hiilarien/proteiinin lisääminen tarpeen mukaan originaaliin reseptiin vai pitääkö huomioida jotain muutakin samassa?

En jaksa googletella noiden ravintoarvoja, mutta itse olen nyt jonkin aikaa korvannut joitain aterioita Supermass Nutritionin PRO-MEALilla ja olen siihen sangen tyytyväinen. Yksi annos on tosin vain 225kcal eli sen joutuu ottamaan tuplana jos aikoo täysipainoisen aterian korvata. Itse olen juonut 3-4 noita 225kcal annoksia päivässä ja syönyt lisäksi 1-2 lämmintä ateriaa. 2h ateriankorvikkeen juomisen jälkeen alkaa olla jo hieman nälkä, mutta olen pitänyt ateriavälinä n.3h. Maku on hyvä, mutta jos kaipaa suolaista "ruoan" makuista ateriakorviketta niin sitten täytyy käyttää jotain muuta.

Sepä on mulla ollut jo vuosia mielessä, että missä viipyvät suolaiset ateriankorvikkeet. Makeita on ollut iät ja ajat olemassa, mutta mulla ainakin tursuaa korvista kaikki keinomakeutetut jauhot ja juomat jo.

Soylenttityyppinen ravintovalmiste olisi helkutin hyvä idea, jos sitä ei olisi pilattu hippihömpällä. Massatuotettua tankkikamaa voisi saada jopa alle 20-50cnt/vrk á 3000kcal + kaikki ravinteet ja kuidut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom