Alumiinivanteiden mutterit

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
26.2.2006
Viestejä
798
Semmonen probleema olis et muijalla on ollu nyt pari vuotta Ford Escort jossa on teräsvanteilla talvirenkaat ja kesärenkaat alumiinivanteilla.Muija käyttänyt rengasliikkeissä vaihdattamassa renkaat aina ja nyt ite vaihdoin.Ihmettelin vaan et eikö aluvanteille ole aina omia pultteja? Ikinä ei ole pultteja tullut kuulemma liikkeessä mukaan kun talvikumeja vaihdettu alle,vain vanteilla olevat samat pultit.Kun vaihdoin renkaita niin aika hankalat oli mutterit kiertää ku kolot niin syvällä ja ei niin syvälle menneet pulteilla kuin talvirenkailla.Sai kuitenkin tiukkaan ja koelenkin jälkeen tarkistuskiristyksessä eivät olleet löystyneet.Kannattaa kuitenkin hommata aluvanteiden mutterit?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Riippuu ihan vanteesta vaatiiko erillaiset pultit. Jos vanteen ja pultin kartiot tai muoto muuten täsmää niin ei mitään syytä vaihtaa.
 
Ikinä ei ole pultteja tullut kuulemma liikkeessä mukaan kun talvikumeja vaihdettu alle,vain vanteilla olevat samat pultit.
Ei se ole tossa vaiheessa liikkeen homma hankkia sinne sopivia pultteja, vaan asiakkaan pitää siitä itse huolehtia. Tosin sopivat pultit / mutterit tulee yleensä vanteiden mukana kun ne uutena ostaa.
 
Ei se ole tossa vaiheessa liikkeen homma hankkia sinne sopivia pultteja, vaan asiakkaan pitää siitä itse huolehtia. Tosin sopivat pultit / mutterit tulee yleensä vanteiden mukana kun ne uutena ostaa.
Meinaan vaa et olis vastuullisen rengasliikkeen asia ilmoittaa asiakkaalle jos asiakkaalla on vanteisiin sopimattomat mutterit..
 
Ite oon ns kesätöissä rengasliikkeessä. Ilmotetaan aina asiakkaalle jos ei pultit sovi vanteisiin... Mutta siis kyllä luulis että teille olis pultit niiden vanteiden mukana annettu kun ootte käyny vaihtaas, mutta tietysti riippuen vanteista, molemmat pultit saattaa sopia molempiin
 
Meinaan vaa et olis vastuullisen rengasliikkeen asia ilmoittaa asiakkaalle jos asiakkaalla on vanteisiin sopimattomat mutterit..

Niin olisi. Ja kyllä mulla on jokaisissa aluvanteissa tullu aina omat pultit mukana. Näissä nykyisissä vielä erilliset sovitepalatkin. Ps. Sori pilkunviilaus, mut pultti on pultti ja mutteri on pultin ympärille kiertyvä vastakappale.
 
Niin olisi. Ja kyllä mulla on jokaisissa aluvanteissa tullu aina omat pultit mukana. Näissä nykyisissä vielä erilliset sovitepalatkin. Ps. Sori pilkunviilaus, mut pultti on pultti ja mutteri on pultin ympärille kiertyvä vastakappale.
Niin joissakin autoissa (erityisesti japanilaisissa) on renkaat kiinni muttereilla.
 
Juu kannattaa selvittää kuuluuko niihin omat mutterit tai pultit.
Nimim. ekassa autossani ei tullut mukana aluvanteiden muttereita (kiitos vaan myyjäliikkeelle) ja kesärenkaat alle laitettuani ja 400m ajettua, lensi toinen eturengas vauhdista irti. Kulma asfalttiin ja peltiä vaihtoon.
 
Pitäkää tosiaan huoli että ne pultit/mutterit käy kartiokulmaltaan siihen vanteeseen.
Muuten voi tulla ruumiita niinkuin yllä jo mainittiinkin.
Tosiaan liikkeet EIVÄT anna 40-70 euron pultti/mutterisarjoja mukaan ELLEI osteta uusia alumiinivanteita johon kuuluu 95% kerroista myös autoon sopiva pultti/mutterisarja.
 
Mistä nämä kartiokulmat sun muut oikein selviää? Itse vedin tänään aluvanteet kiinni ihan samoilla pulteilla joilla peltiset talvivanteet oli kiinni.

=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?id=2&sitelang=1"]http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=772136&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?id=2&sitelang=1

Tuosta linkin takaa löytyy samanlaiset vanteet jotka laitoin. Oon tässä nyt jälkikäteen miettinyt että mitähän helvettiä jos homma ei mennytkään sitten ihan putkeen ja rengas irtoaa motarilla :hyvä: Googletellut olen ja vastaukset on yleensä että riippuu vanteesta ja ties mistä. En mitään tooran nettisivuakaan löytänyt mistä infoa moisista kapistuksesta sais.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mistä nämä kartiokulmat sun muut oikein selviää? Itse vedin tänään aluvanteet kiinni ihan samoilla pulteilla joilla peltiset talvivanteet oli kiinni.

=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?id=2&sitelang=1"]http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=772136&PN[0]=cat_link_2&PL[0]=listCategory.php?id=2&sitelang=1

Tuosta linkin takaa löytyy samanlaiset vanteet jotka laitoin. Oon tässä nyt jälkikäteen miettinyt että mitähän helvettiä jos homma ei mennytkään sitten ihan putkeen ja rengas irtoaa motarilla :hyvä: Googletellut olen ja vastaukset on yleensä että riippuu vanteesta ja ties mistä. En mitään tooran nettisivuakaan löytänyt mistä infoa moisista kapistuksesta sais.
Yleensä noissa tarvikevanteissa tulee aina mukana uudet pultit jos hakee kaupasta setin. Harvat peltivanteiden pultit sopii aluvanteisiin, mutta muistaakseni Volvossa ainakin joissain malleissa käy ristiin pultit alkuperäisalujen ja -peltivanteiden kesken ja saattaa muillakin merkeillä alkuperäisvanteiden kanssa olla sama homma. Koska kyseessä näyttäis olevan tarvikevanteet, niin kannattaisi ottaa selvää vaikka jonkun rengasliikkeen kautta siitä, että onko ne pultit kartioltaan oikeat siihen.
 
Monesti myös alumiinivanteeseen tarvii paljon pidemmän pultin ku peltivanteeseen. Eli monesti on riski laittaa samalla pultilla myös sen takia koska pultti jää kierteelle kiinni parilla hassulla kierteellä.
 
Onko noilla alumiinivanteisilla nakeilla suurempi taipumus "asettua" vituralleen paikoilleen? Viime keväänä piti käydä tasapainottamassa ja taas kesärenkaiden vaihdon jälkeen tuntuu, että vähän vispaa. Edellisen koslan perusrenkailla ei koskaan ollut vastaavia ongelmia. Mitäänhän en autoista ymmärrä, mutta kyllä tuo vaihtaminen ja veden lisääminen pissapoikaan on aiemmin sujunut..
Enkö vaan osaa? :david:
 
Zone-sarja -42%
Onko noilla alumiinivanteisilla nakeilla suurempi taipumus "asettua" vituralleen paikoilleen? Viime keväänä piti käydä tasapainottamassa ja taas kesärenkaiden vaihdon jälkeen tuntuu, että vähän vispaa. Edellisen koslan perusrenkailla ei koskaan ollut vastaavia ongelmia. Mitäänhän en autoista ymmärrä, mutta kyllä tuo vaihtaminen ja veden lisääminen pissapoikaan on aiemmin sujunut..
Enkö vaan osaa? :david:

Keskiösovitteet kohdallaan??
 
Jahas. Ihan passelit ne pultit oli. Onko mitään edes jotenkin yleispätevää ohjetta että mille momentille sitä kääntäis ne pultit? Ne on siis ihan peltiä tai mitälie, ei kuitenkaan mitkään erikseen aluvanteille tehty. Joku 100-120 newton?
 
Jos ite ne kiristät niin sellainen tiukkuus on sopiva että niitä ei tarvitse naama irvessä punoa vaan niin että niistä tulee "napakat" . Ei siis kannata liioitella niinkuin 95% ihmisistä noita pultteja itse irroittaessa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom