Alottelijalle vinkkejä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jokhu
  • Aloitettu Aloitettu
Morjes! Eli olen 24-vuotias mies ja tavoitteenani olisi tiputtaa ensiksi kiloja jonka jälkeen alkaa rakentamaan vähän lihasta luitten ympärille. Tämänhetkiset mitat ovat luokkaa 188cm/118kg eli rutkasti on ylipainoa. Eilen kävin salikortin hakemassa paikalliselle salille joten vinkkejä kaivattaisiin. Salikokemusta löytyy aiemmilta vuosilta kyllä. Olen ajatellut 3 jakoista treeniohjelmaa eli sen mukaisesti :). Toivoisin asiallisia vastauksia tähän alle!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Jos oot ihan aloittelija, niin suosittelen rakentamaan perusvoimaa- ja kuntoa ihan 1-jakoisella. Joku golden six tai stronglifts5x5 vaikkapa. Saat kunnolla tuntumaa isoihin liikkeisiin kun hinkkaat niitä useammin. Sitten välipäivinä jotain conditioningia, ei tarvi olla mitään perus lenkkeilyä ym vaan vaikka jotain vähän rankempaa niin läskit tirisee.

Jos oot ihan aloittelija, niin suosittelen rakentamaan perusvoimaa- ja kuntoa ihan 1-jakoisella. Joku golden six tai stronglifts5x5 vaikkapa. Saat kunnolla tuntumaa isoihin liikkeisiin kun hinkkaat niitä useammin. Sitten välipäivinä jotain conditioningia, ei tarvi olla mitään perus lenkkeilyä ym vaan vaikka jotain vähän rankempaa niin läskit tirisee.
Vuosi sitten oli mittarissa noin 136kg, jonka sitten sain pudotettua lenkkeilemällä noin 3-4 krt viikossa 6-9km pituisia kävelylenkkejä. Eli en ihan "aloittelija" ole tässä painonpudotuksessa. Viimeksi tosin käynyt enemmän salille 3-4 vuotta sitten, että hyvä aloittaa rauhassa tämä homma ettei sitten lopu motivaatio kesken homman.

Vuosi sitten oli mittarissa noin 136kg, jonka sitten sain pudotettua lenkkeilemällä noin 3-4 krt viikossa 6-9km pituisia kävelylenkkejä. Eli en ihan "aloittelija" ole tässä painonpudotuksessa. Viimeksi tosin käynyt enemmän salille 3-4 vuotta sitten, että hyvä aloittaa rauhassa tämä homma ettei sitten lopu motivaatio kesken homman.
Meinasin aloittelijaa salilla. :)

Vaikka oot salilla joskus käynyt niin suosittelen vetämään koko kroppaan treenejä alkuun. Tosiaan saat enemmän harjoitusta isoissa liikkeissä sekä kulutus on helpompi saada suuremmaksi kuin jakamalla.

Niin ja muista syödä paljon proteiinia.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Morjes! Eli olen 24-vuotias mies ja tavoitteenani olisi tiputtaa ensiksi kiloja jonka jälkeen alkaa rakentamaan vähän lihasta luitten ympärille. Tämänhetkiset mitat ovat luokkaa 188cm/118kg eli rutkasti on ylipainoa. Eilen kävin salikortin hakemassa paikalliselle salille joten vinkkejä kaivattaisiin. Salikokemusta löytyy aiemmilta vuosilta kyllä. Olen ajatellut 3 jakoista treeniohjelmaa eli sen mukaisesti :). Toivoisin asiallisia vastauksia tähän alle!
Tähän nyt vaikea vastata tarkkaan, tässä on monta tapaa tehdä asioita ja kehittyä. Riippuu vähän kaikesta miten asiat kannattaa tehdä. Esim.Miten usein käyt salilla ja muu liikunta... miten paljon miinuksilla? Muu stressi ja fyysinen kuormitus elämässä. Mutta joku järkevä progressio treeneihin, että sarjapainot nousee pikku hiljaa ja kevennyksiä säännöllisesti. Jos käyt esim 3xkertaa viikossa kuntosalilla niin 1-3 jakoinen treeni ohjelma on hyvä. Tai esim 1x 1-jakoinen ja 2x 2-jakoinen viikossa. Ota semmonen jako mistä itse pidät ja mielekästä tehdä. Tärkeämpää on progressiivinen treeni eli pikku hiljaa nyt nostat sarjapainoja ylös päin kaikissa liikkeissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom