Alokkaita nöyryytettin vessasulkeisilla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä jotkut voi, mutta ei kaikki ;)

Mulle tuli tosta otsikon simputuksesta mieleen yläasteen liikunta tunnit, joissa piti tehdä 50 punnerrusta, jos ei saanut koria koriksessa. Ois pitänyt varmaan tehdä tutkintapyyntö tjs.

On outoa jos nykyään ei henkinen kantti ja huumori riitä edes tollaseen touhuun porukalla. Häpeällistä tuossa on tuo kantelu, kuin itse "nöyryytys"

Runnuttaa voi aina. Se on sitten eri asia mitä siitä itselle seuraa.

Järjestymiset voi ottaa aina uusiksi pari kertaa. Joko sisältä asti tai sitten vähäsen poistumista ja järjestymistä. Nuo on nimenomaan niitä yleisimpiä huonojen suoritusten uusimista. Ei aloiteta vapaa-aikaa ennenkuin kaikki tuvat ja alueet ovat kunnolla siivottuja. Joukkue x viimeisenä syömään pari päivää. Noilla saa jo vähän kurinpalautusta ja mikään noista ei ole millään tapaa simputtamista. Käyttäytyminen vaikuttaa myös yleensä esim vm-johtajien vetämän taistelu- ja liikuntakoulutuksen fyysisyyteen ja suoritusten määrään ja yleiseen "mukavuuteen" kasarmilla. :evil:

Itse en ole mitenkään turhan juoksuttamisen ym. kannalla mutta kun se nyt on käytännössä ainoa keino pitää sitä kuria yllä ainakin joidenkin kohdalla.

Ihme juttu, että monilla johtajilla intissä oli vaikeaa se kurin ylläpitäminen, mutta toisille se oli tosi helppoa. Meillä itsellä oli hyvä esimerkki siitä kun joukkueessa oli kaksi alikessua. Toisen ryhmä oli yleensä aina ajallaan joka paikassa ja pärjäsi lähes kaikessa vaikka porukassa oli vähän hitaampiakin, kun taas toinen ryhmä oli lähes koko ajan siellä huonoimpien joukossa.

Paremman ryhmän alikessu osallistu itse toimintaan, hakkasi halkoja, autteli teltan pystytyksessä ja hääräili muutenkin samoja juttuja kuin ne varusmiehetkin. Tietty jakeli ensin käskyt muillekkin, mutta otti itse myös sitten välillä niitä paskanakkeja.

Toisen ryhmän alikessu istuskeli kannon nokassa ja poltteli röökiä ja huuteli varusmiehille ohjeita. Saattaa olla vaikutusta henkeen, sillä omalla esimerkillä.

Ei sulla ole mitään oikeutta kieltäytyä esimiehen käskystä vaikka se tuntuisi kuinka typerältä tahansa. Varsinkin kun kyseessä on henkilökuntaan kuuluva upseeri, voipi olla extra gineksiä tiedossa. :D

Jos aletaan pilkkua viilaamaan niin tietyissä tapauksissa on oikeus jopa velvollisuus kieltäytyä.

Niin ja jos epäilyttää jokin käsky niin pyytää sen sitten kirjallisena ja kysyy vaikka sitten joltain isoimmalta päälliköltä ihan rohkeesti että mitä tää tämmönen on ja miks näin?
Mun ´käsityksen mukaan käsky joka annetaan esim. alokkaalle ylemmän johdosta on tällä oikeus pyytää kirjallisena se.

Toi rynkyn noutaminen ryömimällä on kyllä näin jälkikäteen ajateltuna aika hyvä esimerkki simputuksesta. Ekan kerran kun näin yhdelle oman saapumiserän alokkaalle kävi siinä oli tosiaan parikymmentä äijää vieressä hihittämässä kun kaveri tetsaa 50 metrin matkaa aseensa luo. Itsekin sain sen myöhemmin tehdä. Simputustahan tuo taitaa olla.

Harvinaisen toimiva keino tosin, en toista kertaa jäänyt kiinni aseen unohtamisesta :)

Jos aletaan pilkkua viilaamaan niin tietyissä tapauksissa on oikeus jopa velvollisuus kieltäytyä.
Mutta silloin käskyn pitää rikkoa lakia, tai uhata jonkun henkeä.

Esimerkkinä: Kantahenkilökuntaan kuuluva käskee kuljettajaa ottamaan autoon 30 taistelijaa. Kuljettajan pitää kieltäytyä silä tämä on vasten määräyksiä , ja kertoa tämä käskyn antajalle.

^Pitbull^ sanoi:
Niin ja jos epäilyttää jokin käsky niin pyytää sen sitten kirjallisena ja kysyy vaikka sitten joltain isoimmalta päälliköltä ihan rohkeesti että mitä tää tämmönen on ja miks näin?
Mun ´käsityksen mukaan käsky joka annetaan esim. alokkaalle ylemmän johdosta on tällä oikeus pyytää kirjallisena se.

Tämän jälkeenhän se käsky on kuitenkin suoritettava, sillä muuten sinä voit saada syytteen niskuroinista.

Voi kamalaaa! Kuinkahan moniin uutisiin sitä itse olisi naamansa saanut kun olisi itkenyt kaikista mahdollisista "sulkeisista" mitä joutui kokemaan :lol2:

Nykylapset eivät kestä mitään, parempi kun menisivät kirjastoon sivareiksi suoraan ja armeijaan sitten vapaa-ehtoiset :jahas:

Kyllähän Suomen armeijassa on ihan asiallista toimintaa ja äärimmäisen vähäistä simputusta kuin esim Venäjällä, jossa tuo velvollisuus on pakollinen kaikille ja kestää kaksi vuotta ja se simputtaminen on sitten ihan eri tasoa.... Tää on varmasti :wanha: video ja juttu mutta muistuttaakseni Suomen armeijan oloja verrattaessa ryssiin....huh...--> VIDEO

(jotta näet videon, kirjaudu ensin sisään juutuubiin)

Esimerkkinä: Kantahenkilökuntaan kuuluva käskee kuljettajaa ottamaan autoon 30 taistelijaa. Kuljettajan pitää kieltäytyä silä tämä on vasten määräyksiä , ja kertoa tämä käskyn antajalle.

Tämän jälkeenhän se käsky on kuitenkin suoritettava, sillä muuten sinä voit saada syytteen niskuroinista.

Tai käskyn tulee rikkoa käskettävän palvelusvelvollisuutta. Ja jos käsky rikkoo lakia tai palvelusvelvollisuutta, tulee käskynalaisen kieltäytyä ja ilmoittaa lähimmälle tai seuraavaksi lähimmälle esimiehelleen. Tuo sääntöhän on YlPalvO:n 77 kohdassa.

Tapauksessa olisi kyseessä kuitenkin jonkinlainen velvollisuuskollisiotilanne, jossa on kaksi normia yleinen lainsäädäntö ja sen määräykset ja ylempiarvoisen käskyvaltasuhde alempiarvoiseen. Osittain ymmärrän sen, että periaatteessa "typerimmätkin" käskyt on suoritettava, mut mä en suorita:rock:

Kohta selviää, mitä joutuu tekemään intissä p-kauden jälkeen. Toisaalta jopa toivoisin, että tulis vuoden nakki, niin voisi lähteä heti sivariin.

Onko totta, ettei inttiä muunneta enää sivariksi, jos on lusinu armeijassa 220 päivää? Itse olen hankkinut sellaista tietoa, että kertoimet määräytyisivät palvelusajan mukaan. Eli esim. jos lopettaa palvelukseen p-kaudella tai on 180 päivän mies, niin armeijapäivät korvataan kertoimella 2,09, 270 päivän miehillä 1,46 ja 362 1,09.

..."typerimmätkin" käskyt on suoritettava, mut mä en suorita:rock:

...niin voisi lähteä heti sivariin.

...Eli esim. jos lopettaa palvelukseen p-kaudella tai on 180 päivän mies, niin armeijapäivät korvataan kertoimella 2,09, 270 päivän miehillä 1,46 ja 362 1,09.

Olet selvästi pohdiskellut asiaa ohimenevää tunteenpuuskaa syvällisemmin. Kirjoitustesi perusteella voi olla viisaampaa, että lopetat palveluksen harmaissa ja jatkat siviilipalveluksella. Tosin joku esimies saattaa käskeä siellä siviilipalveluspaikassakin.

Onko totta, ettei inttiä muunneta enää sivariksi, jos on lusinu armeijassa 220 päivää? Itse olen hankkinut sellaista tietoa, että kertoimet määräytyisivät palvelusajan mukaan. Eli esim. jos lopettaa palvelukseen p-kaudella tai on 180 päivän mies, niin armeijapäivät korvataan kertoimella 2,09, 270 päivän miehillä 1,46 ja 362 1,09.

Ei ole.
Ei ole mitään "1 palveluspäivä vastaa 2 sivaripäivää" kerrointa. 220pvä palvelleena ja sivariin lähteneenä kotiudut myöhemmin kuin jos olisit palvellut 362 pvä. Huonolla onnella et edes pääse aloittamaan sivaria ihan samantien, joten se "kotiutuminen" menee vieläkin pidemmälle.
Tästä voit laskea kuinka paljon joudut sivarissa oleskelemaan.
www2.sivarikeskus.fi/laskuri/

Pahalta näytää jos ton varaan oot laskenut...:jahas:

Eli kun tietyt tyypit joutuvat silmätikuiksi ja henkilökohtaisen vittuilun kohteeksi, johon ei välttämättä liity mitään ylimääräistä käskyttämistäkään tai esimiesaseman väärinkäyttöä. Koulukiusaamista siirrettynä armeijaympäristöön.
Simputukseen on helppo puuttua vaikka pyytämällä käskyä kirjallisena, mutta mitäs jos joku esimies päättää vaikka aukoa sinulle päätään jatkuvasti ("saisinko tuon vittuilun kirjallisena?" :) )? Paljon vaikeampi näyttää toteen.

Kyllä tuolla armeijassa sen verran vituttaa että jos niin paljon auottaisiin päätä että se häiritsisi niin kyllä se vittuilu myös tulisi loppumaan hetkessä viimeistään siihen kun vittuilija ei enää kykenisi puhumaan ilman hampaitaan :evil:

Ei mulla ole mitään "asennetta", kun ei vittu pahemmin kiinnosta. Ymmärrätkö? Olen lähinnä intissä siitä syystä, että Suomessa nyt vain on jostakin vitun syystä yleinen asevelvollisuus. Jos joudun olemaan vuoden intissä, lähden sivariin.

Noista käskyistä ja niiden noudattamisesta voisin todeta sen verran, että itse en ole noudattanut typeriä käskyjä. Mm. jo nyt takana olevalla morttileirillä en hakenut asettani(unohtui, puun juureen, kun kävin kusella) ryömimällä, vaikka luutnantti sitä vaati. En tiedä, tuleeko siitä mitään seurauksia, mutta katson, että mua olisi nimenomaan nöyryytetty ryhmän edessä ja tehty naurunalaiseksi. Olen valmis keskustelemaan asiasta myöhemmin ja tuomaan esille oman näkemykseni asiasta, jos siitä nyt tulee puhuttelua tai esapekkaa.

Btw intissä myös kunto on päässyt heikentymään, kun käytännössä vapaa-aikaa ei ole ollut pahemmin viime viikkojen aikana. Että se siitä "Suomen suurin kuntokoulu"-hehkutuksesta. Voi toimia jollekin vitun läskille hottentotille, mutta ei sellaisille tyypeille, jotka treenaa muutenkin 5-7 kertaa viikossa.

Sä kuulostat just siltä tyypiltä joka ei saa pinkkaa valmiiksi vaikka aikaa on loputtomasti "kun ei mun oo pakko jos ei haluu". Itse tosiaan ryömin mm. hakemaan sen aseen enkä kokenut että olisin nöyrtynyt siinä ollenkaan tai huonontunut ihmisenä vaikka olisin voinut vetää käskijää helposti turpaan :jahas:
Eli mikä siinä nyt on niin vaikeaa totella niitä käskyjä kun koko paskalaitoksessa ei ole tehty mitään mistä ei selviäisi vasemmallakädelläsilmätkiinni.

Sä kuulostat just siltä tyypiltä joka ei saa pinkkaa valmiiksi vaikka aikaa on loputtomasti "kun ei mun oo pakko jos ei haluu". Itse tosiaan ryömin mm. hakemaan sen aseen enkä kokenut että olisin nöyrtynyt siinä ollenkaan tai huonontunut ihmisenä vaikka olisin voinut vetää käskijää helposti turpaan :jahas:
Eli mikä siinä nyt on niin vaikeaa totella niitä käskyjä kun koko paskalaitoksessa ei ole tehty mitään mistä ei selviäisi vasemmallakädelläsilmätkiinni.

Ei pinkan kanssa ole ollut mitään vaikeuksia. Mun on vain helvetin vaikea sopeutua armeijaan huom. mä en ole mikään totaaliperseilijä silmätikku.

Olet selvästi pohdiskellut asiaa ohimenevää tunteenpuuskaa syvällisemmin. Kirjoitustesi perusteella voi olla viisaampaa, että lopetat palveluksen harmaissa ja jatkat siviilipalveluksella. Tosin joku esimies saattaa käskeä siellä siviilipalveluspaikassakin.

Niin kaikki riippuu ihan, mitä intistä tarjotaan. Käskeminen ei ole minulle mikään ongelma, mutta intissä erityisesti vittumainen kantahenkilöstö tai pikemminkin osa siitä on niin tajuttoman vammaista porukkaa, kun esitetään niin saatanan äijää ja vedetään jotain vitun machoroolia, että ei mitään rajaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom