- Ikä
- 37
Eikö tota voi ottaa huumorilla pikemminkin?
Kyllä jotkut voi, mutta ei kaikki ;)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eikö tota voi ottaa huumorilla pikemminkin?
Kyllä jotkut voi, mutta ei kaikki ;)
Ei sulla ole mitään oikeutta kieltäytyä esimiehen käskystä vaikka se tuntuisi kuinka typerältä tahansa. Varsinkin kun kyseessä on henkilökuntaan kuuluva upseeri, voipi olla extra gineksiä tiedossa. :D
Mutta silloin käskyn pitää rikkoa lakia, tai uhata jonkun henkeä.Jos aletaan pilkkua viilaamaan niin tietyissä tapauksissa on oikeus jopa velvollisuus kieltäytyä.
^Pitbull^ sanoi:Niin ja jos epäilyttää jokin käsky niin pyytää sen sitten kirjallisena ja kysyy vaikka sitten joltain isoimmalta päälliköltä ihan rohkeesti että mitä tää tämmönen on ja miks näin?
Mun ´käsityksen mukaan käsky joka annetaan esim. alokkaalle ylemmän johdosta on tällä oikeus pyytää kirjallisena se.
Mutta silloin käskyn pitää rikkoa lakia, tai uhata jonkun henkeä.
Esimerkkinä: Kantahenkilökuntaan kuuluva käskee kuljettajaa ottamaan autoon 30 taistelijaa. Kuljettajan pitää kieltäytyä silä tämä on vasten määräyksiä , ja kertoa tämä käskyn antajalle.
Tämän jälkeenhän se käsky on kuitenkin suoritettava, sillä muuten sinä voit saada syytteen niskuroinista.
Mutta silloin käskyn pitää rikkoa lakia, tai uhata jonkun henkeä.
Esimerkkinä: Kantahenkilökuntaan kuuluva käskee kuljettajaa ottamaan autoon 30 taistelijaa. Kuljettajan pitää kieltäytyä silä tämä on vasten määräyksiä , ja kertoa tämä käskyn antajalle.
Tämän jälkeenhän se käsky on kuitenkin suoritettava, sillä muuten sinä voit saada syytteen niskuroinista.
..."typerimmätkin" käskyt on suoritettava, mut mä en suorita
...niin voisi lähteä heti sivariin.
...Eli esim. jos lopettaa palvelukseen p-kaudella tai on 180 päivän mies, niin armeijapäivät korvataan kertoimella 2,09, 270 päivän miehillä 1,46 ja 362 1,09.
Onko totta, ettei inttiä muunneta enää sivariksi, jos on lusinu armeijassa 220 päivää? Itse olen hankkinut sellaista tietoa, että kertoimet määräytyisivät palvelusajan mukaan. Eli esim. jos lopettaa palvelukseen p-kaudella tai on 180 päivän mies, niin armeijapäivät korvataan kertoimella 2,09, 270 päivän miehillä 1,46 ja 362 1,09.
Eli kun tietyt tyypit joutuvat silmätikuiksi ja henkilökohtaisen vittuilun kohteeksi, johon ei välttämättä liity mitään ylimääräistä käskyttämistäkään tai esimiesaseman väärinkäyttöä. Koulukiusaamista siirrettynä armeijaympäristöön.
Simputukseen on helppo puuttua vaikka pyytämällä käskyä kirjallisena, mutta mitäs jos joku esimies päättää vaikka aukoa sinulle päätään jatkuvasti ("saisinko tuon vittuilun kirjallisena?" )? Paljon vaikeampi näyttää toteen.
Ei mulla ole mitään "asennetta", kun ei vittu pahemmin kiinnosta. Ymmärrätkö? Olen lähinnä intissä siitä syystä, että Suomessa nyt vain on jostakin vitun syystä yleinen asevelvollisuus. Jos joudun olemaan vuoden intissä, lähden sivariin.
Noista käskyistä ja niiden noudattamisesta voisin todeta sen verran, että itse en ole noudattanut typeriä käskyjä. Mm. jo nyt takana olevalla morttileirillä en hakenut asettani(unohtui, puun juureen, kun kävin kusella) ryömimällä, vaikka luutnantti sitä vaati. En tiedä, tuleeko siitä mitään seurauksia, mutta katson, että mua olisi nimenomaan nöyryytetty ryhmän edessä ja tehty naurunalaiseksi. Olen valmis keskustelemaan asiasta myöhemmin ja tuomaan esille oman näkemykseni asiasta, jos siitä nyt tulee puhuttelua tai esapekkaa.
Btw intissä myös kunto on päässyt heikentymään, kun käytännössä vapaa-aikaa ei ole ollut pahemmin viime viikkojen aikana. Että se siitä "Suomen suurin kuntokoulu"-hehkutuksesta. Voi toimia jollekin vitun läskille hottentotille, mutta ei sellaisille tyypeille, jotka treenaa muutenkin 5-7 kertaa viikossa.
Sä kuulostat just siltä tyypiltä joka ei saa pinkkaa valmiiksi vaikka aikaa on loputtomasti "kun ei mun oo pakko jos ei haluu". Itse tosiaan ryömin mm. hakemaan sen aseen enkä kokenut että olisin nöyrtynyt siinä ollenkaan tai huonontunut ihmisenä vaikka olisin voinut vetää käskijää helposti turpaan :jahas:
Eli mikä siinä nyt on niin vaikeaa totella niitä käskyjä kun koko paskalaitoksessa ei ole tehty mitään mistä ei selviäisi vasemmallakädelläsilmätkiinni.
Olet selvästi pohdiskellut asiaa ohimenevää tunteenpuuskaa syvällisemmin. Kirjoitustesi perusteella voi olla viisaampaa, että lopetat palveluksen harmaissa ja jatkat siviilipalveluksella. Tosin joku esimies saattaa käskeä siellä siviilipalveluspaikassakin.