Alokkaita nöyryytettin vessasulkeisilla

Varusmiesryhmänjohtajat päättivät antaa miehille vessakoulutusta, kun wc-tiloissa oli liruteltu pönttöjen ohi lattialle.

Pönttösulkeisissa alikersantit komensivat alokkaat tekemään tarpeensa istualtaan, koska toimenpide ei onnistunut heidän mielestään riittävän hyvin kahdelta jalalta. Koulutukseen joutuivat käytännössä kaikki patterin tulokkaat.

Alokkaiden iltaohjelmaan kuului myös ryömimistä sänkyjen alla pelkissä yöpuvuissa.

Alentava kohtelu paljastui, kun alokkaat valittivat perusyksikön päällikölle.

Jopa on sikamaiseksi mennyt. Ei uskoisi että suomen armeijassa tapahtuu tuollaista. Tuohan kuullostaa ihan venäjan armeijan touhulta. Jos tuollaiseen nöyryyttämiseen ei puututa ajoissa saattaa touhu riistäytyä vielä täysin käsistä

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jopa on sikamaiseksi mennyt. Ei uskoisi että suomen armeijassa tapahtuu tuollaista. Tuohan kuullostaa ihan venäjan armeijan touhulta. Jos tuollaiseen nöyryyttämiseen ei puututa ajoissa saattaa touhu riistäytyä vielä täysin käsistä

Siis mennytkö? Meinaat että aiemmin ei ole mitään vastaavaa tapahtunut? Kuulostaa tuon perusteella nyt siviilipalveluksen suorittaneen puheelta. Eiköhän nuo kuitenkin ole radikaalisti vähentymään päin olleet ja harvemmin enää mitään pahempaa on tapahtunut.

Mä en tajua miksi ne polot edes suostuu ryömimään jossaki sängyn alla. :D Valaiskaa joku intin käynyt, miksi siitä on niin vaikea kieltäytyä.

Mä en tajua miksi ne polot edes suostuu ryömimään jossaki sängyn alla. :D Valaiskaa joku intin käynyt, miksi siitä on niin vaikea kieltäytyä.

Kyllä sä sen tulet tajuamaan...

Itseäni on jo pitkään ihmetyttänyt, miten se tähtääminen voi olla niin vaikeaa.
Jos olen kaameassa kännissä, niin menen ihan suosiolla istumapissalle :D

Muhahaa. Normimeininki. Tuskin se pieni ryömiminen ketään satuttaa :D Ja jos ei osaa pippeliä oikein käyttää niin sehän on ihan hyvä että opastetaan kusemisen jalo taito, niin ei tarvitse kirota tupakaverin kusta pesiessä :D

Onko se niin huono asia jos porukalle käy yksi tyyppi vittuilemassa hieman ja saa näin sovun pysymään parempana ryhmän sisällä kun kaikilla on yksi yhteinen kusipää jota vihata. Siksi simputus on niin tehokas koulutuskeino. Eikä nykyään edes simputeta, hiukan vaan härnätään. Pojat on poikia mutta aina on hyvä seurata ettei lähde käsistä. Kun ei me haluta tilannetta Gomer Pyle kuitenkaan. Jotkut on mieleltään heikkoja ja niitä ei saa siis rääkätä. Toisia voi hiukan kokeilla että onko "miestä" ja kestääkö pää painetta ja komentelua.

Siksi, kun se on äijää kun saadaan vähän runtua ja voi lomilla tyttöystävälle kehuskella kuinka oma alikessu on ihan seko jätkä :)
Oikeita esimiesaseman väärinkäyttöjä yms. ei Suomen armeijassa tapahdu nimeksikään.

Leikkiähän se on, mutta aina joukossa on joku polo joka sitä ei ymmärrä.

Aika onnettomaksi on meno mennyt. Lähinnä se, että tuollaista pidetään törkeänä toimintana. Ei aikoinaan tuollaisesta mitään melua pidetty. No okei vessaleikit nyt tulisi pitää jokaisen omana asiana, mutta mitäs pahaa sänkyjen alla ryömimisessä on?

Voi voi, jo on rankkaa. Meillä meni pelkästään sen takia juttu esitutkintaan kun alikessut oli tuhonneet iltaisin alokkaiden pinkkoja. Ja kapteeni oli vielä tosissaan kun tästä puhui käskynannossa :D

Viimeksi muokattu:
Joskus sotien jälkeen ois voinu olla aika raisu meininki intissä. Veikkaan, ettei ihan pikkujutuista tehty juttua. Tyyliin: et kuollu, ei esitutkintaa :)

miksen mä kekiny mitää tollasta ku olin paha alikessu!!?!! Jaksoin kyllä poistuttaa niin maan perkeleesti hyvistä syistä vaikka tunnin putkella...varmaan ei vaan kiinnostanu opetella mitää uutta..

PS. Nykyään kyllä toimii tuo kieltäytyminen aika hyvin. Periaatteessahan alokas voisi valittaa asiasta jos näin tapahtuisi vasta sen jälkeen kun on tehnyt sen mitä käsketään, muuten on ihan turha valittaa ja syyllistyy itse käskyn täyttämättä jättämiseen. Mutta, mutta!!! Eipä näitä päälliköitä nykyään niin paljoa kiinnosta että alkaisivat rankaisemaan alokasta paria palosanaa kummemmin.. johtajia kyllä voi rankaista oman mielen mukaan...

Voi voi, jo on rankkaa. Meillä meni pelkästään sen takia juttu esitutkintaan kun alikessut oli tuhonneet iltaisin alokkaiden punkkia. Ja kapteeni oli vielä tosissaan kun tästä puhui käskynannossa :D

Unbelievable :rolleyes: tuohan on vähän sama kuin jos ala-asteen kuviksen opettajalle nostetaan syyte siitä että on antanut heikon arvosanan huonolle piirtäjälle.

Huumorillahan nuo yleensä otetaan tai ainakin otettiin.

Vähentynythän tuollainen meno on kun nykyään varusmiehet uskaltaa valittaa vähemmästäkin ja saman tien nämä jutut päätyy lehtiin. Vuosi vuodelta varuskunnat alkaa muistuttaa yhä enemmän suklaatehtaita. No, ihan hyvä vaan jos homma menee järkevämpään suuntaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom