Aloitusvaikeuksia!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pjtk78
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
46
Jep! eli en ole niinkään aloittelija vaan aloitan jo jonkun aikaa sivussa olleen harrastuksen uudestaan ja faktat on ne että ihan jo peruskunto on huonontunut pirusti noista treeniajoista ja läskikertymää on tullut noin 15-20kg joista suurin osa on vyötäröllä,aina ollut suht hidas aineenvaihdunta :(

Kerkesin treenailla noin 5-6 vuotta aktiivisesti ja nyt olen ollut paussilla noin 5 vuotta ja ikää on 26v. Tarkoitus olisi aloittaa poikien kanssa taas treenaamaan tässä lähiviikkoina.

Olisiko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon heti alkuunsa ettei ala mennä heti perseelleen, itse luulen että suurin ongelmani tulee olemaan se että en malta aloittaa rauhallisesti vaan vetäsen ainakin kädet tukkoon aika nopeesti.

Kaikki vinkit ja ohjelmaehdotukset ovat tervetulleita
voi myös kirjotella tänne pjtk2002@hotmail.com :thumbs:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Varmaan kannattaa ottaa ekat pari treeni kiertoa rauhallisesti ettei paikat mene ihan tukkoon jonka seurauksena sitte seuraava treeni kärsii. Jos olet 5-6 vuotta reenannut niin perusasiat sulla kyllä varmasti on hallussa. Tsemppiä treeneihin.

Se kannattaa kanssa huomioida, että vaikka lihakset saattaa kestää isojakin taakkoja, niin tukielimistö on luultavasti rappeutunut enemmänkin. Samalla tavalla se jänteiden, nivelsiteiden ja muiden paukkumien pistää sairaslomalle treeneistä.

Mielestäni tällaisessa tapauksessa ei kannata aloittaa koskaan kovaa. Sinulla on elämäsi tilaisuus tehdä reeniä progressiivisesti rasitusta lisäten viikkokausia putkeen. Aloita aivan lelupainoilla ja jätä sarjat aivan kesken. Ala siitä sitten reeni kerrallaan koventamaan sarjoja ja lisäämään painoja. Kroppasi reagoi jo erittäin kevyeenkin reeniin positiivisesti, joten älä hukkaa tilaisuttaa reenaamalla liian kovaa. Et tule enää koskaan kehittymään niin helposti kuin nyt. Jätä kovat reenit ja tehokeinot varastoon myöhempää käyttöä varten.

Suosittelen aloittamaan koko kroppa kerralla -ohjelmalla, ja splittaamaan kahtia esim ensimmäisen kuukauden jälkeen. Isommat splitit käyttöön vasta aikaisintaan parin-kolmen kk:n päästä.

Noilla ohjeilla aloitin itse reilun puolen vuoden tauon jälkeen, ja homma toimi loistavasti.

Onnea matkaan!

EDIT: Tämä siis messareeniä ajatellen. Puhtaasti voimapuoleen keskittymisestä en sitten tiedäkään yhtään mitään.

Tuossapa oli muuten muutama tosi hyvä pointti jotka ois unohtunu varmasti...kiitti vaan.
Jos aattelis että alottas tosiaan koko kehon treenillä niin kait sen kärsis vetästä 3 x viikkoon...tai sit palautumisen mukaan tietty vois alkuun katella tehoja ymym.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom