Aloittelijan viikko-ohjelma, toimiiko?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Villelj
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei, olen nyt muutaman viikon noudattanut seuraavan laista viikko ohjelmaa ja nyt kysyisinkin onko tämä hyvä vai mennäänkö ns. Perse edellä puuhun liika innostuksen vuoksi? Kroppa ja pää on kestänyt kyllä paremmin kuin hyvin..

Vähän taustaa:
Perus tarina "läskit pois ja lihasta tilalle" vaikka mitään järkyttävää etureppua löydykkään...

26v.
177cm/71kg
2v sitten aktiivisesti salilla käyty mutta erinäisistä syistä ja laiskuudesta johtuen nyt on ollut yli vuoden totaali tauko..

MMA treenit aloitin 3 viikkoa sitten ja ihan peruskurssilla siis ollaan.

Ryhmäliikunnat on mielestäni jees kunnon hiki urheiluna.

Salilla otin käyttöön Starting Strength ohjelman joka vaikuttaa helpolta ja yksinkertaiselta.

Eli:
Ma Mma-treenit
Ti Sali(+mahdollisesti Bodycombat ryhmäliikunta)
Ke Mma-treenit
To Sali
Pe Les Milssin Bodycombat ryhmäliikunta tunti
La Sali
Su Vapaa lepopäivä

Kommentteja otetaan mielellään vastaan jos joku haluaa vastata..

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
MMA treenien "kovuudesta" en tiedä, mutta palautumisen kanssa voi olla pulma. Peruskurssi on peruskurssi, mutta yleisesti ottaen kamppailuhommissa tehdään paljon myös jumppaa jolla vahvistetaan elimistön tukilihaksistoa sille tasolle että peruskurssin jälkeen voidaan harjoitella tulostavoitteisemmin. Aloittaessa kaikki on aina nousujohteista, mutta valmistaudu henkisesti siihen ettei SS:n voi lyödä romua sarjoihin kovinkaan pitkään odotetulla proggressiolla.

Kuuntele kroppaasi ja katso miten se reagoi suureen reenimäärään, jos tarpeen niin hienosäädä lepoa/ravintoa tai molempia.

Jossain vaiheessa tulee valita sali tai kamppailu, toinen verottaa aina toista. Ei sillä etteikö voisi treenata molempia, mutta toisessa pitää kumminkin hölläillä. "you cant ride two horses with one ass"

Oletettavasti kaikki ei kuntoile lajiharrastuksen ulkopuolella niin noissa MMA-treeneissä tulee varmasti olemaan rankkoja lihaskuntoa kohottavia treenejä kanssa jolloin tuo palautus tulee kyllä olemaan ongelma. Itse keskittäisin vielä yhden päivän vapaaksi tuosta.

Zone-sarja -42%
Kiitos vastauksista!
Kuten epäilinkin nuo Mma treenit kiinnittää porukan huomion.

Peruskurssilla on kyllä ollut jo muutamia "rankempia" kunto treenejä mutta allekirjoittanut on selvinnyt kunnialla läpi.

Siellä on varmasti jengiä ketä ei liikuntaa muuten harrasta..

Vielä on kroppa ja pää kestänyt mutta jos alkaa palautuminen näyttämään huonolta taidan siis tuon Pe välipäivän laittaa vapaaksi..

Miten voi painaa 71kg ja olla 177cm ja silti omistaa yhtään mahaa? Sori nyt vaan mutta ei sulla ole yhtään läskiä, mee vaan pumppaa rautaa ja syö kuin hullu.

Hyvä kysymys! Luokittelisin itseni kategoriaan "laiha läski" eli pieni pömppis löytyy mutta se varmaankin johtuu ihan vain olemattomista vatsalihaksista+ huonon ryhdin yhteisvaikutuksesta...

Miten voi painaa 71kg ja olla 177cm ja silti omistaa yhtään mahaa? Sori nyt vaan mutta ei sulla ole yhtään läskiä, mee vaan pumppaa rautaa ja syö kuin hullu.
Helpostikin. Jos ei ole treenannut ikinä yhtään eikä ole urheilullinen, niin 60 kg painava jätkäkin voi olla sellanen laiha läski. Itsekin 2 vuotta sitten painoin n. 64 kg ja näytän kuvissa semi lihavalta, mutta nykyään samalla pituudella löytyy massaa 77 kg ja näytän laihemmalta selvästi.
Aloittelijat kun voi alussa saada lihasmassaa ja laskea rasvaprosenttia samaan aikaan niin se kannattaa hyödyntää eikä lähteä nollapisteestä heti johonki +500 kcal bulkille.

Sieltä hyvä vastaus tulikin, kiitoksia. Tällä hetkellä olen yrittänyt kalorilaskurin avulla pitää sellaista - 500kcal/pv jotta rasvat saisi alas ja lihasta tilalle mahdollisesti edes vähän... Tarkoitus oli tiputtaa johonkin 69kg pintaan ja sitten vaihtaa bulkille noin +500kcal/pv rytmiin.

Hyvä lajiyhdistelmä muuten, mma:ssa palaa rasva ja tulee kroppaan (varsinkin niskaan) muotoa, ja samalla paranee kropan "kestävyys" ts. punttiksellakin kestää paikat hyvin. Ja alussa ei kannata hirveesti jättää pois/lisätä suunnitelman treenejä, teet suunnittelemasi treenit ja kuuntelet kroppaa. Minulla ensimmäisiä merkkejä ylikunnosta oli nukahtamisvaikeudet ja yleinen kiihtyneisyys varsinkin iltaisin. Eli kuuntelet kroppaa, ja jos jotain normaalista poikkeavaa alkaa tapahtumaan, pidät pari päivää taukoa ja katsot lievittääkö oireet. Ja tuo palautuminenkin on jossain määrin yksilöllistä, siksi alussa on tärkeää ettei vaihtele esim. treenikiertoa/treenejä viikottain, se hankaloittaa oman kehon oppimista.

Ja muista nauttia alkuvuosista, niitä vanhat parrat kaipailee aina :D aloittelevana kroppa ei ole läheskään niin tarkka levosta, ruuasta ja treenistä kuin myöhemmässä vaiheessa, mutta tottakai järkevintä on laittaa peruspaketti heti alussa kuntoon.

Itse vaihtaisin lauantaille kevyemmän treenin, eli lihashuoltopäivän, silloin voisit esimerkiksi käydä salilla tekemässä kevyitä liikeratoja parantavia liikkeitä, päälle uinti ja sauna ja illalla venyttelyt. Painia harrastaneena voin vinkata sen, että esim. mattotreenien jälkeen voi "huijata" kroppaa luulemaan että oletkin käynyt salilla, eli heti treenin jälkeen pari sarjaa olkapäitä, hauista ja esim. penkkiä. Kasvaa lihat vauhdilla, mutta sitten pitää muistaa syödä ja levätä.

Unen tarvekkin on jokseenkin yksilöllistä, mutta jos haluat kovaa kehitystä, suosittelen opettelemaan vähintään 7,5 tunnin laadukkaaseen yöuneen.

Nämä kaikki siis minun mielipiteitä, saa ottaa kantaa ja korjata väärät väittämät :)

-Edit: pahoittelen sanan kroppa toistuvuutta :D

Ihan semmonen välihuomautus vaan noista bodycombateista. Ja mie nyt painotan viellä, etten mitään ko. tunneista tiedä, mut oo tarkkana, ettet opeta kroppaas vääriin liikeratoihin siellä. Miulla on semmonen perstuntuma, et siellä huidotaan ilmaa ihan miten sattuu ja jos siulla on noita bodycombatteja saman verran ku vaparitreenejä, ni siulla tulee samalla myös pystytreeniä huomattavasti enemmän jostain less millssin huitomisesta, ku oikeesta pystytreenistä. Tarkkana liikeratojen kanssa!

Ps. Suosittelen myös kahvakuulaa, jos diggaat ryhmäliikuntatunneista. Kahvakuulassa säännöllisesti käyvät mimmit on myös parhaassa kondiksessa ;)

e: ja se mitä yritän siis sanoa on, että ottaisin häkkiin vastustajaks mielelläni jätkän, kenen pystytreenit on ollu pääasiassa less millssin bodycombattia. Tekniikat kuntoon ja perkeleesti sparria mieluummin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan semmonen välihuomautus vaan noista bodycombateista. Ja mie nyt painotan viellä, etten mitään ko. tunneista tiedä, mut oo tarkkana, ettet opeta kroppaas vääriin liikeratoihin siellä. Miulla on semmonen perstuntuma, et siellä huidotaan ilmaa ihan miten sattuu ja jos siulla on noita bodycombatteja saman verran ku vaparitreenejä, ni siulla tulee samalla myös pystytreeniä huomattavasti enemmän jostain less millssin huitomisesta, ku oikeesta pystytreenistä. Tarkkana liikeratojen kanssa!

Ps. Suosittelen myös kahvakuulaa, jos diggaat ryhmäliikuntatunneista. Kahvakuulassa säännöllisesti käyvät mimmit on myös parhaassa kondiksessa ;)

e: ja se mitä yritän siis sanoa on, että ottaisin häkkiin vastustajaks mielelläni jätkän, kenen pystytreenit on ollu pääasiassa less millssin bodycombattia. Tekniikat kuntoon ja perkeleesti sparria mieluummin.

Tässä olet TÄYSIN oikeassa! Tunnilla siis tempo on sairas, siis niin nopea että allekirjoittanutta heikottaa mutta naiset sen kun painaa menemään....
Huidotaan ilmaan todella nopesta erinäköisiä lyöntejä ja potkuja sykkeiden ollessa yli 170 reippaasti ( ainakin minulla)

Olen itsekkin tätä miettinyt että tuossa hajoaa väkisinkin paketti, ei tuolla tappo temmolla pysty millään lyömään 50 suoraa putkeen oikein, väkisinkin alkaa viimeiset lyönnit olemaan "sinne päin" kun olkapäät väsyvät yms. Eli liikeradat eivät todellakaan ole enään hyvät, vaan kaikkea muuta. Mutta luonnollisesti tuolla tunnilla sillä ei ole väliä kun huidotaan ilmaan, ei toisen naamaan ja varmasti tunti ajaa sen mihin se (mielestäni) on tarkoitettukin = tunti kovalla sykkeellä niin että hikoilet 2kg pois varmasti.

Ehkä yritän katsoa mitä vaihtoehtoja tuolla Combatille olisi jos vaihtaisin sen johki muuhun :)

Kahvakuulaa en ole yrittänyt ja omalla salillani sitä ei ole, mutta olen kuullut että se on tehokasta ja mielekästä joten voisin kokeilla löytää jos jossain sellaisia tuntjea täällä pidettäisiin....

Suuri Kiitos neuvoista!

Hyvä lajiyhdistelmä muuten, mma:ssa palaa rasva ja tulee kroppaan (varsinkin niskaan) muotoa, ja samalla paranee kropan "kestävyys" ts. punttiksellakin kestää paikat hyvin. Ja alussa ei kannata hirveesti jättää pois/lisätä suunnitelman treenejä, teet suunnittelemasi treenit ja kuuntelet kroppaa. Minulla ensimmäisiä merkkejä ylikunnosta oli nukahtamisvaikeudet ja yleinen kiihtyneisyys varsinkin iltaisin. Eli kuuntelet kroppaa, ja jos jotain normaalista poikkeavaa alkaa tapahtumaan, pidät pari päivää taukoa ja katsot lievittääkö oireet. Ja tuo palautuminenkin on jossain määrin yksilöllistä, siksi alussa on tärkeää ettei vaihtele esim. treenikiertoa/treenejä viikottain, se hankaloittaa oman kehon oppimista.

Ja muista nauttia alkuvuosista, niitä vanhat parrat kaipailee aina :D aloittelevana kroppa ei ole läheskään niin tarkka levosta, ruuasta ja treenistä kuin myöhemmässä vaiheessa, mutta tottakai järkevintä on laittaa peruspaketti heti alussa kuntoon.

Itse vaihtaisin lauantaille kevyemmän treenin, eli lihashuoltopäivän, silloin voisit esimerkiksi käydä salilla tekemässä kevyitä liikeratoja parantavia liikkeitä, päälle uinti ja sauna ja illalla venyttelyt. Painia harrastaneena voin vinkata sen, että esim. mattotreenien jälkeen voi "huijata" kroppaa luulemaan että oletkin käynyt salilla, eli heti treenin jälkeen pari sarjaa olkapäitä, hauista ja esim. penkkiä. Kasvaa lihat vauhdilla, mutta sitten pitää muistaa syödä ja levätä.

Unen tarvekkin on jokseenkin yksilöllistä, mutta jos haluat kovaa kehitystä, suosittelen opettelemaan vähintään 7,5 tunnin laadukkaaseen yöuneen.

Nämä kaikki siis minun mielipiteitä, saa ottaa kantaa ja korjata väärät väittämät :)

-Edit: pahoittelen sanan kroppa toistuvuutta :D

Hei, kiitos neuvoista ja mukava kuulla että en siis ole täysin menny metsään "hienon" rakentamani viikko-ohjelmani kansa! :)

Olen sen verran orjallinen että en ole muuttanut viikko-ohjelmaa yhtään vaan menen juuri niin kuin olen kirjoittanut (Kyllä, jääkaapin ovessani on tämä viikko-ohjelma ) :)

Täytyykin muista nuo neuvosi myöhemmin kun kaikki treenit kovenevat jos alkaa näyttämään siltä että ei tule uni, nyt sammun aina kuin saunalyhty heti kun pään tyynyyyn laittaa!

Olen lukenut täällä että alkuvuodet kehittyy reipaasti ja nopeasti, tämä varmasti kannnustaa allekirjottanutta pysymään siellä treeneissä eikä jää kotin syömään sipsiä sohvalle!

Lauantain pidän vielä normi salitreeninä, mutta jos alkaa näyttämään että kroppa ei enään palaudu niin otan varmasti neuvosi huomioon :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom