Jos oma paino ei ole noussut neljään viikkoon, niin onko vika ruuassa vai treenissä? Tangossa olevat painot kyllä nousee.

70kg salineitsytmies, 4kk reeniä takana, 2600kcal päivässä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lue tuo ajatuksella pari kertaa niin sinähän vastasit jo omaan kysymykseesi tuossa.

Kyllä se oman painon muuttuminen tapahtuu sillä ruoalla. Lisää kaloria koneeseen vaan. Riippuen omasta aineenvaihdunnasta 150-250kcal kertamuutos on ok.
 
Hei!

Mikähän on kun tuntuu että voimatasot ei kehity niinkun ollenkaan .

Siis jotain pientä on huomannut justiinsa selkä/käsiliikkeissä , mutta punnerrusliikeissä tuntuu että ei saa painoja nostettua ollenkaan ylös päin .

Syöminen / lepo / tekemisenmeininki pitäis olla ihan kohtuu kunnossa 😬

Tuntuu että ei pysty montaa kertaa punnertamaan ja rinnasta on jo kaikki ”mehut” käytetty
 
Moro! Onko totta että jos on ylimäärästä läskiä ni plussakalorit ei oo niin justiinsa, et se kroppa käyttäis sen läskin kaloreina? Eli jos on ylimäärästä, voi rakentaa ylläpitokaloreilla lihasta mutta rasvaa palaa? Luin tän redditistä, voiko joku vahvistaa onko totta.

Mietityttäny ku oon treenannu 8kk, läskiä on vähän ja paino noussu 5kg mut lihasta tullu. Jos laskee että ois 300 kalorin plussa päivässä ni sehän tekis 16kg läskiä..
 
Hei!

Mikähän on kun tuntuu että voimatasot ei kehity niinkun ollenkaan .

Siis jotain pientä on huomannut justiinsa selkä/käsiliikkeissä , mutta punnerrusliikeissä tuntuu että ei saa painoja nostettua ollenkaan ylös päin .

Syöminen / lepo / tekemisenmeininki pitäis olla ihan kohtuu kunnossa 😬

Tuntuu että ei pysty montaa kertaa punnertamaan ja rinnasta on jo kaikki ”mehut” käytetty
Varmaa tarvis vähä lisätietoa, miten treenaat jne
 
Pystyykö niveliä vahvistaan jotenki treenillä tai ravinnolla? Alkanut paukkua vähä joka paikka kropassa ku oon tehnyt voimapainotteista treeniä toistot 2-6 pitemmän aikaa ja oon miettinyt pitäiskö välillä tehdä pitempää sarjaa nivelten takia? Aerobinenkin on jääny täys tauolle.
 
Sehän alkoi kivasti salihommat kulkemaan ja kesällä tuli stoppi, ja jalka kipsiin 6vk ajaksi.. No nyt on rautaa jalka täynnä ja seuraavaksi olisi treeniohjelmassa jalkatreeni. Miten itse toteuttaisitte? Tai onko omakohtaisia kokemuksia?

Tuo tulee turpoamaan kuitenkin ainankin vuoden sitten, ja fysioterapeutin jumppaohjeita oon pyrkinyt kerran päivässä tekemään.

Tuo nilkkahan on siis turvoksissa ajoittain ja liikerata vielä vähän sen myötä sitten hakusessa kun kiristää ääriasennossa, niin kyykkyä on turha havitella niin itse ajattelin jos tekee pohkeet, jalan ojennus, koukistus sekä mahdollisesti prässin ja kevyesti liikkeelle ja tunnustellen. Eniten ehkä hirvittää ne ruuvit tuossa jalassa ettei ne ammu läpi :D
 
Olis yks kysymys mitä olen miettinyt tässä nyt jonkun aikaa.

Siis olen ollut laihdutuskuurilla maaliskuusta asti eli olen noudattanut ruokavaliota ja treenannut paitsi elo-syyskuun kohdalla about kuukauden ajan söin mitä sattuu. Lähtöpaino 143.5kg ja paino nyt 128kg. Syönyt maaliskuusta asti ~2200kcal, 210g proteiinia ~150g HH 75g rasvaa. Tarkoitus olisi edelleen saada painoa pudotettua 110kg kohdille että saisi lihaksia vähän näkyviin niin olen nyt miettinyt että kannattaako jatkaa vaan tuolla ruokavaliolla edelleen jos paino putoaa? Vai miten mun kannattaisi nyt alkaa syömään ettei menis treenit hukille. Käyn 3x viikossa salilla ja 2-3x juoksulenkillä. Treenaan tällä hetkellä 5x5 voimaohjelmaa ja tulokset ainakin on noussut.

Kun haluan kuitenkin laihtua ja saada lihaksia näkyviin niin ei kai minun kannata plussa kaloreilla alkaa syömään?

Kiitos etukäteen jos joku viitsii vastata.
 
Olis yks kysymys mitä olen miettinyt tässä nyt jonkun aikaa.

Siis olen ollut laihdutuskuurilla maaliskuusta asti eli olen noudattanut ruokavaliota ja treenannut paitsi elo-syyskuun kohdalla about kuukauden ajan söin mitä sattuu. Lähtöpaino 143.5kg ja paino nyt 128kg. Syönyt maaliskuusta asti ~2200kcal, 210g proteiinia ~150g HH 75g rasvaa. Tarkoitus olisi edelleen saada painoa pudotettua 110kg kohdille että saisi lihaksia vähän näkyviin niin olen nyt miettinyt että kannattaako jatkaa vaan tuolla ruokavaliolla edelleen jos paino putoaa? Vai miten mun kannattaisi nyt alkaa syömään ettei menis treenit hukille. Käyn 3x viikossa salilla ja 2-3x juoksulenkillä. Treenaan tällä hetkellä 5x5 voimaohjelmaa ja tulokset ainakin on noussut.

Kun haluan kuitenkin laihtua ja saada lihaksia näkyviin niin ei kai minun kannata plussa kaloreilla alkaa syömään?

Kiitos etukäteen jos joku viitsii vastata.
Jos samaan aikaan tulokset nousee, paino tippuu ja yleinen jaksaminen sekä motivaatio riittää niin pitäisin linjan samana niin pitkään kuin homma toimii.
 
Onko järkeä vetää jalkaprässiä ja hack-kyykkyä samassa treenissä? Jos vedän hack kyykyn jalat niin että menee takareisille/pakaralle ja jalkaprässin etureisipainotuksella. Vaikka 4 ja 4 sarjaa. Pitäis nyt mave ja kyykky korvata jotenki vähän pidemmäks aikaa ku selkäkipu uusiutuu kokoajan. Ideoita?
 
Onko järkeä vetää jalkaprässiä ja hack-kyykkyä samassa treenissä? Jos vedän hack kyykyn jalat niin että menee takareisille/pakaralle ja jalkaprässin etureisipainotuksella. Vaikka 4 ja 4 sarjaa. Pitäis nyt mave ja kyykky korvata jotenki vähän pidemmäks aikaa ku selkäkipu uusiutuu kokoajan. Ideoita?
Kyllä voi tehdä samassa ja tuossa tapauksessa myös järkevää👍
 
Onko järkeä vetää jalkaprässiä ja hack-kyykkyä samassa treenissä? Jos vedän hack kyykyn jalat niin että menee takareisille/pakaralle ja jalkaprässin etureisipainotuksella. Vaikka 4 ja 4 sarjaa. Pitäis nyt mave ja kyykky korvata jotenki vähän pidemmäks aikaa ku selkäkipu uusiutuu kokoajan. Ideoita?
Toimii oikein mainiosti. Jos maastavedon variaatiot ja lonkanojennukset ovat kokonaan poissa pelistä, niin takareidelle reisikoukistus on erittäin hyvä (ellei paras) lisä :)
 
Olis yks kysymys mitä olen miettinyt tässä nyt jonkun aikaa.

Siis olen ollut laihdutuskuurilla maaliskuusta asti eli olen noudattanut ruokavaliota ja treenannut paitsi elo-syyskuun kohdalla about kuukauden ajan söin mitä sattuu. Lähtöpaino 143.5kg ja paino nyt 128kg. Syönyt maaliskuusta asti ~2200kcal, 210g proteiinia ~150g HH 75g rasvaa. Tarkoitus olisi edelleen saada painoa pudotettua 110kg kohdille että saisi lihaksia vähän näkyviin niin olen nyt miettinyt että kannattaako jatkaa vaan tuolla ruokavaliolla edelleen jos paino putoaa? Vai miten mun kannattaisi nyt alkaa syömään ettei menis treenit hukille. Käyn 3x viikossa salilla ja 2-3x juoksulenkillä. Treenaan tällä hetkellä 5x5 voimaohjelmaa ja tulokset ainakin on noussut.

Kun haluan kuitenkin laihtua ja saada lihaksia näkyviin niin ei kai minun kannata plussa kaloreilla alkaa syömään?

Kiitos etukäteen jos joku viitsii vastata.
Mitäs tekisitte, jos vähän samanlaisessa tilanteessa mutta treeni alkaa tökkimään. Vedin 5x5 voimaohjelmaa aikaisemmin ja nyt kesästä asti muokattuna, kun se kävi tylsäksi. Painot alkaa tuntua liian raskailta ja jaksaminen kärsii. Nyt jos nostaa painoja pikkusenkin niin alkaa tekniikka kärsimään ja toistot laskemaan. Tuntuu muutenkin, että pitäisi pudottaa painoja, vaihtaa ohjelmaa, vähentää liikkeita tai palata takaisin yksinkertaisempaan. Elopaino laskenut kesästä asti n.0.5kg viikossa ja tällä hetkellä 120kg. Tavoitteena/yrityksenä jatkaa painopudotusta kunnes mielyttää silmää ja yrittää säilyttää mahdollisimman paljon lihasta. Jouluna oli viimeks viikon tauko treeneistä. Treenit mahdollista vain 3x viikossa ja ABA BAB vaihtelulla mennyt. Ohjelma ja painot seuraavanlaiset tällä hetkellä:
A:
Penkki 95kg 5 toistoo 4 sarjaa
Pystypunnerrus 65kgx5x4
Alatalja soutu vaihtelevilla otteilla 95kgx5x4
Kyykky 150kgx5x4
Hauiskääntö käsipainoilla 18x6x3
Hammerkääntö 18x8x2
B:
Vinopenkki 82.5kgx5x4
Ylätalja vaihtelevilla otteilla 95kgx5x4
Vipunostot 18kg5x2
Vipunostot taakse 18x5x2
Facepull taljassa 45x10x2
Ojentajat taljassa 45x8x2
Maastaveto 165kgx5x3
 
Back
Ylös Bottom