Aloittelijan opastus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dartts
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin eli olen 16v ja olen käynnyt noin puoli vuotta 2-3 kertaa viikossa salilla ja sen verran tulen tulevaisuudessa kerkeämään niin kannattaako ruveta käyttämään mitään lisä proteiineja tai muuta tällästä kun tavoitteena on kehittää lihasmassa ja saada vähän kehoon näköä/voimaa. Onko taloudellista hyötyä tilata netistä noita ravinteita vai mennä lähimpään esim prismaa tai johonkin kaupungin lisäravinnon puotiin? Kannattaako hommata ammattilaisen tekemä harjoittelu ohjelma itselleen että saadaan paras tulos? Ja mikä olisi sopiva ohjelma tavoitteeni täyttämiseen ja onko suurta merkitystä paikalla missä treenaa. Entä sopiva harjoittelu aika/sarjat/määrät? Onko sopivaa aloittaa 16v treenaaminen ja antakaa vinkkejä/oppaita aloittelijalle. Ja missä on paras hinta/laatu suhde jos hommaan noita lisä**ravinteita** tai mitä lie :D . Kesäkuntoon -----> :dance:

Minkäslainen se ohjelma on tällä hetkellä millä olet treenannut?

Perussafkalla pärjäät hyvin kun vain huolehdit että saat proteiinia tarpeeksi, joka ei kyllä paljoa loppujen lopuksi ole.

Koosta ruokavalio näistä:

- rahka
- raejuusto
- kala
- liha
- kana
- makaroni
- riisi
- tumma leipä
- hedelmät

Pyri syömään sopivan kokoisia aterioita 3 tunnin välein.

Olen tehnyt noin 2-4 sarjoja ja toistoja riippuen ihan liikkeestä kertynyt semmoset 10-20. Noin tunnin verran olen yleensä keskimäärin ollut välillä pitempää välillä en ja taukoja on teon välissä noin 1-2min. Mutta onko haitteeks jos ostaa niitä lisä proteiineja, kun en voi syödä norm makaronia ja tummaa leipää ja mistä ne kannattaa ostaa? Olen muistaakseni nähnyt Prisman myyvän tai jostain halppis kaupoista vai luontaistuote kaupoista?

Älä tee enempää kuin 15 toistoa per sarja, massatreenissä kuitenkin vähimmillään 6 (mavessa ei sen enempää edes kannata tehdä ja muissakin perusliikkeissä voi välillä tehdä lyhyempää). UFS:n verkkokaupassa on nyt tarjouksessa maustamaton ja mansikan makuinen heraproteiini aika halvalla, osta vaikka sieltä. Prismoissa on yleensä lähinnä Fastin tuotteita ja ne on tosi ylihintasia. Osta vaan heraa jos on rahaa, maltoa kannattaa myös ostaa ja vetää desi kumpaakin nesteeseen sekoitettuna treenin jälkeen.

asfd

Oen melko laiha ja yritän syödä paljon. Toisaalta kaverini joka on samanpituinen painaa n.10-12 kg enemmän vaikka yrittää laihduttaa ja paino ihan itsestään nousee. Hänen jääkaappikin on yleensä aika tyhjä. Molemmat ollaan 180cm pitkiä ja varmaan pitäis syödä se 3000kcal mutta kaverini ei varmaan syö sitä ja lihoo silti. Mun paino taas ei ole muuttunut mihinkään 10 vuoteen, aina siinä 65-69 paikkeilla. Vaikuttaakohan keliakiani tähän ?

Oen melko laiha ja yritän syödä paljon. Toisaalta kaverini joka on samanpituinen painaa n.10-12 kg enemmän vaikka yrittää laihduttaa ja paino ihan itsestään nousee. Hänen jääkaappikin on yleensä aika tyhjä. Molemmat ollaan 180cm pitkiä ja varmaan pitäis syödä se 3000kcal mutta kaverini ei varmaan syö sitä ja lihoo silti. Mun paino taas ei ole muuttunut mihinkään 10 vuoteen, aina siinä 65-69 paikkeilla. Vaikuttaakohan keliakiani tähän ?

Itselläni on myös keliakia niin paino on kyllä noussut sen todetun jälkeen ja siiitä on nyt vähän yli vuosi niin että vaikuttaa treenaamiseen *sairauteni* tai saanko tarpeeksi proteiiniä kun en syö *normaalia* ruokaa että tarvitseeko ostaa lisä proteiineja treenaamiseen ja milloin niitä kannattaa nauttia ja kuinka usein ja mihin aikaan ?

Back
Ylös Bottom