Aloittelijan ohjelma.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu elikkäs olen 14 vuotias poika. Olen aloittanut treenauksen pari kuukautta sitten ja tuntuu että tulokset ei nouse...Minulla ei ole ollut kunnollista ohjelmaa, olen vain mennyt samoilla mitä kaverikin tekee ja nyt ajattelin että vois ammatti miehiltä kysellä millanen ohjelma pitäisi olla. Salilla käyn kolme krt viikossa riippuen minä päivänä on koululiikuntaa(2 krt viikossa). Tällä hetkellä salipäiväni ovat ma,to,pe. Treenin haluaisin olla voimaa ja lihasta kasvattavaa.Eli tähän asti olen mennyt noin 4-6 toistoa 3- tai 4x...Tavallista MaVea olen tehnyt, Mutta ajattelin lopettaa sen koska pelkään rikkovani selkäni heti kättelyssä, voisi sitten siirtyä siihen myöhemmin, en myöskään tavallista kyykkyä tee koska niskani tulee tosi kipeäksi siitä, Luultavasti tekniikka virhe, mutta luulisin jalkaprässin ajavan saman asian.
Eritoten haluaisin penkkiin lisää puhtia koska maksimi on tällä hetkellä 50g ja risat vaikka kuitenkin olen 176 senttiä ja yli 80kg!!! Ja kuitenkin olen keskiverto ikäistäni vahvempi...Luulisin että siinä on tekniikka virhe tai voihan se toki olla että ojentajissa tai rinnassa loppuu puhti.Mutta kuitenkin ehdotelkaas hyviä ohjelmia. SIIS voimaa ja lihasmassaa haetaan. Eritoten itseni ikäiset treenaajat vois laittaa vinkkiä. Tietenkin haluan myös pitkään treenaajien vinkkejä.

Joo kannattaa panostaa penkkiin, jos penkkaat 50 grammaa :D

Mut asiaa, syöt tarpeeksi paljon ja otat jonkun 1 tai 3 jakosen ohjelman täältä pakkikselta mitä sitten vääntelet! Lepäät myös tarpeeks!

Eli lyhyesti: Treeni,ruoka,lepo = kehitys

Olet viel aloittelija, et tulokset ja lihasmassa kasvaa aluksi hyvin, mutta sen jälkeen tasaantuu. Tsemppiä reeneihin!

Joo kannattaa panostaa penkkiin, jos penkkaat 50 grammaa :D

Mut asiaa, syöt tarpeeksi paljon ja otat jonkun 1 tai 3 jakosen ohjelman täältä pakkikselta mitä sitten vääntelet! Lepäät myös tarpeeks!

Eli lyhyesti: Treeni,ruoka,lepo = kehitys

Olet viel aloittelija, et tulokset ja lihasmassa kasvaa aluksi hyvin, mutta sen jälkeen tasaantuu. Tsemppiä reeneihin!

joo no ei se sentäs ihan niin huono ole :)

Olen nyt aloittanut tuon kultaisen kuutosen, Mutta korvaan kyykyn jalkaprässillä...Onko tuolla hirveästi vaikutusta (Kyykky ottaa vissiin myös alaselkään joten se varmaan kärsi, Mutta saako jalkoihin silti yhtälailla lihaa?)

Käsittääkseni Kultainen kuusikko on kokonaan kyykyn varassa, eli prässi ei hyvä. Tämä on vain täältä lukemaani.

Mutta, jos kerran treenaat ma, to ja pe, niin ehkä kaksijakoinen olisi paras? Meinaan, yksijakoisella ei varmaan oikein onnistu kun to ja pe ovat peräkkäin, ja kolmijakoinen ei minusta kuulostaa ikinä aloittelijalle (kuten minulle) järkevältä. Joku tällainen:

Alakroppa 1

Syvä takakyykky (jos ei onnistu niin kai se prässi sitten)
SJMV (=SuorinJaloinMaastaVeto)
Voimapyörä
Pohjenousut seisten

Yläkroppa 1

Penkki
Kulmasoutu
Pystypunnerrus
Hauiskääntö

Alakroppa 2

Maastaveto
Reidenojennus
Taljarutistus
Pohjenousut istuen

Yläkroppa 2

Leuanveto
Vinopenkkipunnerrus
Pystysoutu
Ranskalainen punnerrus

Sarjat 3-5 ja toistot 5-10. Pääliikkeillä (ensimmäiset liikkeet) enemmän sarjoja, mutta minusta toistot kannattaa pitää kaikissa samoina.

Olen tietämätön aloittelija, tuumailen vain :)

Olen nyt aloittanut tuon kultaisen kuutosen, Mutta korvaan kyykyn jalkaprässillä...Onko tuolla hirveästi vaikutusta (Kyykky ottaa vissiin myös alaselkään joten se varmaan kärsi, Mutta saako jalkoihin silti yhtälailla lihaa?)

No kyllä takakyykky on paljon tehokkaampi liike kuin prässi. Joten jos ei ole ihan pakko vaihtaa niin sinuna en vaihtaisi.

no kai siihen kyykkyynkin tottuu XD ja kyllä mä aattelin alkaa vetää ma to la , koska ei ole noi peräkkäiset hyviä...ja sitten muuten vielä semmonen etä pitääkös tätä g6:sta tehä jotenkin sillain että keskimmäinen treeni on löysempi? Huh huh kyllä muuten tuntuu eilisen treenin jälkeen että jotain on tehny:hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom