Aloittelijan maidoton ruokavalio ja treenaus

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve,
olen uusi täällä foorumilla ja haluaisin oppia enemmän bodauksesta. Aloitin treenaamaan salilla vasta muutama viikko sitten.
Olen 15v 177 cm/65kg, haluaisin lisää lihasta ja voimaa. Olen maitoproteiinille allerginen, joten proteiinin saanti huolestuttaa.
Voisiko joku suositella maitoproteiinitonta ruokavaliota josta kuitenkin saisi +1,5g/kg päivässä.
Käyn about 2-3 kertaa viikossa salilla ja pyöräilen about 5 km /pv sen lisäksi.
Olisiko esim.[mod]Mainoslinkitykset ovat kiellettyjä.[/mod] tällainen proteiini hyvä?
Hinta on kallis, joten jos joku tietäisi halvemman vaihtoehdon niin ehdotuksia otetaan vastaan!
Toivottavasti saan pikaisen vastauksen, kiitos.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Proteiinia ruokavalioon saa helposti kananmunista, pähkinöistä, lihoista ja kaloista. Toi pihviproteiini näyttäis tosiaan aika kalliilta. Soijaproteiini on taas tosi halpaa, mutta sen estrogeenisistä vaikutuksista ollaan montaa mieltä. Kannattaa itse googletella ja päättää ite kannattaako sitä ostaa vai ei. Kananmunaproteiinia saa myös jauheena ja luulisin sen olevan tota pihviproteiinia halvempaa. Tietysti ilman proteiinijauheitakin pärjää.

Proteiinia ruokavalioon saa helposti kananmunista, pähkinöistä, lihoista ja kaloista. Toi pihviproteiini näyttäis tosiaan aika kalliilta. Soijaproteiini on taas tosi halpaa, mutta sen estrogeenisistä vaikutuksista ollaan montaa mieltä. Kannattaa itse googletella ja päättää ite kannattaako sitä ostaa vai ei. Kananmunaproteiinia saa myös jauheena ja luulisin sen olevan tota pihviproteiinia halvempaa. Tietysti ilman proteiinijauheitakin pärjää.

Olen myös pähkinöille allerginen. Soijajuomaa join ja tuntuu, että olisin myös sille allerginen. Ainoat vaihtoehdot siis on liha, kala ja kananmunat. Tietty myös pavut.

Syöt vain riittävän paljon normi ruokaa, niinkun tuossa iässä treenaavan kuuluisikin tehdä. Pärjäät ihan hyvin ilman prodejauheita, kunhan syöt vain RIITTÄVÄSTI ja monipuolisesti. Jos se proden saanti sinne 2g/painokilo tuntuu jotenkin aivan mahdottomalta jostain syystä, niin sitten soijajauheita/muna-albumiinia kehiin. Mutta totta puhuen tuollaisen 130g proteiinia pystyy ruoasta ottamaan melkosen helpolla.

Zone-sarja -42%
Mille proteiinille olet maidossa allerginen, kaseiinille kai? Jos näin on niin tukulta saa esim. Whey-100, joka on paljon halvempaa kuin tuo lihaproteiini vaikkei sekään aivan halpaa ole. Tietenkin syömällä paljon tavallista ruokaa tulet myös saamaan tuon proteiinitarpeesi helposti täyteen.

En tiedä mikä se proteiini siinä on, mutta allergiatesteissä näkyi vain "maitoproteiini".
Eikä se 130g ole kovin helppoa saada, aamulla yleensä ei kauhean paljoa ehdi syödä, kouluruoka on mitä on.
Välipala, noh keksippä joku minkä voit nopeasti ulkona syödä ja joka olisi aina mukana josta tulee paljon proteiinia.
Sit tietty kotona kerkeää mättää vaikka sen 200g lihaa ja 100g pastaa tms.
Voisko joku yrittää väsätä jonkunlaisen päivän ruokavalion jota sit voisin ite muuttaa jne.
Ja kuinka paljon saa syödä hiilareita jne? Tai ettei tulis turhaa massaa vaan just niihin lihaksiin.
Kuinka paljon kaloreita päivässä?

itse olen myös maitoallerginen, treenannut n.3 vuotta.
oon käyttäny soijaproteinia proteinilisänä ja palkkarissa malton ja krean kanssa. en oo huomannut testotasojen alenevan tai mitään. ZMA:ta illalla ja kyllä kulkee. lihaskehitys suht koht nopeaa. -puhasta ruokaa paljon nii kylläse paino nousee :) -varmasti hyvä tuo pihviproteini(mutta turhan kallis :/ )

- - - Updated - - -

tonnikala purkki :) hyvä välipala

itse olen myös maitoallerginen, treenannut n.3 vuotta.
oon käyttäny soijaproteinia proteinilisänä ja palkkarissa malton ja krean kanssa. en oo huomannut testotasojen alenevan tai mitään. ZMA:ta illalla ja kyllä kulkee. lihaskehitys suht koht nopeaa. -puhasta ruokaa paljon nii kylläse paino nousee :) -varmasti hyvä tuo pihviproteini(mutta turhan kallis :/ )"
Viittitkö pistää linkkejä mitä protskuja yms sulla on? Kiva et löytyy samanlaisia tapauksia :D Oon kaikenlisäks maapähkinälle allerginen. Ja soijajuomastaki tuli allergisia oireita :/
Ja tonnikalaa aionkin syödä :D

Itsekkin vetelen proteiinit täysin maidottomasti ja en ole nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Esim. paketissa jauhelihaa on jo noin 100-120g proteiinia ja hintaa on vain pari euroa, joten lihaa vaan naamaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos soijan syönti ei onnistu niin kananmunaproteiinia saa kanssa proteiinijauheena. Uskoisin että jauhemuodossa tulee myös edullisemmaksi kuin hankkia proteiininsa muuten maidottomana. Mulla jo vähälaktoosinen proteiini tulee halvemmaksi ostaa pussimuodossa kuin ruokana.

100 grammassa jauhelihaa ei muuten ole kuin 20 grammaa proteiinia :)

Mietin vaan, että kuinka paljon kaloreita mä tarvin? Kattelen tänään noita protskuja, mut onko terveellistä vetää kananmunaproteiinia pääproteiinina? Joskus luin jotain siitä ettei olis, mut korjatkaa jos oon väärässä.
Entäs palautusta ajatellen, mitäs silloin?
Pääosin ajattelin, että tonnikala, jauheliha ja kana olis pääproteiinin lähteet ainakin siihen asti et saan protskujauheita tms. Paljon kannattaa vetää hiilareita noiden kanssa?
Pastaa, perunaa jne?

Kokonaisia munia ei kannata älyttömiä määriä syödä kolesterolin takia, mutta käsittääkseni jauhemuotoinen munaproteiini on terveellisempää kuin kokonaiset munat kolesterolin osalta. Kolesterolia on keltuaisessa ja protskujauheet ovat enempi valkuaisesta tehtyjä.

Palautuksen osalta sulla ei ole kauheana vaihtoehtoja. Kananmuna (ja todnäk myös tuo carnivore) ovat vähän pidemmällä aikavälillä imeytyviä, mutta jos siitä on huolissaan niin sitä voi kompensoida sillä kun vedät vähän suuremman määrän ja aloitat hörppimään palkkaria treenin alussa hiljalleen, on vähän enempi sitten imeytynyttä aminohappoa verenkierrossa reenien jälkeen.

Tuo kolesterolikummitus nyt on vähän niin ja näin. tutkimuksia on molempiin suuntiin ja ihmisiä on jotka vetelee +10 munaa päivittäin eikä kolesterolitasoissa heittele mikään. Eli ei kannata kaikkea kertoa faktana mikä ei sitä ole.

Tuo kolesterolikummitus nyt on vähän niin ja näin. tutkimuksia on molempiin suuntiin ja ihmisiä on jotka vetelee +10 munaa päivittäin eikä kolesterolitasoissa heittele mikään. Eli ei kannata kaikkea kertoa faktana mikä ei sitä ole.
Kuulemma 17% suomalaisista kantaa geeniä jonka takia myös kananmunan rasva nostaa sitä huonoa kolestorolia.
Ei siis todellakaan kaikkien ongelma, mutta jos et tiedä miten kovat rasvat sinuun vaikuttavat ottaisin iisisti.

Kannattaisko ensin vetää bulkki päälle ja sit ku on massaa enemmän niin karsia sitä turhaa pois? Sixpack olis ens vuoteen mennessä ihan kiva juttu, eli kannattaako ensin syödä niin perkeleesti vai syödä ihan normaalisti?

- - - Updated - - -

Kannattaisko ensin vetää bulkki päälle ja sit ku on massaa enemmän niin karsia sitä turhaa pois? Sixpack olis ens vuoteen mennessä ihan kiva juttu, eli kannattaako ensin syödä niin perkeleesti vai syödä ihan normaalisti?

- - - Updated - - -

Kannattaa pitää se syömine ihan kohtuuden rajoissa, hevostelemalla ei tuu ku läskiä. About 200g lisää painoo per viikko on sopiva vauhti.

Back
Ylös Bottom