Elikkäs minulla ois seuraavaa suunnitelmissa. Uuden vuoden alusta pitäis aloittaa punttisharjoittelu. Nyt painoa n. 107 kg ja pituutta n. 185 cm. Tavoitteena pudottaa painoa sinne 90-95 paikkeille ja saada hitusen lisää voimaa. Kysymys kuuluu kannattaisiko ensin aloittaa rasvan polttamisella eli käydä lenkillä ja pienet painot ja pitkät toistot vai alottaa vaan suoraan treenaan voimaa ja antaa rasvojen palaa siinä sivussa jos mahdollista?
jos haluat lisää voimaa niin tee lyhyitä sarjoja isoilla painoilla 4-6, jos taas haluat suuremmat lihakset(kukapa meistä ei haluaisi) niin tee pienemmillä painoilla pitempiä sarjoja 8-12.Itse vaihtelisin välillä noita sarjojen pituuksia, eli välillä voimapainotteista ja välillä taas kehonrakennuspainotteista... Ennen lenkkiä ei sitten kannata syödä mitään(koska silloin keho polttaa suoraan rasvoja eikä ensin hiilareita) vaan kannattaa ajoittaa se lenkki aamuun ja ehkä hörpätä kuppi kahvia n. tunti ennen jotta rasvan palaminen tehostuu Viisaammat korjatkoon ja lisätköön mitä jäi puuttumaan
Ittestä se on kiinni, mistä savottansa haluaa aloittaa.. Itse aloittaisin luultavasti diettaamalla turhat fläsät vekka... Katso FAQ:n "laihdutus for beginners" diettivinkkejä saadaksesi...