Aloittelijan kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pepsi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen 16 vuotias miehenalku ja olen vastikään aloittanut käymään kuntosalilla, jotta saisin hiukan enemmän lihasta ranteisiin, tällä hetkellä olen 178/61 elikkä aikamoinen riisitikku siis. Kysyisinkin nyt teiltä arvon toverit muutaman kysymyksen.

1. Kuinka usein kannattaa näin alussa vierailla salilla ja minkälainen treeni ohjelma olisi näin alkuun hyvä?

2. En ole massaani pystynyt tavallisesti syömällä nostamaan ja ymmärtääkseni oikealla ruokavaliolla on painonnostossa erittäin suuri merkitys. Siispä minkälaista ruokavaliota suosittelette?

3. Onko jotain muuta tärkeää johon pitäisi alussa kiinnittää huomiota?

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.

1. 3-4 kertaa viikkoon ensin vois tehdä kevyttä koko kroppa 3 kertaa viikkoon n.2-4 viikkoa foorumilta löytyy kyllä sellaisia ohjelmia mitkä sopii hyvin aloittelevalle!
2. tosta ruokavaliosta löytyy paljon tietoa foorumilta ensinnäkin jos salilla käyt säännöllisesti niin palautumisjuoma ois vähintäänkin suositeltava ja proteiinia pitäis saada vähintään 2,5g per painokilo ja tietysti jos massaa haluat niin tietenkin pitää syödä enemmän kuin kulutat!
3. tähän saa kommentoida kokeneemmat punttaajat

pepsi sanoi:
Olen 16 vuotias miehenalku ja olen vastikään aloittanut käymään kuntosalilla, jotta saisin hiukan enemmän lihasta ranteisiin, tällä hetkellä olen 178/61 elikkä aikamoinen riisitikku siis. Kysyisinkin nyt teiltä arvon toverit muutaman kysymyksen.

1. Kuinka usein kannattaa näin alussa vierailla salilla ja minkälainen treeni ohjelma olisi näin alkuun hyvä?

2. En ole massaani pystynyt tavallisesti syömällä nostamaan ja ymmärtääkseni oikealla ruokavaliolla on painonnostossa erittäin suuri merkitys. Siispä minkälaista ruokavaliota suosittelette?

3. Onko jotain muuta tärkeää johon pitäisi alussa kiinnittää huomiota?

Kiitos vastauksista jo näin etukäteen.

No, aloitetaan vaikka siitä, että ranteissa ei ole lihaksia... vitsivitsi. Hyvä päätös alkaa käymään salilla!!!

1. Moni aloittelija (ja pidemmällekin ehtinyt) treenaa 3-jakoisella ohjelmalla, eli 3 kertaa viikossa. Esim. ma, ke, pe. Pakkotoisto on täynnä keskustelua treeniohjelmista, joista voit valita itsellesi sopivan. Tuntuma kehittyy ajan myötä. Alussa kannattaa totuttaa kehoa kovaan rasitukseen kevyemmällä treenillä, ja tehdä vaikka koko kroppa joka treenissä muutaman kuukauden ajan ja jakaa lihasryhmät viikolle myöhemmin.

2. Pakkis on myös täynnä ruokavinkkiä ja ravintokeskustelua, joten FAQ ja search käyttöön ahkerasti! Pääsääntönä alat syömään enemmän ja laadukkaammin. >3000kcal / päivä (ja myös lasket sen että näin on) eläinproteiinipitoista ruokaa. Vältä nopeita hiilareita ja syö hyviä rasvoja.

3. Liikkeissä tärkeää ensin opetella tekniikka: lue ensin teoria ja kysy apua kokeneemmilta. Venyttele huolella, loukkaantumiset pilaavat monen reeniuran ja vaikeuttavat ihan arkielämääkin.

pepsi sanoi:
En ole massaani pystynyt tavallisesti syömällä nostamaan ja ymmärtääkseni oikealla ruokavaliolla on painonnostossa erittäin suuri merkitys.
Ravintopuolen perusasioissa pääset alkuun vaikkapa täällä

Onko täällä sellaista threadia missä selitettäis noiden liikkeiden nimiä / miten ne tehdään kun jotkut liikkeiden nimet ei oikein aukea minulle? kiitokset.

Iso Kolmonen sanoi:
Onko täällä sellaista threadia missä selitettäis noiden liikkeiden nimiä / miten ne tehdään kun jotkut liikkeiden nimet ei oikein aukea minulle? kiitokset.
suosittelen lukemaan "lihankunto harjoittelun anatomia" nimisen kirjan kirjastosta varmaan löytyy. siinä selitetään perusliikkeet kaikille lihaksille todella hyvä teos! :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom