Aloittelijan kisahaaveita ja -pohdintoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prongerz
  • Aloitettu Aloitettu
Morjens!

Tällä hetkellä olen vielä aika aloittelija salilla, kummiskin jo valmentajan opeissa ettei tulisi niin paljoa törttöiltyä.

Oma pitkän linjan haave olisi jokupäivä kisata fysiikkalajeissa/kehonrakennuksessa. Tämän hetkinen valmennus ei siihen vielä tähtää, mutta varmasti sinnepäinsiirryttäisiin kunhan valmennus päättyy. Laji vielä mietinnässä mutta Classic Physique on yksi joka kiinnostaa.

Jonkin verran olen näitä asioita miettinyt:
Liitto: Suomessahan on kaksi liittoa SKL (ei-testattu) ja SFU (testattu). Näiden välillä olen punninut ja pohtinut. Haluaisin pysyä luonnollisena, mutta SFU:n moninainen byrokratia ym. ei oikein natsaa. Onko SKL:n eli ns. isojen poikien kerhoon mitään asiaa mennä?
Aika: Vielä puhutaav varmasti vuosista, sen itsekin tiedostan. Mutta millä aikaikkunalla voi nähdä itsensä kisalavoilla? Onko mainita joitain esimerkkihenkilöitä.

Autelkaahan alkajaa, muutkin vinkit ja tsempit tervetulleita!

5-10 vuotta salitreeniä. Kannattaa perehtyä varsinkin ravintoasioihin. Tuohon liittoasiaan en ota kantaa, teet niin kuin susta tuntuu parhaalle. Aikaa ja panostusta tuo homma vaatii joka tapauksessa. Utti Hulkki Hietala on hyvä esimerkki asialleen omistautuneesta naturaalikilpailijasta.

Laita rahas ennemmin kunnon ruokaan ja salikorttiin, ennemmin kuin jollekin valmentajalle.
Oikeasti, opettele syömään 5-7 kertaa päivässä, niin alkaa tulla tuloksia

Joku perus 1 jakoinen käyttöön, isoilla perusliikkeillä. Kyykky, penkki, dippi, leuanveto.

Sit kun oot naturaalina sellainen 90 kiloinen (+175cm) niin että vatsalihakset näkyy, niin ota sit valmentaja.

95% tällä palstalla kävijöistä joilla on yhtään aivosoluja, allekirjoittaa tämän, pienellä varauksella.

Haluan säästää sulta rahaa ja aikaa.

Back
Ylös Bottom