Aloittelijalle LAITEohjelma?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tervehdys, itse olen hyvin tuore salihiiri jota kärpänen puraisi viime viikolla. Nyt on salilla käyty muutamaan otteeseen pyörimässä ilman sen kummempaa päämäärää ja olisinkin täällä nyt kysymässä jonkinlaista ehdotusta ohjelmaksi. Mitat 175/72 eli kukkakeppiosastoa ja haluaisin näin ensialkuun ainakin kasvattaa (lihas)massaa. Haluaisin ohjelmani koostuvan lähinnä pelkistä laitteista, maastavedot sun muut saavat vielä jäädä odottamaan, tekniikkaa kun tuskin saadaan kovin helposti optimaaliseksi.

Ja tosta massasta, pitäisikö alkaa vetämään jotain proteiinipirtelöitä tjsp? Jos näin on niin hyviä ehdotuksia otetaan tälläkin saralla vastaan. Kauppahan tässä näkyykin olevan jo lähellä...:david:

No eihän toi ole mikään syy jättää vapaita painoja pois! Ei kukaan varmaan ole heti alusta alkaen osannut tekniikoita. Ihan rohkeasti kokeilemaan noita vapaita painoja; aluksi kevyesti tai vaikka puukepillä kotona jos ei salilla kehtaa yrittää. Eikä se niin vaarallista ole jos tekee väärin isommallakin salilla, koska kyllä joku kokeneempi punttailija sinulle antaa vinkkejä kunhan vain otat niitä vastaan. Massaa saat kunhan syöt proteiinipitoista ruokaa yli kulutuksesi. Jos välttämättä haluat jotain proteiinipirtelöä kokeilla niin treenin jälkeinen palautusjuoma, "palkkari" on hyvä palautumisen kannalta.

Pöh itse menin ekana päivänä salille ja tekniikat olivat täydelliset! :david:

Eli, kuten Keyring sanoi salille vaan rohkeasti niillä vapailla yrittämään. Ei niitä tekniikoita muutenkaan opi. Omalla kohdalla testasin eka tangolla, lisäsin painoja 5kg ja uutta testiä. Lopulta löytyi oikea paino mistä aloittaa ja tekniikkakin oli sillä hetkellä "sopiva", ajan myötä sitten nuo harjaantuvat.. Suurin osa liikkeistä on helpompaa tehdä kun saa painoa siihen raudan varteen eikä tyhjällä vetele, ainakin omalla kohdalla.

Ja jos jokin ei tunnu onnaavan mene vaan rohkeasti kysymään, itse tein näin eikä kaduta. Pientä naurahtelua saatat ehkä kuulla, kun omaa tekniikkaasi esittelet hieman kokeneemmalle, mutta mitäpä tuosta ;)

Massaa saat, kun syöt enemmät kuin kulutat. Turhat hiilarit (Sokerit aka mässy, limska, pulla ynms) pois ja protskuja tilalle. Ja, kuten Keyring sanoi palkkari on salin jälkeen hyvä.

Muuten miten 175/72 voi olla kukkakeppiosastoa, kun itse olen 182/83 ja löytyy läskiäkin vielä lihaksen lisäksi :wtf: Toki ruumiinrakenne tässä voi vaikuttaa ynms..

joo milloinkas sulle ne tekniikat tulee kuin taikaiskusta kuntoon? 3v pelkkien laitteiden kanssa pelleilyn jälkeen?

...haluaisin näin ensialkuun ainakin kasvattaa (lihas)massaa.

Laiteliikkeet ja lihasmassan kasvatus eivät kuulu samaan lauseeseen.

No okei, kyllä aloittelija niilläkin voi hieman lihasta saada jos vain jaksaa syödä runsaasti ja treenata säännöllisesti. Ehkä jo puolen vuoden kohdalla alkaa tulla peilissä näkyviä tuloksiakin.

Mutta miksi ihmeessä tehdä asiat huonommin jos parempiakin keinoja on olemassa? Vapailla painoilla tehdyt perusliikkeet ovat yksinkertaisesti ylivoimaisesti parempia liikkeitä lihasmassan kasvattamiseen.

Esim. Pystypunnerrus käsipainoilla seisten vs. tyypillinen pystypunnerruslaite. Sen lisäksi että käsipainoliikkeessä saa käyttää olkanivelelle luonnollista liikerataa, olkalihojen lisäksi lukuisat liikettä stabiloivat lihakset saavat runtua samaan aikaan kaupan päälle. Eikä kannata murehtia niin optimaalisesta tekniikasta, kunhan painot pysyy kontrollissa, niin silti mennään kovempaa kuin laitteiden kanssa. Kyllä se tekniikka pikku hiljaa treenamaalla ja pienellä opiskelulla alkaa kulkea.

Back
Ylös Bottom