Aloittelijalle kunto-ohjelma

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mewgle
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei olen parissakymmenissä oleva mies ja kävin tänään hakemassa salikortin mutta sitten tajusin että eihän minulla ole minkäänlaista ohjelmaa ja siel olisi 40e pitänyt ohjelman suunnittelemisesta pulittaa. Jos siis joku voisi auttaa minua suunnittelemaan ohjelman.

Tavoitteet:
- rintalihakset kiinteäksi (manboobsit pois :D) ja sama vatsalle ja haballe
- parempi kunto, eli pelkkä voima ei siis kiinnosta

Olen suunnitellut penkillä paria toistoa ja sillä rintalihaslaitteella muutamat ja aluksi varmaan 10x3 vatsalihasta (hyvä alkuun?) ja käsipainoilla habaa varmaankin aluksi 7kilolla 10x3? olen todella kiitollinen avusta. jalkalihasten kehittämisestä minulla ei ole mitään tietoa joten siinä apu olisi erityisesti tarpeen

Luet tosta ravinnosta ja painon pudottamisesta ja dieettaat, niin lähtee noi manboobsit. Olettaen, että ne muodostuu läskistä.

Rintalihaksia ei voi mitenkään kiinteyttää, rasvaa voit polttaa (et paikallisesti ainoastaan rinnasta) ja lihasta kasvattaa (et samaan aikaan kuin polttaa rasvaa).

Jos haluat parempaa kuntoa, kannattaa harrastaa salilla käymisen ohella jotain aerobista liikuntaa, käyt vaikka lenkillä 2-3x viikossa.
Jos oot ihan vasta-alkaja, kannattaa huomioida se noissa reeneissä ja muistaa levätä tarpeeks, ettet rasita ittees liikaa heti alussa.

edit: En usko et luit noi mikasa90:n laittamat threadit läpi ajatuksella 3 minuutissa. Lue uudestaan ja ajattele mitä luit. Noi ei vois paljon selkeempiä olla.

kyllä tiedän että noin 3x viikossa on hyvä jne mut ohjelmaa toiveideni mukaan pyysin vaa :I

Ei oo järkevää reenata vaan käsiä, rintaa ja vatsaa. Koko kroppaa vaan monipuolisesti. Nuissa linkeissä on hyviä ohjelmia - valitte joku niistä.

kyllä tiedän että noin 3x viikossa on hyvä jne mut ohjelmaa toiveideni mukaan pyysin vaa :I

No tuolla on hyviä perusohjelmia noissa threadeissa, joilla saat koko kroppaas treenattua.
Ei oo mitään järkee treenata pelkkää vatsaa, rintaa ja hauista. Mikään ei oo huvittavamman näköstä ku treenatun olonen yläkroppa, joka keikkuu parin langanlaihan tikkujalan päällä. Lisäks pelkällä rinnan ja vatsan treenaamisella saat ajan kuluessa itelles aika kehnon ryhdin.

Joten mun neuvo on:
1) Laihduta läskit pois tarkkailemalla syömisiäs, että saat ne manboobsit pois.
2) Ala tekee tuolta jotain ohjelmaa niinkun ohjeissa käsketään.

...siel olisi 40e pitänyt ohjelman suunnittelemisesta pulittaa.

Jos tuohon ohjelman suunnittelemiseen kuuluu myös se, että käytte sen läpi yhdessä kokeillen jokaista liikettä, mikä yleensä siihen kuuluu niin sinuna maksaisin siitä tuon 40e. Jos suunnittelijana on vähääkään tietäväisempi kaveri, niin hän myös osaa opastaa sinulle oikeat suoritustekniikat. Tekniikoiden oppimisessa nyt menee aikaa eli sinun pitää ne kyllä treenaamalla itse oppia, mutta pääset ainakin hieman jyvälle niistä. :)

Ohjelmat ovat aina hyvin henkilökohtaisia ja ne olisi kyllä hyvä suunnitella paikanpäällä jokaiselle erikseen. Jos olet ensinmäistä kertaa salilla, niin valmis ohjelma ei sinua paljon auta jos et tienä tekniikoista mitään. Tottakai jokin valmis ohjelma varmaan on parempi kuin ei mitään, mutta säästät aikaa ja tulet pääsemään jyvälle treenaamisesta paljon nopeammin ammattilaisen henkilökohtaisella avustuksella. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom