Aloittelijalle apuja ja ohjelmaa.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitäiskö sun vetää vähän 2x6-menetelmää mukaillen perjantaina tuo penkki kevyemmin, ja ojentajat kovempaa (2x6 dippiä/ojentajapunnerrus taljalla tms.). Penkkituloksessa monilla on pullonkaulana ojentajien kunto.

Konna sanoi:
Pitäiskö sun vetää vähän 2x6-menetelmää mukaillen perjantaina tuo penkki kevyemmin, ja ojentajat kovempaa (2x6 dippiä/ojentajapunnerrus taljalla tms.). Penkkituloksessa monilla on pullonkaulana ojentajien kunto.

Mulla on kyllä ojentajissa potkua enemmän kuin missään muussa lihaksissa :hyper:

Maksimiraudat tulee 40cm otteella ja ilman kaarta.

Jeps.
Eli nyt on penkki siinä 70kg. :hyper:

Nyt on ilmennyt ongelmia sarjojen teossa,koska alan aina parin toiston jälkeen nauraan ja perseelleenhän se nosto sit aina menee.

Mistä helvetistä tommonen voi johtua??
Enkö keskity nostoon tarpeeksi??

Vai hakeudunko hoitoon? :david:

Tjoo ja ihan normaalia tahtia nuo painot nousee, että keskity vaan siihen treenamiseen. Joskus on tavallisesta parempia (ja huonompia) päiviä.

Oon käynny nyt jotai 4 kk salilla. Penkki on noussu 65kg --> 90kg. Oon treenannu aina 3 kertaa viikossa. Jakona käytän tota rinta-hauis, ojentajat-olkapäät ja selkä jakoa. Jalat teen 2 kertaa viikossa.

Ongelmaks on tullu nyt se että toi penkki on juminu tossa 90kg:ssa jo aika kauan(1kk). Maksimia yrittäessä tanko lähehtee suht. kevyesti rinnalta, mut kun tanko on päässy n. 2/3 matkasta nii ongelmat tulee. Nosto pysähtyy ku seinään. Toi mun ennätys 90kg tuli samalla lailla, alku tosi helppo sit ku matkaa menny 2/3 ni vauhti pysähtyy. Pysy tanko samassa kohti jotai 2 sekuntia, mut sain vielä voimia nostamaan sen tangon ylös, kun pääsen tuon mystisen kohdan yli tanko menee salamana telineisiin. Missä on vika? Pitäisikö treenata jotain tiettyä lihasryhmää kovemmin? Pitäisikö tehdä jotain erityistä liikettä jotta vauhti ei pysähtyisi tuossa mystisessä kohdassa?

Tässä on oma ohjelmani:

Maanantai:
Penkki 60cm 2x6
Vinopenkki käsipainoilla 3x8
Hauiskääntö tangolla 3x8
Hammer-kääntö 2x8
+tuntuman mukaan

Torstai:
Penkki 40cm 2x6
Ranskalainen punnerrus 2x8
Dippi 2x MAX
Pystypunnerrus 2x8
Vipunostot 3x10
+tuntuman mukaan

Lauantai:
Kulmasoutu 3x10
Alatalja 3x10
Ylätalja 3x10
Leuanvedot 2x MAX
+tuntuman mukaan

joo uskon sen "mystisen kohdan" vaikeudet johtuvan huonoista ojentajista sillä jos kyseessä on just loppuojennus joka tuottaa vaikeuksia...siihen apuna olisi vaikka lankkupenkki eli otat yhden tai kaks lankun palasta (5-10cm) ja laitat ne rinnalle tehdessä penkkiä!! tässä paranee juuri se noston loppuvaihe..sarjat sulla näyttää mun silmään ihan hyvält ja kyllä ne tulokset siitä pikkuhiljaa kehittyy..itellä kans tuntunu et painot jää siihen 80 ja uudestaan sama homma 90:ssä..mutta nyt nostan kuitenkin 120 vaikka harvemmin teenkään alle 8 toistoja missää!! tsemppiä reeneihi :rock:

Ja missä ne jalat on? Ne treenataan säbää pelaamalla vai? Mun mielestä turha keskittyä siihen penkkitulokseen liikaa, jos ei ole esim. penkkikisat tähtäimessä. Jos muuten tulokset kasvaa ja penkki vaan pysyy paikallaan, on sitten siinä rintatreenissä jotain vikaa. Jos taas muutkin tulokset tahmaa, niin on todennäköisesti ravito/lepopuolessa vika.

Timba79 sanoi:
Ja missä ne jalat on? Ne treenataan säbää pelaamalla vai? Mun mielestä turha keskittyä siihen penkkitulokseen liikaa, jos ei ole esim. penkkikisat tähtäimessä. Jos muuten tulokset kasvaa ja penkki vaan pysyy paikallaan, on sitten siinä rintatreenissä jotain vikaa. Jos taas muutkin tulokset tahmaa, niin on todennäköisesti ravito/lepopuolessa vika.

Nii jalat teen maanantaisin ja lauantaisin. Maanantaina jotai reidenojentajaa, jalkaprässiä yms.. jalkalaitteita. Lauantaina sit-uppeja?? (istutaan perseellä tuolille ja noustaan siitä ylös :eek: ). Oon mä lauantaisin joskus koittanu noita kyykkyjäkii, mut ei kovin mukavalta tunnu polvissa maksimipainoilla. Mut tuskin niistä mitää haittaa on jos ne rauhallisesti tekee mukavilla painoilla. Samoina päivinä teen myös pohkeille jotain liikkeitä.

Et sit vaan niittiny laittaa niitä tohon ohjelmaan, vai? :jahas:

Kuka niitä kyykkyjä käskee maksimipainoilla tekemään? Hillitty vastus, toistoja enemmän. Monet ovat kehuneet pitkien sarjojen toimivan erityisen hyvin jaloille, joten ei muuta ku kokeile toistoaluetta 12-15.

Jos polvet ei kestä isoja romuja, niin tee vaikka etukyykkyä takakyykyn sijaan. Siinä painot eivät ole yhtä suuret, ja lisäksi liike on kevyempi alaselälle (syy, miksi itse teen etukyykkyä takakyykyn sijaan etureisien pääliikkeenä).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Penkkitulosta nostaessa ota mukaan vatsat, leuanveto, kyykky sekä mave. Kunnon lämmittely, 9h uni sekä kunnon ruokailu.

Helppiä aloittelijalle.. Nykysi oon treenannu tällei-->

Maanantai: rinta, hauis, jalat
Torstai: ojentajat, olkapäät, vatsat
Lauantai: selkä , jalat

Olisko mun järkevämpää vaihtaa ohjelmani 4 jakoiseen, jossa jakona olisi esim. rinta-hauis, jalat-vatsat, ojentajat-olkapäät ja selkä. Tossa nykysessä ohjelmassa maanantain ja lauantain treenit menee aika pitkäks(maanantai jotai 1h 30-45min),että aika koville ottaa. Sarjoja aina tietylle lihasryhmälle tulee n.7-9, paitsi selälle 12. Oisko tossa 4jakoisessa esimerkissäni mitään järkeä?? Vai pitäiskö vielä käyttää tota 3jakoista ja vaihtaa vaikka torstaiks pelkkien jalkojen treenaus?
:nolo:

zero sanoi:
Lauantai: selkä , jalat

Iha sama miten vaihat, mut ei koskaa kehon kaks isointa lihasryhmää samalle päivälle.. Pistä vaik nelijakoseks nii ett seläll ja jaloill on omat päivät.

Joo, ei selkää ja jalkoja samalle päivälle.imo.

Jos vaihdat 4-jakoiseen, niin tihennä frekvenssiä. Muuten sulle tulee 10 päivän kierto, mikä on mielestäni liikaa.

Hyvä nelijakoinen on esimerkiksi:

1.Käsivarret, vatsa
2.Etureidet, pohkeet
3.Rinta, olkapäät, forkut
4.Selkä, takareidet, pohkeet

Treenit 2on/1off/2on/2off ja välillä 2on/1off/2on/1off.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom