Aloittelijalle apua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalkki
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Olen 177/77kg ja 18 vuotta. Käsissä ja jaloissa on kyllä kestävyyttä mutta sitten se isompi voima on jäänyt jonnekkin. Tarvis apua treenamisen Aloittamiseen. Yritin kovasti omatoimisesti etsiä hyvää ohjlmaa aloittalijalle, mutta tunui että jokainen on toistaan parempi eikä sitten millään ota selvää mikä niistä olis se hyvä minulle.

Alkuun tarvis vähän apua että minkä ohjelma eli 1,2 vai kolmijakoinen. Salilla voin käydä kolmesti viikossa tai enemmän jos on tarpeellista. Erityisesti olen etsinyt yläkroppaan painottavaa ohjelmaa, mutta tietenkään jalkoja unohtamatta. Tarkoitus ei ole kerätä massaa vaan lihaksille näkyvyyttä ja samalla voimaa.

Kenenkään ei tarvi alkaa vaivautumaan kirjoittamaan mitään ohjelmaa tai muutenkaan hirmuisesti vaivaamaan itseään vaan laittamaan vaan linkki ohjelmaan jota voisin alkaa sitten melkeinpä sokeasti noudattamaan. Toki joku voi nähdä vaivaakin jos haluaa :)

Ps: Salitasutaa ei ole takana mutta en halua sen antaa hirveästi vaikuttaa koska salilla saan sitten apua jos tarvin joidenkin liikkeiden tekemiseen siis jos en osaa oikein tehä jne... Jotakin tärkeää minulle voi toki kertoa sillä kuten sanoin olen aloittamassa vasta, mutta haluan aloittaa heti ihan kunolla.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä sen tiedon täältä löytää, jos vain etsii hetken. Autan nyt kuitenkin vähän, eli otat ohjelmaksi vaikka Arnoldin G6 http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/ . Syöt paljon, muutama sata kalori yli kulutuksen, proteiinia 1,5-2g/painokilo ja lepäät (nukut) paljon.. Enemmän infoa noissa keltasella korostetuissa "stickyissä", kannattaa ne ainakin ravintopuolelta ja tältäkin puolelta kattoa. Ja vielä se, että noita kaloreita ja proteiinin määrää ruokavaliosta on helppo seurata osoitteessa kalorilaskuri.fi

Juu tuota olen juuri katsonu eli sitten tuota samaa kaavaa käyttäen niin kolmesti viikossa salilla? Saatan kuulostaa tyhmältä mutta olkoot :D

Niin ja harrastan muuten laskettelua. Sellainen jäi vain mietityttämään tosta g6 ohjelmasta, että miten tuo auttaa vatsa ja rintalihaksia? Sekä tehdäänkö nuo sarjat aina isommalla painolla?

Kolmesti viikossa on hyvä 1-jakoisella tehtäessä (Arnoldin G6 on 1-jakoinen). Kyykky kehittää myös keskivartaloa vatsarutistusten ohella ja penkkipunnerrus rintalihaksia. Itse en tarpeeksi tiedä, mutta uskoisin, että kokeneempi henkilökin kehottaisi alkuun tekemään ihan perustreeniä niinkään mitään painottamatta. Eli älä ala tuohon päälle veivaamaan lisää yläkroppaa, saattaa vain johtaa liialliseen rasitukseen -> lihas ei saa riittävästi lepoa verrattuna treenin määrään -> lihas ja voimat eivät kasva niin hyvin.. Kyllä se yläkroppa siitä kasvaa kunhan treenaat, syöt ja lepäät

Okei selvä. Kiitti kaikille eli siis tällä aloittelen, mutta nostanko painoja sarjan edetessä sekä onko väliä tekeekö leuanvetoa myötäotteella vai sillä toisella?

Okei selvä. Kiitti kaikille eli siis tällä aloittelen, mutta nostanko painoja sarjan edetessä sekä onko väliä tekeekö leuanvetoa myötäotteella vai sillä toisella?

Rasittaa eritavalla selkää. Itse suosittelen tehä sillä leveellä myötäotteella.

Vilkaise se G6 threadi, siä mainitaan, että kun pystyy tekeen 2-3 toistoo yli suositusten niin sitten nostetaan painoja.

Et nosta sarjan edetessä, vaan seuraavalla treenikerralla jos saat yli suositellun toistomäärän viimeisessä sarjassa. Sekin tieto löytyy kun jaksat edes sen aloituspostauksen kyseisestä topicista lukea;

Pyri joka kerta lisäämään painoa liikeeseen, kun pystyt tekemään 2 tai 3 toistoa yli suositellun määrän. Tässä on kultainen kuusikko:

Kun teet siis vaikka kyykkyä (4x10) ja saat 10-10-10-13 niin seuraavalla treenikerralla lisäät kyykkyyn sitten painoja. Näin menettelet kaikkien muidenkin liikkeiden kanssa. Leuanvedon myötä ja vastaotteella on väliä siinä että se ottaa eri lihaksiin.

Zone-sarja -42%
Samalla painolla teet nuo sarjat (ensin tietty lämmittelyt) eli siis esim. penkissä alotat tangolla sitten 5x30kg, 5x40kg, 5x50kg ja "työsarjat" sitten 3x10x60kg. Sitten jos menee enemmän toistoja kuin tuo kymmenen niin seuraavaan treeniin lisää painoja. Esim. penkissä meneekin 10, 10, 12 toistot sarjoissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom