Aloittelija vauhdissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ezki82
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
Terve kaikille!

Olen 22v. juuri kuntosaliharrastuksen aloittanut kaveri ja tulinkin kyselemään neuvoja täältä. Eli kuntosalilla olen käynyt n.kk. sitten ensimmäistä kertaa ja olen yrittänyt kohottaa peruslihaskuntoa käymällä ensimmäiset 3 viikkoa 2xvko ja nyt viimesellä viikolla 3xvko.

Ohjelma on pääpiirteittäin ollut että kierrän kaikki salin vehkeet läpi ja teen niissä 3-4 sarjaa joissa 10-12 toistoa. Ei nyt mikään maailman paras systeemi mutta tuleepahan siellä tehtyä jotain. Yleensä siellä aikaa vierähtää palautuksineen n.1,5h ja palautus juomaksi olen ostanu RECO2:sta

Ruokailutottumuksia olen muuttanut sen verran että karkki ja muita herkkuja en ole oikeastaan ikinä syönyt joten niistä luopuminen oli helppoa. Alkoholia en ole käyttänyt kuin viimeksi uutenavuotena ja ruokalistalta löytyy yleensä itsetehtyä sapuskaa entisten valmisruokalaatikoiden sijaan... eli perunaa, riisiä, kanaa, pastaa yms..
.
Mihinkään voimamieskilpailuihin en aio osallistua vaan semmoen kevyeen fitnesskuntoon pääseminen olisi tavoite ensi kesälle.... Eli olen 186cm pitkä ja painan tällä hetkellä 90kg. Tavoitteena olisi tiputtaa se paino sinne 85 huikkeille ja kiinteyttää paikkoja... Mitäs sanotte onnistuuko nykyisellä ohjelmalla?

jos ohjelma ei mielestäsi ole hyvä miksi koitat jatkaa sillä??..lues täält juttuja ja käytä sörtsiä..ja jos lihasta haluat syö yli kulutuksen..

No jos haluat kiinteytä, syöt vain -500kcal vähemmän kuin kulutat. Syöt hyviä hiilareita, (ruisleipä, pasta,riisi, ruisriisi). Syöt 1.5-2.0gr proteiinia / LIHAS kilo. Ja älä unohda hyviä rasvoja, oliiviöljyä, rypsiöljyä jne..

http://laam.ath.cx/ruoka tuolta löytyy hyvä linkki, jolla voit laskea kulutuksesi.

Ja etsi searchillä joku järkevä ohjelma esim 2-jakoinen täältä. :) Onnea yrityksellesi.

Tiputtelet vähän hiilareita ja käyt noudattamaan jotain oikeaa ohjelmaa, niin kyllä siitä ne pari kiloa tippuu. Ohjelma vaihtoon siis, suosittelisin.

Eli vedät 3x viikossa koko kropan läpi? Ei tuossa mitään pahaa ole, mutta muista sitten, ettei treenejä saa vetää "täysillä". Sarjoja et saa tehdä loppuun. Ei mitään ykkösten nostelua. Rehkiminen ja repiminen voi toimia pari viikkoa, mutta sitten huomaat ettei oikein energia tunnu riittävän, voimaa ei ole, tulee pientä nuhaa ja yöt ovat hikisiä ja uni ei tule. Olet saavuttanut päävalmentajien suosikin: ylikunnon.

En tiedä kannattaako joka laittessa käydä heilumassa. Itse tekisin mielummin vain pari treeniliikettä per kerta. Jos usein meinaat käydä niin jaa ohjelmasi eri lihasryhmiin. Vaikka ma työntö (penkit, ojentajat ym) ke veto (ylätaljat, habat) ja pe jalat (etkä sitten mene niihin reidenloitonnuskoneisiin...:D)

Tuolla ruokavaliollasi kyllä pärjää. Syö vain kunnolla proteiinipitoista tavaraa; kanaa, lihaa jne. Ja saa sitä viinaakin ottaa aina kun siltä tuntuu. Ja syödä grillillä tai napostella karkkeja. Muuten on elämä synkkää ja ikävää. Itse en ainakaan suostu viettämään elämääni salin ja digivaa'an välissä. :kippis1:

Aloittelijana on oikeastaan aivan sama mitä teet, tulosta tulee. Ja kantapään kautta oppii parhaiten

ezki82 sanoi:
Tavoitteena olisi tiputtaa se paino sinne 85 huikkeille ja kiinteyttää paikkoja...
Mä tartun (vaihteeksi :D ) tähän "kiinteytttää paikkoja" lausahdukseen. Rankasti yksinkertaistettuna se osa kropastasi johon pystyt vaikuttamaan koostuu lihaksesta ja läskistä. Lihas on kiinteää, läski ei. Jos peilistä katsottuna kroppa ei näytä kiinteältä, on liian suuri osa massasta läskiä (eli rasva% on liian iso). Rasvaprosenttia saat laskettua kahdella eri tavalla
1. lisäämällä lihasmassan määrää kehossa
tai
2. Vähentämällä rasvan määrää kehossa

Ihmiskroppa on siitä inhottava vekotin, että noiden tekeminen yhtä aikaa ei käytännössä onnistu. Päästäksesi haluamaasi fitnesskroppa-tavoitteeseen, sinun pitää tehdä noita molempia kausiluontoisesti.

Kehon painon muutokset hoidetaan muutoksilla syödyissä kalorimäärissä (= ruuan määrä). Ruuan laatu ja harjoittelun tyyppi taas vaikuttaa siihen mistä painon muutos ensisijaisesti koostuu, lihaksesta vai läskistä. Huonolla ruokavaliolla pystyt polttamaan lihasta ja pitämään rasvan määrän samoissa.

Suosittelen, että lähde ensin keräämään ravintopuolen tietoutta, ja laita ruokavaliosi kohdilleen. Sen jälkeen sitten kunnollinen (tavoitteellinen & systemaattinen) reeniohjelma.

Kyllä mielestäni aloittelija voi lihaksiakin kasvattaa, vaikka olisi miinuskaloreilla. Omalla kohdallani ainaki näin toiminu. Kokoa ainaki tullu, tosin sarjapainot ei oo paljoa noussu (vähän kylläkin). Noh, treenaan bodytyylillä, joten kokoahan tässä ensisijaisesti haetaanki.
Kuten muut sano laita syö -500kcal ja ota täältä jonkunäkönen ohjelma, tai ainaki niin että päätät jonku jaon, ja sitten teet liikkeitä tuntuman mukaan vain sen päivän lihasryhmille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom