Aloittelija/uusi: Kropan korjaus apua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BBal
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Terve.
(toivonpa heti että ensimmäinen viestini täällä meni oikeaan osoitteeseen, asiallisesti. Eli ettehän heti mollaa alas ensimmäisen viestini takia :) )
Joo, eli oon tällainen 185cm, 95kg painava (en lihava) nuori vajaa 18 vuotias nuori "mies"

Jääkiekkoa on tullut harrastettua aktiivisesti viimeksi 2vuotta sitten jonka jälkeen urheilu tavallaan jäi. Silti kävin näinä kahtena vuotena 2-3x viikossa jäällä pelaamassa itse höntsyporukassa ja valmentamassa oikein nuoria junnuja.
Tänä talvena sama olis taas tarkoitus.. ..mutta näillä ei tuloksia synny, vain peruskunto pysyy tallessa ( ja kiekkolutaito)

Onkkelmana on se että yläkroppa muistutaa pyykkinarua kun taas jalat on lihaksikkaat ja massiiviset, keskikroppa on myös rintaan asti ihan "kunnossa" vaikka myös massaa löytyy. Ongelmina ovat vain aivan liian lihava p*rseeni ja "langanlaihat" kädet. Mikään täysrimpula en ole, vaikka ulkoisten lihasten näkymistä on käytännössä turha pelätä. Kyllä ainakin se 50kg (oho...) nousee penkistä ja kestävyyttä löytyy.
Nyt kaipaisin vähän apua/neuvoja tuon suoranaisen läskin kadottamiseen takapuolesta ja massan/lihaksien lisäämisen ja kasvattamisen suhteen rinnan/olkapäiden/käsivarsien seudulle.

Ruokavalioni on alkanut muuttumaan jo alkukesästä terveellisempään suuntaan (en ole sipsien ja cokiksen suurkuluttaja)

Ja kyllä, luin näitä aloittelijan oppaita yms. Olen ennenkin harrastanut salillakäyntiä ja painonnosta yleensäkkin. Joten jos saan pyytää, en tahtoisi vastauksina mitään kunto-ohjelmaa mitä teen ma,ti,ke,to,pe päivinä.
Ideanani ei ole aloittaa mitään varsinaista saliharrastusta, koska kotona on tähän hyvät mahdollisuudet. Ihan vaan ihan "ruumiin korjausta."
Osaan kyllä itse rakentaa harjoitusohjelman itselleni ;) Mutta tarvitsen vain nyt osaavaa neuvoa.

Eli tarkennusta ja neuvoja kaipaisin. Aikaisemmalla kokemuksella ja täältä lukemallla ja ennestään tietämällä: Jalkakyykyt, ranskalaisetpunnerrukset, seinätalja, normaalit penkkipunnerrukset ja vatsat painottuisivat kaipaamalleni osa-alueille?? (!)
Ennestään tosiaan en ole max. lihaksikas vaan enemmänkin jäntevä ja notkea, osaan käyttää ruumistani "oikein" vaikka painiessa (:D).
Juoksulenkkien tekeminen ja kuntopyörän käyttö toimisi lämmittelynä ja muutenkin useampana kertana viikossa eräänä urheilumuotona.
Ja tosiaan, tuota ahteria kun saisi vähän... ...pienennettyä.

Nyt vaan vähän apua teiltä mitä/millä kannattaisi treenata.
Kysyä saa ja mielellään vastaan, mutta plz :D älkää "haukkuko" (tiedän itse kuinka rasittavaa on ottaa vastaan ja vastata uusille tulokkaille eri foorumeilla ;) )

Kiitos :)

No tuota tuota.. Ensinnäkin läskiä ei voi polttaa paikallisesti. Piste. Toiseksi lihasten kasvattaminen ja rasvan polttaminen samanaikaisesti on jokseenkin mahdoton yhtälö. Eli nyt sinun pitäisi päättää haluatko kiristellä ylimääräisiä löysiä pois diettaamalla ja aerobisella liikunnalla, vai haluatko ennemmin keskittyä lihaksen kasvattamiseen ja saada yläkroppaasikin muotoa. Veikkaisin että jälkimmäinen saattaisi olla fiksumpi vaihtoehto, koska kyllä se lihaksikas yläkroppa sitten tasapainottaa sitä persettäkin. Mutta tietenkin jos se häiritsee itseäsi, nii ei muuta kun kalorit miinukselle ja kiristelemään.

Palstalta löytyy kyllä satoja esimerkkejä ja ohjeita molempiin tarkoituksiin, joten ei muuta ku luku -ja treeni-intoa :whip:

Mun mielestä lihaksen kasvatus ja läskin poisto samaan aikaan ei suinkaan ole mahdotonta, eikä edes mitenkään kamalan vaikeaa. Harrastan tätä nimittäin itse: En vedä mitään bulkkeja enkä ole ikinä dietannut, mutta niin vaan sitä lihasta on (enemmänkin saisi toki olla) ja läskiä ei ole näkynyt (no kyllä tuosta varmaan kilon tai kaksi saisi pois, mutta kun en kisaamaan ole menossa, niin samapa tuo). Eli kovaa punttitreeniä vaan muun ohella, ja syödään hyvin ja terveellisesti, niin ne lihakset alkaa kehittymään ja rasvakin palaa aina vaan nopeammin jo ihan levossa.

Edit: Luin postisi uudelleen. En tiiä kuinka paljon liikut valmentaessasi junnuja, mutta jos liikut, niin ota se huomioon syömisissäsi. Itsekin valmennan (jäällä) ja liikun todella paljon joka treenissä, eli aerobista tulee ihan huomaamatta tuostakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom