Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

mitä mieltä saliohjelmastani?

nyt minulla on käytössä 3 jakoinen saliohjelma, mutta aion kokeilla seuraavaa ohjelmaa:

eli saliohjelmani olisi 4 jakoinen
1.päivä jalat perusliikeet
2.päivä kädet
3.päivä vatsat,selät
4.päivä jalat speciaaliliikkeet

lisäksi teen kotona kevyen vatsatreenin vielä kerran viikossa tuon vatsa,selkäpäivän lisäksi.

jako viikossa vaihtelee paljon töiden ja muiden aikataulujen mukaan. lisäksi on vähintään yksi aerobinen (juoksu/kävelylenkki) per vk sekä venyttelyä pari kertaa vk

jalkatreeni näyttää seuraavalta:

vk. 1-4

treeni 1. perusliikkeet
-Takakyykky syvälle ja taakse jalat melko leveällä (tai box-kyykkynä) 3 sarjaa 8-12 toistoa
-Yhden jalan prässi työntävä jalka ylhäällä (vapaa jalka alhaalla) 3 sarjaa 8-12 toistoa
-Yhden jalan pakarakyykky venyttäen (alla kuva) 3 sarjaa 8-12 toistoa

treeni2.speciaaliliikkeet
-Hip thrust/glute bridge lantion nostoja 5 sarjaa 10-20 toistoa (kuva alla)
-Lonkan loitonnukset esimerkiksi laitteessa istuen 3 sarjaa 12-15 toistoa
-Askelkyykkykävelyt pitkin askelin 3 sarjaa 4-8 askelta per jalka

vk.5-8

treeni 1.perusliikkeet
-Takakyykky syvälle ja taakse jalat melko leveällä (tai box-kyykkynä) 3 sarjaa 6-8 toistoa
-Yhden jalan maastaveto 3 sarjaa 8-10 toistoa
-Yhden jalan pakarakyykky venyttäen tai yhden jalan prässi 3 sarjaa 8-10 toistoa.

treeni 2.speciaaliliikkeet
-Hip thrust/glute bridge lantion nostoja 5 sarjaa 10-15 toistoa
-Lonkan loitonnukset 3 sarjaa 12-15 toistoa
-Askelkyykkykävelyt 3 sarjaa 3-6 askelta per jalka.

vk.9-12

treeni 1.perusliikkeet
Takakyykky syvälle ja taakse jalat melko leveällä (tai box-kyykkynä) 3 sarjaa 6-8 toistoa
-Leveä (sumo) maastaveto 3 sarjaa 6-8 toistoa
-Yhden jalan pakarakyykky venyttäen tai yhden jalan prässi 3 sarjaa 8-12 toistoa

treeni 2.speciaaliliikkeet
-Hip thrust/glute bridge lantion nostoja 5 sarjaa 8-12 toistoa
-Lonkan loitonnukset 3 sarjaa 12-15 toistoa
-Askelkyykkykävelyt 3 sarjaa 3-5 askelta per jalka.

mitä mieltä olette mahdollisesta jalkatreenistäni? pitäisikö siihen saada vähän enemmän vaihtelua viikkojen kuluessa vai riittääkö painojen nostaminen ja noin 1 liikkeen vaihto per 4vk? Olen nainen ja haluan nimenomaan alakroppaan lisää muotoja.

Mietintää treeniohjelman kanssa...

Mietin, että olisiko semmoisessa järkeä, että tekisi jokaiselle lihas ryhmälle aina ensin oman ns. pääliikkeen jossa tekisis toistoja vaikka 4-6?

Rintalihaksessa: penkki
Hauiksissa: leuat
Jaloissa: jalkakyykky
Selässä: maastaveto
Olkapäissä: pystypunnerrus
Ojentajissa: ranskalainen punnerrus

Teen jokaiselle lihas ryhmälle siis aina 3 liikettä ja tähän asti tehnyt 5x8-12, mutta olisko järkeä, että ensimmäisessä tekisi raskaammilla painoilla vaikka sen 4-6 toistoa, ja kahdessa muussa vaikka se 8-12?
Ja nuo ns. pääliikkeet on vain ehdotuksia, että olisiko jollain parempia ideoitakin?

Vai kannattaako kaikissa tehdä suosiolla se 8-12 toistoa? Tavoitteena saada siis lisää massaa ja voimaa!

Mitä mieltä tästä?

Mulla on tällä hetkellä 3-jakoinen saliohjelma ja käyn salilla tällä hetkellä 4-5 kertaa viikossa, joten pitäisikö siirtyä 4-jakoiseen vai mitä mieltä olette?
Millainen ohjelma voisi olla?
Minullakin olisi tavoitteena etenkin alakropan muokkaaminen. Tällä hetkellä teen jaolla: alakroppa(takareidet, takapuoli, etureidet, pohkeet), yläkroppa(kädet, ylä- ja alaselkä) ja sitten kolmantena palauttava treeni, joka keskittyy vatsoihin ja kylkiin sekä lisäksi pienempiin lihasryhmiin, jotka ovat jääneet aiemmissa treeneissä vähemmälle huomiolle.

Olisiko kuitenkin 4-jakoinen ohjelma parempi?
Edellisessä viestissä oli mainittu 4-jakoinen ohjelma, joka kuulosti ainakin äkkiseltään aika hyvältä.

Mulla on nyt itseni hyväksi toteama (:D) 2-jakoinen ohjelma, ja ajattelin nyt vielä varmistaa kun muut puitteet on vihdoinkin kunnossa, ettei ohjelma ole suunniteltu ihan päin persettä.
Aika vähän toi tuntuu sisältävän liikkeitä muihin ohjelmiin nähden, mutta silti aikaa kuluu salilla ihan riittävästi mun aikataululle (treeni lämmittelyineen venyy aina tuntiin, yleensä noin 1h 15min.)

Treeni 1: Jalat, selkä, ojentajat, (forkut)

4x takakyykky

4x ylätalja
3x kulmasoutu tanko

4x kapea penkki
3x ojentajapunnerrus taljassa (tangolla)

4x pohkeet prässissä

(4x rannekäännöt myötä- ja vastaotteella supersetteinä)

Treeni 2: Rinta, hauis, olkapää, vatsat, (jalat)

(4x SJMV)

4x vinopenkki kp
3x flyes

4x pystypunnerrus tanko

4x hauiskääntö tanko
2-3x hammerkääntö

3x vatsat maaten lisäpainoilla - vinot vatsalihakset "maaten" lisäpainoilla: supersetteinä

Forkut ovat suluissa, koska niitä on (onko?) turha treenata joka kerta. SJMV taas on suluissa, koska en pysty tekemään takareisiä joka kerta, koska en ole palautunut kyykkäilyistä tai päinvastoin. Oletettavasti muutettavaa olisi juurikin jalkatreeneissä?

Treenipäivät vaihtelevat vähän joka viikko, välillä käyn 3 kertaa ja välillä 6. Yleensä kuitenkin ma-to, jolloin pe-su lepoa.

Aloittelija

Kaverin avustuksella olen nyt treenaillut viikon verran ja ollaan käyty suurin osa lihaksista läpi ja tekniikkaakin ollaan harjoiteltu.
Ensimmäistä kertaa salille, joten nyt tarvitsisin tietävien apua, jotta saisin treeniohjelman kasaan.
3 kertaa viikossa minulla on mahdollisuus käydä salilla, joten sitä mukaan sitten.

Tällaista olen katsellut:

Maanantai
-Selkä ja hauis

Keskiviikko
-Jalat, vatsa

Perjantai
-Rinta, olkapäät, ojentajat

En osaa oikein tehdä itselleni ohjelmaa, joten toivoisin että joku avulias voisi auttaa tässä.
Tämä on aivan uutta minulle, joten apua on tarpeen.
Kiitos!

Kotitreenini

Olen 28 v.nainen, aloittelen lapsen synnytyksen jälkeen treeniä nyt kotona, painoina on tarjolla vain lyhyessä tangossa 2,27 kg ja 4,54 kg kiekot ja 9 kg käsipainot. Muita ei ole tarjolla, koska olen nyt ulkomailla sukulaisten luona 5 vk, jonka jälkeen Suomeen ja salille.

Treeniohjelmani näyttää nyt tältä, jos joku viitsisi kommentoida, että mitä muuta olisi mitä voisin tehdä näillä painoilla/ilman painoja? Ja onko ohjelmassa nyt jotain pahasti pielessä mitä muuttaisitte?

Ajattelin jatkaa tällä ohjelmalla ainakin pari viikkoa ja sitten yrittää kehittää jotain hiukan uutta. Tällä sain ainakin lihakset kipeiksi kun nyt olen tehnyt vasta 2 kertaa molemmat.

Treeni 1 3 krt jokainen liike aina vuorotellen 1 ja 2.

A1. Pystypunnerrus tangolla 2 x 2,27 kg kiekot (liian kevyet, ensi treenissä yritän noilla 4,54 kg)
A2. Penkkipunnerrus käsipainoilla 9kg x 12
B1. Ranskalainen punnerrus 2 x 2,27 kg tangossa x 12
B2. Hauis 9kg käsipainoilla vuorotellen nostot x 18-20 (9-10 per käsi)
C1. Dippi kehonpainolla tuolin reunalta x 15
C2. Punnerrus (naistenpunnerrus) x 15

Treeni 2:

A1. Kyykky käsipainoilla 9 kg x 15
A2. Kulmasoutu käsipainolla 9 kg x 12 per käsi
B1. Askelkyykky käsipainoilla 9 kg x 12 per jalka
B2. Selänojennus pallon päällä x 24
C1. Lantionnosto lattialta 9 kg paino lantion päällä x 20
C2. Maastaveto 2x 6,8 kg tangossa. (liian pienet painot tähän...) x 15

_

Kaverin avustuksella olen nyt treenaillut viikon verran ja ollaan käyty suurin osa lihaksista läpi ja tekniikkaakin ollaan harjoiteltu.
Ensimmäistä kertaa salille, joten nyt tarvitsisin tietävien apua, jotta saisin treeniohjelman kasaan.
3 kertaa viikossa minulla on mahdollisuus käydä salilla, joten sitä mukaan sitten.

Maanantai
-Selkä ja hauis

Keskiviikko
-Jalat, vatsa

Perjantai

En osaa oikein tehdä itselleni ohjelmaa, joten toivoisin että joku avulias voisi auttaa tässä.
Kiitos!

Maanantai :
Alaselkä/mave (alkuun reenaisin taljalla tai "alaselkä penkissä" ja Mave mukaan kun selkä vähän vahvistunut) 3X15/4X10 (vuoroviikoin liike ja toistot)
Soutu 3X15/4X10
Ylätalja eteen/taakse 3X15/4X10
Hauis seisten/scott 3X15/4X10
Vasara 2X15/3X10

Keskiviikko :
Kyykky 3X12/4X8
Reisiojennus 3x15/4X10
Reisikoukistus 3X15/4X10
Pohkeet istuen 2X20/3X12
Pohkeet seisten(smith) 2X20/3X12
Vatsarutistus 3x20/4X12
vatsat kiertäen 2X20/3X12
vatsat staattinen 3X (esim 1min pito ja 1min palautus X3....kokeilemalla selviää mihin pystyy)

Perjantai :
Penkki 3X12/4X8
Vinopenkki/kapeepenkki (vuoroviikoin) 2X12/3X8
Vipunostot sivulle 2X15/3X10
Ojentajat taljassa 2X15/3X10
Pystypunnerrus kp 2X15/3X10

4 viikkoa kovaa reeniä ja sitten kevyt viikko, jossa tehdään noiden lyhyempien sarjojen mukaan yksi sarja joka liikeestä vähentäen ja myös painoa pois n. 20€( esim , jos penkki meni reenissä 4X8 50kg:lla, niin teet kevyessä 3X8 40kg:lla.)
Haet sellaisen painon , jolla saat sarjat tehtyä, niin että viimeinen on tiukka . Ja kun saat viimeiseen (pääliikkeissä:mave ,penkki, kyykky,soutu)sarjaan +2 toistoo ,niin seuraavalle kerralle 2,5kg rautaa lisää. Esim kyykky mennyt seuraavasti : 3X12....12/12/14 60kg:llä ,niin seuraavaan 3X12 reeniin painoksi 62,5kg.) Apuliikkeissä painoakannattaa lisätämaltillisemmin ennenminkin lisää toistoja vaikka +2 joka arjaan ja sitten vasta lisää painoja. Koita pitää palautukset n. 2 minuutissa(itellä suunto piippaa 2min. 30 sek välein....sarjan teko n. 30 sek ja palautus n. 2 min.)

Kuusi kertaa viikossa salilla. Lähipiiri sanoo että olisi liikaa? Treenihistoriaa takana nyt muutama kuukausi näin aktiivisesti, sitä ennen vuoden treenailtu aina satunnaisesti ja lähinnä juoksun/muiden harrastusten ohella. Olkapäät/ojentajat & selkä/jalat treeni tuntuisi tehokkaalta, mutta hauis/rinta treenille kaipaisin vinkkejä? Hauikselle varsinkin ei ole löytynyt kivoja liikkeitä.

Hauis/Rinta
Penkkipunnerrus laitteessa/tangolla 3x8
Peck-deck 3x8
Hauiskääntö käsipainoilla/tangolla (vähän vaihdellen) 3x8
Punnerrus ristikkäistaljassa 3x8

Olkapäät/ojentajat
Dipit laitteessa/penkillä 3x8
Ojentajapunnerrus käsipainoilla 3x8
Ojentajapunnerrus köydellä 3x8
Pystysoitu tangolla 3x8
Vipunosto eteen 3x8
Vipunosto sivulle 3x8
Vipunosto kyyryssä 3x8

Jalat/selkä
Jalkaprässi 5x8
Pohkeet jalkaprässissä 3x8
Askelkyykky käsipainoilla 3x20
Leuanveto laitteessa 3x8
Selkäprässi (?) 3x8
Selkäojennus painon kanssa 3x10
Vaakasoutu laitteessa (?) 3x8
+ välillä Ylätalja 3x8

^^ Huono ohjelma; peräkkäisinä päivinä rasitetaan samoja lihaksia. Lisäksi suurimmat lihasryhmät eli selkä ja jalat on samana päivänä. 4 treeniä / viikko ja 2-jakoinen. Jalat/yläkroppa tai vetävät/työntävät lihasryhmät.

^^ Huono ohjelma; peräkkäisinä päivinä rasitetaan samoja lihaksia. Lisäksi suurimmat lihasryhmät eli selkä ja jalat on samana päivänä. 4 treeniä / viikko ja 2-jakoinen. Jalat/yläkroppa tai vetävät/työntävät lihasryhmät.

Joo ohjelma on kyllä epätasainen... ota 1 tai 2 jakonen käyttöön ja kao ohjelma täältä... 6 päivää viikossa liikaa aloittelijalle

- - - Updated - - -

Kuusi kertaa viikossa salilla. Lähipiiri sanoo että olisi liikaa? Treenihistoriaa takana nyt muutama kuukausi näin aktiivisesti, sitä ennen vuoden treenailtu aina satunnaisesti ja lähinnä juoksun/muiden harrastusten ohella. Olkapäät/ojentajat & selkä/jalat treeni tuntuisi tehokkaalta, mutta hauis/rinta treenille kaipaisin vinkkejä? Hauikselle varsinkin ei ole löytynyt kivoja liikkeitä.

Hauis/Rinta
Penkkipunnerrus laitteessa/tangolla 3x8
Peck-deck 3x8
Hauiskääntö käsipainoilla/tangolla (vähän vaihdellen) 3x8
Punnerrus ristikkäistaljassa 3x8

Olkapäät/ojentajat
Dipit laitteessa/penkillä 3x8
Ojentajapunnerrus käsipainoilla 3x8
Ojentajapunnerrus köydellä 3x8
Pystysoitu tangolla 3x8
Vipunosto eteen 3x8
Vipunosto sivulle 3x8
Vipunosto kyyryssä 3x8

Jalat/selkä
Jalkaprässi 5x8
Pohkeet jalkaprässissä 3x8
Askelkyykky käsipainoilla 3x20
Leuanveto laitteessa 3x8
Selkäprässi (?) 3x8
Selkäojennus painon kanssa 3x10
Vaakasoutu laitteessa (?) 3x8
+ välillä Ylätalja 3x8

Ja haukselle löytyy liikkeitä vaikka kuinka... taljassa, käsipainoilla, tangolla... varmasti löydät sopivia

Maanantai
-Selkä ja hauis

Keskiviikko
-Jalat, vatsa

Perjantai

Kiitos!

En mä nää kyllä tarvetta kolmijakoiselle, voisit tehä alkuun yksijakoista, pääset sillä hyvin alkuun.

Ei oikein saanut vastausta tuolla 2-jakoisen alueella joten laitellaampa tänne. En siis ole ihan aloittelija, mutta olen ottamassa taas pitkän tauon jälkeen 2-jakoista käyttöön, ja mietitytti vähän tuo jako. Ajattelin seuraavanlaista jakoa: 1.jalat, hauikset 2. olkapäät, ojentajat, selkä, rinta. Ohjelma näyttäisi tällaiselta:

Treeni 1a:
-etu-/takayykky 5x
-Reisikoukistus 3x
-Reisiojennus 2x
-Pohkeet seisten 3x
-Hauiskääntö tangolla 3x
-Vatsalihakset 4x

Treeni 1b:
-Penkkipunnerrus 4x
-Leuanveto 3x
-Pystypunnerrus kp 4x
-Alatalja 2x
-Ranskalainen punnerrus 3x

Treeni 2a:
-Mave/SJMV 5x
-Jalkaprässi 5x
-Pohkeet istuen 3x
-Hauis scott 3x
-Vatsalihakset 4x

Treeni 2b:
-Kulmasoutu 3x
-Vinopenkkipunnerrus kp 4x
-Vipunostot sivuille 4x
-Ylätalja 2x
-Ojentajat taljassa 3x

Mietityttämään jäi tuo maastavetopäivä. Onko järkevämpää tehdä selkä- vai jalkapäivänä? Itse jotenkin mieltää SJMV:n täysin takareisiliikkeeksi kun taas Mave on kokonaisvaltaisuudestaan huolimatta kuitenkin ehkä enemmän selkäliike. Ajattelin käyttää elaston 2.jakoisessa ohjelmassa käytettäviä toistoalueita samalla tavoin, eli 1.treeneissä 4-6 ja 2:ssa 8-15. Järkevää vai ei? Bodytyylillä siis ollaan treenamassa.

Hei!

Olen siirtynyt 1-jakoiseen ohjelmaan hiljattain. Treenaan yleensä 3 kertaa viikossa 1-2 lepopäivää. Tein ensin arnoldin kultaista kuusikkoa, mutta olen nyt soveltanut sitä hieman. Tämä esim. sen takia, että jostain syystä saan esim. prässissä jalat ihan tukkoon mutta kyykyssä en juurikaan saa. Lisäksi haluan treenata pohkeita. Mitä mieltä olette? Kannattaisiko vain tehdä G6 mielummin?

1. Selkä: Leuat 3 x "melkein" max - eli ts. en vedä ihan failureen asti mitään sarjaa.
1.1 Mave lisäksi suunnilleen joka toiseen treeniin

2. Rinta: Penkki KP:llä tai tangolla 3 sarjaa

3. Olkapäät: Pystyp KP:llä / Vipunostot suorina sivulle tai eteen 3-4 sarjaa

4. Ojentajat: Dippi / Pushdown 3-4 sarjaa

5. Hauis: Eristävä hauiskääntö 3 sarjaa

6. Jalat: Kyykky + Prässi + Pohkeet

7. Vatsat : Erilaisia vatsalihasliikkeitä noin 3 sarjaa. Välillä jätän tekemättä ja teen illalla (jos teen).

Yleensä minulla on lisäksi jokaisella salikerralla ikäänkuin joku painopiste. Eli esim. maanantaina rinta, keskiviikkona jalat yms. Tämä tarkoittaa sitä, että teen silloin sille kys. lihasryhmälle mahd. extraliikkeen esim. rinnalle fly:n tai selälle taljan yms.

Kiitos !

Oon 16v ja noin 173cm pitkä ja paino noin 60kg ja hoikassa kunnossa elikä tarkotus ois kasvattaa massaa. Käyn salilla 3 kertaa viikossa. Mitäs mieltä tällaisesta ohjelmasta? Rehellistä ja kehittävää kommenttia ja parannusehdotuksia kehiin!

Maanantai: kädet ja olkapäät
- 3x10 Penkkipunnerrus kapealla otteella
- 3x12 Ojentajapunnerrus ylätaljassa
- 3x12 Hauiskääntö käsipainoilla
- 3x12 Hauiskääntö istualleen penkissä vastaotteella
- 3x12 Pystysoutu taljassa

Keskiviikko: jalat ja keskivartalo
- 3x12 Jalkaprässi
- 3x15 Jalanojentajat laitteessa
- 3x15 Jalankoukistajat laitteessa
- 3x20 Pohjelihakset seisten laitteessa
- 3x15 Vatsarutistus laitteessa
- 3x15 Selkäojennus 5-10kg lisäpainolla

Perjantai: rinta ja selkä
- 3x12 Ylätaljan vetoa eteen
- 3x12 Alataljan vetoa
- 3x6 Leuanveto
- 3x10 Penkkipunnerrus
- 3x12 Peck-deck

Pari kuukautta olen käynyt salilla ja nyt alkoi vanha tenniskyynärpäävaiva ilmoittelemaan itsestään. Pitäisi löytää jotain korvaavia harjoituksia niiden tilalle joita ei pysty tekemään jotta salilla käynnit ei olisi pelkkää kuntopyörän polkemista. Eli nykyinen ohjelma näyttää tältä:
1.päivä
penkkipunnerrus käsipainoilla 3x12
vinopenkkipunnerrus 3x12
pystypunnerrus laitteessa 3x12
ylätalja eteen 3x12
alatalja 3x12
peck deck 3x10
takaolkapäät laitteessa 3x10
rintapunnerrus laitteessa 3x12
selkäojennukset 3x15

2.päivä
hack 3x12
jalkaprässi 3x12
reisiojennus laitteessa 3x12
reisikoukistus laitteessa 3x12
hauikset taljassa 3x10
ojentajat taljassa 3x10
hauiskäännöt penkissä 3x10
vatsarutistukset 3x15

Toistaiseksi näistä pitää jättää pois penkkipunnerrus, vinopenkkipunnerrus, pystypunnerrus, rintapunnerrus, hauikset ja ojentajat. Mitä näiden tilalle voisi ottaa jotta olisi mahdollisimman monipuolinen ohjelma.

Nähtävästi tänne threadiin kaikki laittaa ekan postauksensa, sitä varten, että varmistaa löytämänsä ohjelman toimivaksi... Suurin osa noista ohjelmista on ihan ok, mutta tämä vinkki nyt kaikille teille jotka tuskailevat, ettei saa vastausta.

Aloittelijalle suosittelen 1-2 jakoista eli hyvä massan kasvatukseen on esim tuo jolla itse aikoinaan aloitin http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/ tai hyvänä vaihtoehtona joku 2-jakoinen. Muistan kyllä kun itekkin samoja kysymyksia esitin ja nyt jo omasta mielestä hyvin edetty niin annan vaan samat neuvot jotka itse sain.... toivottavasti jotain teistä auttaa, muistakaa myös syödä!

E: eli kaikille jotka tässä ovat nyt viimeset postit kirjottanu sama vinkki! Pienempi jakosia ohjelmia alkuun, ja antakaa aikaa, ei se auta, että vaihdatte heti ohjelmaa jos edellinen ei ole heti tuottanut tulosta. Katsokaa tekniikat kuntoon, lukekaa pakkikselta ruokavalio esimerkkejä lihaksen kasvatukseen. Nostakaa myös rohkeesti niitä rautoja sinne tankoon kun siltä tuntuu, mutta älkää kuitenkaan alkako failureen niitä treenaamaan!

Pystyisitkö vastaamaan minun kysymykseeni ,kun en enään niiin aloittelija ole. Jos tiedät näistä asioista paljonkin?

Kyllä mä aina parhaani mukaan näihin "aloittelijoiden" kysymyksiin yritän vastata, vastaan niihin mihin osaan... Hyvältä tuo näyttää, noinhan se pääasiassa tehdäänkin riippuen tietenkin millaista jakoa teet(mitä jakoa teet?).

Sarjoja ja toistoja kannattaa vaihdella kun aina sanotaan... Mutta yleisimmin isoissa pääliikkeissä tehään 4-8 toistoja ja 3-5 sarjoja. Mavessa ja kyykyssä vaikkapa 4x4-10 tai hyvä on myös 5x5, penkkiä vaikka 2x6 systeemillä tai 3x8... MUISTA, että nämä ei ole kiveenhakattuja, sarjoja ja toistoja vaihdellaan niin pidetään mieli tekemisessä ja tulokset kasvussa... Pienemmissä liikkeissä sitten enemmän toistoja vaikkapa, 3x8-15 :)

Saako 2-jakosessa takareidet liikaa osumaa jos teen jalat näin:
Maanantaina kyykky ja reiden ojennukset
Tiistaina SJMV ja reiden koukistukset
Torstaina kyykky ja ojennus
Perjantaina normi mave ja koukistus.

Back
Ylös Bottom