Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Liikkeiden välissä pidän aina 30s-1min palautuksen!

Mitäs fiksummat sanotte? Onko tässä jotain kardinaalimunauksia, selkeitä virheitä? Jalkaliikkeiden puutteesta ei kannata mainita – ei hätää, en aio paisua tikkujalkaiseksi gorillaksi. Olen luonnostaan ja/tai harrasteiden johdosta vahvajalkainen ja yläkropaltani hintelä ja pyrin korjaamaan ko. epäsuhdan.
. Olin itse samassa uskossa kun aloitin punttailun (taustalla useamman vuoden lenkkeilyt/palloilut) - olin väärässä. Sinulla on jo rive ja mave mukana, kyykky siihen kaveriksi niin et sen kummempaa alakroppatreeniä tarvitse ja takuulla tarttuu liha paremmin yläkroppaankin. Ohjelma on muuten ihan ok, simppelit perusliikkeet ja työntävät/vetävät-jako on ko. päiviin sopiva. Liikkeiden järjestystä kannattaa miettiä selkä/hauis-päivässä, hauikset kannattaa IMO tehdä viimeisenä. Työntävien päiviin voi vaihdella halutessaan kapeaa penkkiä ja vipareita.Mitä jos ottaisit vaikkapa tuon aloittelijoiden osion 2-jakoisen käyttöön? Timba on loihtinut meidän iloksemme vallan mainion ohjelman, joten kokeile sitä.Kaksijakoinen ohjelma+aerobiset
Osa patteriharjoitteluna
Kaksijakoinen ohjelma+aerobiset
Osa patteriharjoitteluna
^on paska :D Ensinnäkin Smith laite on turha ja missä on kyykky ja maastaveto?
Kokeilepa piruuttaan kyykätä ja arvioi sitten vahvajalkaisuus uudestaan. Olin itse samassa uskossa kun aloitin punttailun (taustalla useamman vuoden lenkkeilyt/palloilut) - olin väärässä. Sinulla on jo rive ja mave mukana, kyykky siihen kaveriksi niin et sen kummempaa alakroppatreeniä tarvitse ja takuulla tarttuu liha paremmin yläkroppaankin. Ohjelma on muuten ihan ok, simppelit perusliikkeet ja työntävät/vetävät-jako on ko. päiviin sopiva. Liikkeiden järjestystä kannattaa miettiä selkä/hauis-päivässä, hauikset kannattaa IMO tehdä viimeisenä. Työntävien päiviin voi vaihdella halutessaan kapeaa penkkiä ja vipareita.
Näkyi heti suoritustasossa kentällä. Tällaista kevyttä irrottelukyykkyä teen nytkin sopivissa väleissä, mutta en merkinnyt sitä tuohon ohjelmaan, koska kyse ei ole intensiteetiltään ja muutenkaan täysipainoisesta massa-/voimaharjoittelusta. Sellainen ei ole nyt jaloille tarpeen siksi, että haen yläkroppaan massaa esteettisistä/turhamaisista syistä ja alakroppa on jo kunnossa. Toinen syy jättää jalkojen rääkkääminen vähemmälle on jättää tilaa lenkkeilylle yms.Liikkeet eivät olleet tuossa suorittamisjärjestyksessä. Pääsääntöisesti teen esim. lauantait järjestyksessä leuanveto-rive-hauiskääntö-mave (mave pakko jättää viimeiseksi, ei pysty sen jälkeen muuhun) ja sunnuntait järjestyksessä olkapääliike-rintaliike-olkapääliike-rintaliike-ojentajat. Itselleni tämä treenijärjestys, jossa annan lihasryhmän levätä ja teen välillä toisen välissä, tuntuu hyvältä. Olisiko kuitenkin järkevämpää treenata tyyliin olkapääliike-olkapääliike-rintaliike-rintaliike ja pidentää taukoja liikkeiden välillä?
Filosofiani ohjelman rakentamisessa oli, että kaikki eristävä pikku hierominen pois ja suositaan sen sijaan isoja pihviliikkeitä. Vipunosto taakse on ainoa "nysväys", mitä teen, koska sillä pääsee parhaiten käsiksi olkapäiden takaosiin ja muutenkin liike tuntuu purevan itselläni yllättävän hyvin.
Tämmöstä ajatellu; reenit kolmesti viikossa, toistoja semmonen 8-10
kyykky x2
sjmv x2
penkkipunnerrus x2
leuanveto max x2
ranskalainen punnerrus x2
vipunostot sivulle x2
vatsalihasliikkeitä
Onko hyvä? Miten voisi parantaa? Kaikki neuvot/vinkit otetaan ilolla vastaan : )