Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

Eli 2-jakoista ohjelmaa olen suunnitellut ottavani seuraavaksi käyttöön työntävät ja vetävät jaolla.

Työntävät a
• Penkki 2x6
• Vinopenkki kp 2x6
• Kyykky 4x6
• Pystypunnerrus 3x6
• Skull-Crusher 3x6
• Vatsarutistus 3x8

Vetävät a
• Leuat leveällä myötäotteella 3x6
• Mave 4x5
• Scott-hauiskääntö 3x6
• SJMV 4x6
• Takaolkapääsoutu 3x6
• Pohkeet 4x6
• Vatsakierto levypainolla 3x

Työntävät b
• Penkki 2x10
• Vinopenkki kp 2x10
• Kyykky 3x10
• Reiden ojennus 1x12
• Ojentajapunnerrus taljassa 3x12
• Vipunostot eteen 2x10
• Vipunostot sivuille 2x10
• Istumaannousu lisäpainolla 3x12

Vetävät b
• Ylätalja eteen kolmiokahvalla 3x10
• Kulmasoutu kp 3x10 per käsi
• Reiden koukistus 3x12
• Hauiskääntö kp 3x10 per käsi
• Vipunostot taakse kulmassa 3x10
• Pohkeet 4x10
• Vatsakierto 3x

Viikossa läpi tuo. Olisiko jotain korjattavaa? Edes jotain kommenttia olisi kiva saada :) Tarkoitus oli siis tehdä ohjelma joka olisi tasainen voiman sekä massan kehityksen suhteen.

Okei. Viestistä sai nyt vaan sen kuvan, että itsellesi olit tuota ohjelmaa ottamassa.

Niin olenkin..?? Hän treenaa sillä ja on kysynyt haluanko tulla treenaamaan hänen kanssaan (oon valitellu jo kauan kun ei selkään lihaa tule) ja kyllä mä sit samaa treeniä teen kun hän. Eri toistot mulla kylläkin, koska se tekee sen voimapainoitteisesti.

Niin olenkin..?? Hän treenaa sillä ja on kysynyt haluanko tulla treenaamaan hänen kanssaan (oon valitellu jo kauan kun ei selkään lihaa tule) ja kyllä mä sit samaa treeniä teen kun hän. Eri toistot mulla kylläkin, koska se tekee sen voimapainoitteisesti.
Voisit kirjoittaa sitten selvemmin, minä ainakin sain tästä viestistä sellaisen kuvan, että kysyt jonkun tyypin puolesta onko tuo ohjelma passeli, noh antaa olla sit.

Täytyykin jutella sen tyypin kanssa, mitä mieltä se on asiasta.

Ja Voidille: Kyseinen tyyppi on käynyt kisoissakin, punttitaustaa löytyy monta vuotta.

Edes jotain kommenttia olisi kiva saada :)

Mave ja SJMV samana päivänä jäisi itseltä tekemättä, alaselkä saattaa protestoida sinullakin, varsinkin jos/kun kyykkäät kahdesti viikossa. Vuorottele vaikka? Vatsoja ei tarvitse mielestäni tehdä joka kerta. Muutenhan tuo vaikuttaa paperilla ihan toimivalta, tuossa on ainakin niitä gurujen peräänkuuluttamia raskaita perusliikkeitä :rock: .

Mave ja SJMV samana päivänä jäisi itseltä tekemättä, alaselkä saattaa protestoida sinullakin, varsinkin jos/kun kyykkäät kahdesti viikossa. Vuorottele vaikka? Vatsoja ei tarvitse mielestäni tehdä joka kerta. Muutenhan tuo vaikuttaa paperilla ihan toimivalta, tuossa on ainakin niitä gurujen peräänkuuluttamia raskaita perusliikkeitä :rock: .

Joo itse olin myös vähän epävarma tuosta mavesta ja smjv:stä samana päivänä, ratkasen sen jotenkin ja kiitti palautteesta!

Jep, elikkäs puolisen vuotta "1-jakoista" tehneenä ajattelin vähän muuttaa treenien sisältöä.
Elikkäs siirryn 2-jakoiseen. Onko siis järkeä siinä, että jos käy salilla yleensä 3 kertaa viikossa, niin jakaa sen siten, että 2 treeni kertaa tulee 2-jakoisesta ja kolmas kerta on 1-jakoisen ohjelma? eli siis tämä siksi, jos ei vaikka ole mahdollisuutta/aikaa välttämättä joka viikko käydä kolmea kertaa salilla, niin silloin on helppo jättää vain tämän 1-jakois ohjelman veks.

Jep, elikkäs puolisen vuotta "1-jakoista" tehneenä ajattelin vähän muuttaa treenien sisältöä.
Elikkäs siirryn 2-jakoiseen. Onko siis järkeä siinä, että jos käy salilla yleensä 3 kertaa viikossa, niin jakaa sen siten, että 2 treeni kertaa tulee 2-jakoisesta ja kolmas kerta on 1-jakoisen ohjelma? eli siis tämä siksi, jos ei vaikka ole mahdollisuutta/aikaa välttämättä joka viikko käydä kolmea kertaa salilla, niin silloin on helppo jättää vain tämän 1-jakois ohjelman veks.

ootko vedelly 1-jakosella nyt säännöllisesti 3 kertaa viikossa? jos nimittäi nyt et pääsekkää ku kaks kertaa salille , nii et saa reenattuu kropan ku kerran viikossa ja jos oot tottunu kolmeen kertaan kroppa läpi viikos tahtiin nii onhan siinä muutosta... ite kyllä jatkaisin tossa tilanteessa 1-jakosella.

ootko vedelly 1-jakosella nyt säännöllisesti 3 kertaa viikossa? jos nimittäi nyt et pääsekkää ku kaks kertaa salille , nii et saa reenattuu kropan ku kerran viikossa ja jos oot tottunu kolmeen kertaan kroppa läpi viikos tahtiin nii onhan siinä muutosta... ite kyllä jatkaisin tossa tilanteessa 1-jakosella.

Entäpä siis, jos järjestelen asiat siten, että pääsen joka viikko sen 3 kertaa, niin olisiko siinä systeemissä järkeä, vai kannattaisiko kuitenkin vain sitten pysyttäytyä tuossa 1-jakoisessa?

Lähinnä vain sillä, että hakisin tällä ns. pientä vaihtelua, ei siis sillä että homma mitenkään alkaisi puulta maistua.

reeniohjelma

moro.

tehny pari kuukautta ahnuldin golden sixiä ja haluisin vaihtaa yksjakosesta 3 jakoseen 2 x vko vaihtelun ja motivaation takia.
typerä idea bodaus mielessä tällanen? yks välitön ja välillinen reeni viikos

1 ja 4. päivä - käsivarret, olkapäät
hauiskääntö
ranskis
pystysoutu
vipunosto kulmassa
pystypunnerrus

2 ja 5. päivä - jalat, vatsat
takakyykky
askelkyykky
pohkeille jotain
vatsoja penkissä
sivuvatsoja

3 ja 6. päivä - selkä, rinta
dipit
vipunosto maaten
leuat
kulmasoutu

toistot olisivat kaikissa painoilla heilumisessa pudotussarjoja
vaikka 12, 10, 8, 6, 4 tai 15, 10, 10, 8, 6
aina siis painoja lisäten loppua kohti

kuulostaako järkevältä ja ehtiikö perusjamppa mahdollisesti 1 jakosen jälkeen palautua järkevästi jos ruokapuoli on kunnossa :david:

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat, vatsat
-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp
-Etukyykky / kyykky / prässi
-Reiden ojennukset /
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki
-Voimapyörä/ Istumaannousut lisäpainoilla

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp
- Ylätalja / leuanveto
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto)
- Koukistukset
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp
- rannekäännöt / kohautukset
MA:1
KE:2
PE:1
SU:2
Eli tommonen ohjelma ja ajattelin että jos alkais säkkiä hakkaamaan niin mihin väliin sen laittaisi?

toistot olisivat kaikissa painoilla heilumisessa pudotussarjoja
vaikka 12, 10, 8, 6, 4 tai 15, 10, 10, 8, 6
aina siis painoja lisäten loppua kohti

kuulostaako järkevältä ja ehtiikö perusjamppa mahdollisesti 1 jakosen jälkeen palautua järkevästi jos ruokapuoli on kunnossa :david:

Eikös se ole aika helvetvin raskasta vetää jokainen setti jokaisessa treenissä pudotussarjana? Ja pudotussarjathan (dropset) ovat sellaisia, joissa vähennetään painoa loppua kohti ja vedetään ilman lepoa (ainakin minä näin ne olen käsittänyt) ja painoja vähennetään ja sarjaa jatketaan heti. Eli ei lepoa painon pudotusten välissä.

Miltäs särähtää muiden ihmisten korvaan tällainen.

Tiistai: Jalat
10 min kuntopyörä + venyttely

-Kyykky 3x15
-Reiden lähentäjät 3x15
-Etureidet laitteessa 3x15
-Takareidet laitteessa 3x15
- Pohkeet 3x15

Perjantai: Rinta+Selkä
Lämmittely soutulaitteella + venyttely

-Penkki 3x15
-Rinnat taljassa 3x15
- Peckdeck 3x15
-Pullover 3x15
-Ylätalja 3x15
-Suorat selkälihakset 3x15
-Kulmasoutu 3x15

Sunnuntai: Kädet
Lämmittely soutulaitteessa sekä hiihtolaitteessa + asiaankuuluva venyttely

-Ojentajat taljassa 3x15
-Ojentajat penkissä 3x15
-Ojentajat istuen (penkin taakse paino) 3x15
-Hauikset tangolla 3x15
-Hauikset taljassa 3x15
-Forkut käsipainoilla 3x15
-Käsivarret & ranteet tangolla 3x15
-Pystypunnerrus 3x15

Miltäs särähtää muiden ihmisten korvaan tällainen.

Tiistai: Jalat
10 min kuntopyörä + venyttely

-Kyykky 3x15
-Reiden lähentäjät 3x15
-Etureidet laitteessa 3x15
-Takareidet laitteessa 3x15
- Pohkeet 3x15

Perjantai: Rinta+Selkä
Lämmittely soutulaitteella + venyttely

-Penkki 3x15
-Rinnat taljassa 3x15
- Peckdeck 3x15
-Pullover 3x15
-Ylätalja 3x15
-Suorat selkälihakset 3x15
-Kulmasoutu 3x15

Sunnuntai: Kädet
Lämmittely soutulaitteessa sekä hiihtolaitteessa + asiaankuuluva venyttely

-Ojentajat taljassa 3x15
-Ojentajat penkissä 3x15
-Ojentajat istuen (penkin taakse paino) 3x15
-Hauikset tangolla 3x15
-Hauikset taljassa 3x15
-Forkut käsipainoilla 3x15
-Käsivarret & ranteet tangolla 3x15
-Pystypunnerrus 3x15
Aika susi. Esim. 7 liikettä käsille, mutta vaan 1 olkapäille?

Aika susi. Esim. 7 liikettä käsille, mutta vaan 1 olkapäille?

Joo ihan totta oon sen huomannut, mutta pelkään niskojen jumiutumista sen verran kun lääkäri siitä toppuutellutkin. Miten itse lähtisit muokkaamaan pois vai lisää liikettä?

Jalkakyykky 3 sarjaa 5-20 toistoa
Penkkipunnerrus 3 sarjaa 5-20
Leuanveto (vastaote) 3 sarjaa 5-20
Pystypunnerrus 3 sarjaa 5-20 toistoa
Maastaveto 1 sarja 5-20 toistoa

tuo sarja liikkeitä 3 kertaa viikossa, maastaveto joka toinen kerta. vatsoja joka reenin jälkeen.
Ja toistoja tekisin sillai että joka toinen kerta 5-10 ja joka toinen 10-20.. tämä ohjelma on Massaa!Voimaa! -kirjasta mutta haluan vielä näyttää täällä ettei kellään ole vastaan sanomista.. Kiitos vastauksista =):puntti:

.. tämä ohjelma on Massaa!Voimaa! -kirjasta mutta haluan vielä näyttää täällä ettei kellään ole vastaan sanomista.. Kiitos vastauksista =):puntti:

Hyvä ohjelma. Ei moitteita.

Kiinnostaisi tietää, tuhlaanko aikaani vai onko tässä systeemissäni jotain järkeä. Olen nyt noin 1,5 vuotta treenaillut ja 15 vuotta täyttänyt. Ensimmäisen vuoden treeni oli satunnaista sali rageilua ja perseelleen syömistä.
nyt olen kuitenkin puolisen vuotta treenaillut Arcen Koko kroppa ohjelmalla ja tehnyt puhtaita sarjoja ja liikkeitä. Syön nykyään hyvin ja pyrin ylittämään kulutukseni aikakin 400kcal joka päivä. Proteiinia kertyy 150-200g päivältä keskimäärin, onko se tarpeeksi? Painan n.71kg ja pituus n.174cm, tiedostaakseni ja verratakseni olen suhteellisen kova kroppainen muihin ikäisiini verraten, penkistä menee se 85-90kg ja rasva prosenttikaan ei järin suuri ole.

Mutta haluaisin kysyä muutaman perus kysymyksen.

Kannattaako minun jatkaa tällä koko kropan ohjelmalla noin 3krt viikossa, vai siirrynkö suosiolla 3-jakoiseen? Tavoitteena on siis räjähtävän suuri lihasmassa.

Tuntuu että koko kropan ohjelman toisto/sarjamäärä ei riitä lihasryhmien treenaamiseen, tekisi mieli vääntää aina 2-3 eri hauisliike sarjaa ja rintatreeniä moneen otteeseen, mutta ohjelmassa lukee se 2x6 vinopenkki/penkki ja siinä se rinnan osalta. Eli jos joku minulle vaivautuisi suosittelemaan jotain ohjelmaa, joka tarpeeseeni sopisi hyvin.

Kun tuolta lueskelen esim. rintatreenistä, niin rintatreeniä tehdessä pitääkö tämä treeni tehdä normaalin ohjelman perään, vai kokonaan normaalin ohjelman paikalle? Eli tarkoittaako tämä että kyseisenä päivänä treenataan pelkkää rintaa? Ja kuinka tälläinen treeni jaotella treeni ohjelman kanssa?

Kaverini treenaavat huomattavasti ala-arvoisemmassa salissa, mutta pelkään heidän hiipivän ylitseni tässä kehonrakennuksen jalossa lajissa. Tosin treenaavat aivan vailla tekniikkaa tai säännöllistä ohjelmaa ja hyvää ruokavaliota, mutta silti kuulee päivä päivältä uusia tuloksia heiltä. Haluan massaa ja haluan olla varma etten tuhlaa aikaa treeneissäni, siksi tämäkin post.

Kiitos vastaajille =)

Olen nyt aloitellut salilla käynnin niin haluaisin tietää onko aloittelijalle suositeltavaa sellainen ohjelma ku esimerkiksi kaikkien rakastamasta penkistä tehdään 15 toistoa vaikka 50kg sitten tehdään 10 toistoa 55kg ja 5 toistoa 60kg ja näin tehdään kaikkien laitteitten kanssa, painoja tietenkin muuteltuna. Onko toi oikeesti hyödyllistä vai pitäiskö esimerkiksi jokanen esim. 15 toisto tehdä kahteen kertaan tai jotain ?

Back
Ylös Bottom