Terve!
Olen 23v jätkä joka treenaa kotona. Eli olisin kysellyt neuvoja teiltä kokeneimmilta mitä mun pitäs tehdä?
Olen nostellut 4-vuotta ja kehitystä on ollut kokoajan, tosin hidasta.
Omilla konsteillani rajat ovat tulleet vastaan, mitä tehdä? Penkki 150kg maastaveto 180kg, oma paino 78kg... no siinä jotain esimerkkejä että tiedättä missä minnään.
Oman haasteensa nosteluun antaa laitteiden vähäisyys jotka ovat käytössäni: penkki, vinopenkki, scottipenkki, käsipainoja, levypainoja ja tankoja.
Nykyinen ohjelma:
1.päivä Rinta, Ojentaja
-penkki n. 1x10 1x8 1x6 1x4
-vinopenkki käsipainoilla 2x10
-peck-deck käsipainoilla 2x10
-ranskalainen 4x8
-(joka toinen viikko dibit mukaan 2x8
2.päivä hartiat, hauis
-pystypunnerrus 4x10 joka sarjaan painoja lisäten
-vipunostot sivulle 3x10
-käsien nosto eteen suorilla käsillä (vipunostot eteen?)3x10
-hauis kääntö käsipainoilla 3x9
-scott 3x8-10
-hammer 2x10
3.päivä lepo
4.päivä Selkä
-leuanveto vastaotteella 3x8 joka sarjaan painoja lisäten
-kulmasuotu tangolla 3x8
-yhden käden kulma suotu 2x15
-yleensä teen tänä päivänä käsivarret, mut ei siitä sen enempää
5.päivä Jalat
-Maastaveto 5x8 joka sarjaan painoja lisäten 5-10kg siten että viimeisessä on jo verta ilmassa
-maastavedon yhteydessä teen samalla epäkkäät, eli vedän tangon "ylös asti"
-pohkeet 3x15
- joka toinen viikko teen myös jalka kyykyn n.3x10
6.päivä Lepo
7. päivä kierto alkaa alusta, rinta ja ojentaja
Vatsaa ja alaselkää (syviä) lihaksia treenaan noin kolme kertaa viikossa.
Muistakaa ettei ole läheskään kaikkia laiteita käytössä.
Ottaisin mielelläni neuvoja vastaan teiltä jotka YMMÄRTÄVÄT asioista jotain.
Lopuksi haluisin vielä kysyä lisäravinteista. Tähän asti olen nostellut pelkällä "maidolla" eli mitään lisäravinteia en ole käyttänyt. Lähes kaikki kai käyttää jotain (proteiinia, kreatiinia jne...) mutta kannattaako käyttää jos kehitystä on kokoajan. Eli tarkoitan että nopeuttaako se lihasten kasvua vai menisikö se esim. minulla pelkäksi rasvaksi.
Ps kiitos vastauksista
1. Päivänä Ota dipit mukaan joka viikko
2. Päivänä liike takahartioille (viparit taakse)
4. päivänä tarkoitatko käsivarsilla kyynärvarren lihaksia eli forkkuja?
5. päivänä tee vaan se jalkakyykky joka kerta. Tai vuorottele vaikka etukyykyn kanssa jos tekee mieli.
Ei todellakaan mene "pelkäksi rasvaksi" Herajauhoja naamaan nii kyllä kehityksen luulisi aika paljon nopeutuvan. Tietty ei mitenkään välttämättömiö ole nämä. Niistä on vaan miljoona kertaa helpompi tehä palkkari ku kehitellä ite, ja ite tehty ei myöskää voi oikeen mitenkää olla niin hyvä. :D. Kreatiini on kans tosi hyvö lisäravinne. :whip:
. Rinnalle vois laittaa viel toisen liikkeen ku selälläki on 2. Vaikka vinopenkissä viparit tai peck-deck tai jtn.
Käyn salilla 3-4 kertaa viikossaja lihasta/massaa haen. Jotain kyllä tohon toiseen ja kolmanteen päivään voisi vielä keksiä, mutta mitä? Mavea en halua alkaa harrastaa...