Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

Noh laitetaa nyt itsekkin tänne omaa ohjelmaa :) Tässä:

Takakyykky 4x10
HAuiskääntö tangolla 4x10
Penkki 6x2x6
Vatsalihakset 20x3-4
Rintalihakset 10x4
Ylätalja 10x4
Kulmasoutu 10x4

ja yksijakoisella ohjelmalla treenaan.. :)
Mitäs muut tykkää? ;)

En oikein tajunnut tuota penkki 6x2x6 merkintää. Lisäksi teet varmaan vatsoja 3-4x20 ja muitakin liikkeitä sen 4x10, 10x4 sijaan. Mikähän liike tuo rintalihakset mahtaa olla?

Oma ehdotukseni:
Kyykky 4x10
Leuat 3xmax (Jos pystyt vetämään yli 12, vedä lisäpainojen kera vaikka 3x8-10)
Penkki 4x10
Pystypunnerrus seisten 3x10
Hauiskääntö 3x10, riittä mainiosti leukojen jälkeen.
Istumaannousut(vatsat) 3-4x20

Käytännössä Arskan kultainen kuusikko, eli et voi epäonnistua.

Tarkoitin että teen 10 sarjoja toistaen 3-4 kertaa :D sori vähä epäselvä mutta vastahan tässä alottelijoiden puolel pyäritään :)

Mitä mieltä tällaisesta harjoitusohjelmasta?

Eli kysymys kuuluu:

Mitä mieltä porukka on tämmösestä harjoitusohjelmasta. Tein kyseisen ohjelman itse, koska voi sanoa, että oon treenaillu n.2-3 vuotta lähes pelkällä 1-jakoisella. En tiedä onko tossa vähän turhan paljon sarjoja, vai ehtiikö tosta palautua kunnolla kun jättää muutamat toistot varastoon.

Ja tarkoitus on nostaa jokaisen liikkeensarjapainoja joka viikko 2,5kg-5kg, aloittaen tietysti viikolla 1 vähän kevyemmin, tehdä kolmen viikon kiertoja ja alkaa sitten taas alusta kevyemmin ja pienemmillä painoilla. Ohjelman tavoite on voimatasojen nosto ja lihasmassan kasvatus

Mulla on sellanen vika, että hamstraan aina ihan vitusti sarjoja, kun luulen että muuten reeni ei pure. Joten sanokaapa mielipiteitä. Erityisesti Hulkin mielipidettä kaipaisin.

Aika sekava tais tulla tosta. Eka numero tarkottaa sarjaa ja toinen toistoo

Harjoitusohjelma 24.3.2008 - 3.5.2008

Maanantai
Rinta, olkapää, ojentaja

Penkkipunnerrus 4 6
Vinopenkki 2 8
Vipunostot maaten 2 8

Pystypunnerrus 4 6
Vipunostot sivuille 3 8

Ojentajat taljassa 2 8
Ranskalainenpunnerrus 4 6

Tiistai
Reidet, Pohkeet

Takakyykky 4 8
Hack-kyykky / jalkaprässi 4 8
Etureidet koneessa 2 6
Takareidet koneessa 2 6

Pohkeet koneessa 4 8
Pohkeet seisten 4 6

Keskiviikko
Selkä, hauis, kyynärvarret

Kulmasoutu (levytanko, käsipainot) 3 6
Alataljasoutu 3 6
Ylätalja / leuat leveä myötäote 2 8
( Maastaveto ) 3 8

Leuat kapea vastaote 2 6
Hauiskääntö (levytanko/talja) 4 6
Hauiskääntö (keskitetty) 2 8

Rannekääntö levytangolla 4 8

Torstai
Ojentaja, olkapää, pohkeet

Dippipunnerrus 4 6
Ranskalainenpunnerrus 2 8

Pystypunnerrus 4 6
Pystysoutu 3 6

Pohkeet laitteessa 2 8
Pohkeet seisten 4 6

Perjantai
Lepo!

Lauantai
Raskas perusliikepäivä

Penkkipunnerrus 5 5
Maastaveto 5 5
Jalkakyykky 5 5
Kulmasoutu / alataljasoutu 5 5

Mielestäni ihan sopivasti ohjelmaa, mutta reenaat siis ojentajat,olkapäät ja pohkeet 2x viikossa ja muut vain kerran, paitsi kun teet tuon raskaan päivän, mutta eikö kannattaisi tehdä kaikki liikkeet se 2 kertaa läpiviikossa?? ja sitten vaikka nuo raskaat sarjaat jos jaksaa niin ottaa mukaan??

Mielestäni ihan sopivasti ohjelmaa, mutta reenaat siis ojentajat,olkapäät ja pohkeet 2x viikossa ja muut vain kerran, paitsi kun teet tuon raskaan päivän, mutta eikö kannattaisi tehdä kaikki liikkeet se 2 kertaa läpiviikossa?? ja sitten vaikka nuo raskaat sarjaat jos jaksaa niin ottaa mukaan??

Vittu, en huomannu että treeniohjelmista on oma threadi. No mutta kuitenkin.

Ajattelin suunnitella treenin niin että treenaan heikoimpia lihasryhmiäni enemmän. Tai sitten siten, että vaihdan joka viikolle lihasryhmät jotka työstän sen 2 kertaa.
Onko muuten ehdotuksia miten sijoittaisin KOKO VARTALON 2 kertaa viikossa tuohon ohjelmaan?

Onko tämmöinen järkevä ohjelma?

Juu Otin nyt uuden treeni ohjelman käyttöön ja haluan kuulla mitä mieltä muut ovat tästä:

Takakyykky 4x10
Hauiskääntö tangolla 4x10
Penkki (eri menetelmällä= 2x6)
Vatsat 4x10
Ylätalja 4x10
Pohkeet istuen 4x10
Niskan takaa punnerrus 4x10
Kulmasoutu 4x10

Siinä, Onhan tossa tekemistä :whip: Mutta ei mulla hirvee kiirekkää sieltä salilta pois ole :) ja mitäs tykkäätte? moitteita? Sori jos o pöljä topic poistaa tai sirtää johonki rojukoppaan jos ei ole asiallinen :D

2-jakoinen ohjelma vetävät ja työntävät

1.päivä Rinta,Ojentajat,Olkapäät,Etureidet
2.päivä Selkä,Haukka,Pohkeet,Takareidet

Käyt sen 4 kertaa viikossa salilla + tuo raskas nii saat kaikki 2 kertaa läpi

miltä kuulostaa??

Dodii tei ny sit tälläset muutokset tänää tein siis yläkropan;

Leuan veto 3x8 (jalat tuettuna ku ei ilman saa viel ku yhen :/)
Alatalja 3x10x35kg
jalkojen nostot 3x15
istumaannousu 3x15
penkkipunnerrus 4x10x7,5kg levypainot +tanko (ei mitää hajuu mitä se painaa....)
hauiskääntö 3x10x8kg vapaat painot
kyljet 4x10x10kg vapaat painot
vatsarutistus 2x20

näyttäskö tää ny paremmalta?

Aika sekavalt näyttää mun silmään.
Ja vatsoi tossa on aika paljon kyl meinaa vatsarutistus, istumaannousu ja jalkojen nostot Luultavasti pelkät rutistukset riittää vatsaan ku teet vaiks 3kertaa max.
Penkkipunnerrustanko painaa 20kg!
Sinuna tekisin tasapenkin 4x10 sijaan 3x8 ja sen jälkee saman 3x8 vinopenkkiä.
Entä milloin teet ojentajat ja olkapäät??

Aika sekavalt näyttää mun silmään.
Ja vatsoi tossa on aika paljon kyl meinaa vatsarutistus, istumaannousu ja jalkojen nostot Luultavasti pelkät rutistukset riittää vatsaan ku teet vaiks 3kertaa max.
Penkkipunnerrustanko painaa 20kg!
Sinuna tekisin tasapenkin 4x10 sijaan 3x8 ja sen jälkee saman 3x8 vinopenkkiä.
Entä milloin teet ojentajat ja olkapäät??

ööö en tiiä??? jollekkin päivälle se kai pitäs sijottaa....Ja mikäs tuo vipunosto on???:( ei oikein hallussa nää liikkeet viel...:rolleyes: Lukasitko tuolta aiemmasta yhtään miun vk ohjelmaa??Menee jokseenki näin:

Ma: aamusta juoksu 60min n.8,5km/h tai intervallina 1min kävely-1min reipas kävely-1min juoksu-1min juoksu kovaa + jumppatyylil reidet+peppu 1,5kg nilkkapainoil,eli kontiltaan jalannostot taa x25 jne...
illalla kuntonyrkkeilyä 1,5h,tulee punnerrettua ihan reilusti ja kaikilla mahollisilla tyyleillä

Ti: aamusta lenkki plus peppu ja vähän vatsoja
illalla joko kuntonyrkkeily tahi sali,tälle päivälle sopis tehä salil jotn mut mitä???

Ke: aamulla taas juoksua intervallina tai perus+ peppu,reidet jumppa nilkkapainoil
illalla kuntonyrkkeily 1,5h

To: aamulla taasen lenkki ja peppu reidet ja vähän vatsoja
illalla kuntonyrkkeily 1,5h

Pe: aamusta taasen juoksua perus tai intervalli,nää menee sillei fiiliksen ja peppu jne..

La: joko kokonaan lepo tai sit salitreeni minkä voisin tehä joko pe,la tai su,mikä ois paras?

Su: ainakin se lenkki......

Mie ko en oikei viel tiiä mitä pitäs millonki tehä,oisko siis hyvä jättää vatsoja vähemmälle tol jutskul minkä koklailin ja ottaa siihen ojentajia ja jotai?Hirveesti ei tarviais "kasvaa",oon muutenki dietil paino täl hetkel 68 pituus 163....Käsissä kyl erottaa jo olka pään ja hauiksen ;) jotenkuten,alhaal on kyl viel jotai ei niin tiukkaa :D
Penkkipunnerrustanko painaa 20kg! OHO!se tekiki vähä tiukkaa noil viimosil nostoil....:rolleyes:
Oon siis vieläki ihan hakoteillä näitten kans....:worship: kiitoksia jo näistä vinkeistä mut mitä ilmeisemmin lisää saa laittaa...:D

Ou,ja mie ko selailin näitä keskusteluja ni jostai luin et mistään suoraan kopioitu ohjelma ei oo välttämättä hyvä et pitäs ite koittaa se itelle sopivin..*hakkaa päätä seinään*...
Eli summasummarum,kahtena päivänä viikossa salia,3x nyrkkeily ja juoksujä vähän pois?Ohjelman katon tuolta salille.Painoo oon nyt reilu vuoteen puottanu 19kg ja miusta miulle hyvä paino ois 65kg pintaan,ja rasvaa pitäs vähän reisistä ja vyötäröltä saaha pois ja pakarat vähän kiinteemmäks ky lööllyy ja vähän viel roiukkuu ja satulalaukut kiinteemmäks.

Kiitos thejoppe ja trainer!!*nolona hipsii ruutuvihkon pariin....*

Katos nyt vast huomasin et oot neitonen:D sorry!!
Alanki jo ymmärtää vähän enemmän!!

:rock: Sitähän mieki et kyl tää 68 viel peilistäkin vähän turhan paljolta näyttää......63 oon joskus painanu ja sillon suht "tiukas lihas" mut nyt alkuu toi 65 ja kattoo sit mitä peili sanoo...:dance:

Nii ja vatsoi koitan siks tehä ihan reilul kädel et sais tätä löysää raskauksien jäliltä poies samoin muutenki tota vararengasta pienemmäks...

Back
Ylös Bottom