Terve! Olen vaihtamassa 1-jakoiseen, 3 x vko suoritettavaan ohjelmaan. Olen aikaisemmin tehnyt 1-jakoista, mutta vain kaksi kertaa viikossa. Olen omien treenikokemusten ja ehkä jopa satojen "opiskelu" tuntien perusteella päätynyt siihen tulokseen, että naturaalina kehitys on vähintäänkin hyvää, kun lihasta rasitetaan suurilla perusliikkeillä usein, mutta kuitenkin välttäen täydellistä uupumusta. En siis ole enää aloittelija, mutta koska minulla ei ole aikaisempaa kokemusta 3xvko tehtävästä 1-jakoisesta ohjelmasta niin toivon, että joku kokeneempi voisi vilkaista suunnittelemaani ohjelmaa ja antaa vinkkiä/korjata suurimpia virheitä.
Tässä itse Ohjelma:
MA:
Mave
Leuanveto
Dippipunnerrus
Viparit
Vatsaliike
KE:
Etukyykky
Kulmasoutu tangolla
Penkkipunnerrus
Hauiskääntö
Vatsaliike
PE:
Takakyykky
Kulmasoutu kp
Kapea Penkki
Viparit taakse
Vatsaliike
Tuossa siis ohjelman runko. Progressio menisi seuraavasti. Viikolla 1, jokaisessa liikkeessä maanantaina 2x5, keskiviikkona 2x8 ja perjantaina 2x15. Viikolla 2 jokaisessa liikkeessä maanantaina 3x4, keskiviikkona 3x6 ja perjantaina 3x12. Jonka jälkeen ohjelma jatkuu taas viikolla 1, mutta lisätään painoa 2,5 tai 5kg liikkeestä riippuen.
Miltä vaikuttaa? Suurin huolenaiheeni on tuo työmäärä eli onko se tarpeeksi kova? Riittääkö kaksi sarjaa lihasryhmälle per treeni? Entä onko progressio järkevä?
Kaikki kommentointi ja apu on toivottua!
Tässä itse Ohjelma:
MA:
Mave
Leuanveto
Dippipunnerrus
Viparit
Vatsaliike
KE:
Etukyykky
Kulmasoutu tangolla
Penkkipunnerrus
Hauiskääntö
Vatsaliike
PE:
Takakyykky
Kulmasoutu kp
Kapea Penkki
Viparit taakse
Vatsaliike
Tuossa siis ohjelman runko. Progressio menisi seuraavasti. Viikolla 1, jokaisessa liikkeessä maanantaina 2x5, keskiviikkona 2x8 ja perjantaina 2x15. Viikolla 2 jokaisessa liikkeessä maanantaina 3x4, keskiviikkona 3x6 ja perjantaina 3x12. Jonka jälkeen ohjelma jatkuu taas viikolla 1, mutta lisätään painoa 2,5 tai 5kg liikkeestä riippuen.
Miltä vaikuttaa? Suurin huolenaiheeni on tuo työmäärä eli onko se tarpeeksi kova? Riittääkö kaksi sarjaa lihasryhmälle per treeni? Entä onko progressio järkevä?
Kaikki kommentointi ja apu on toivottua!