Aloittelija, treeniohjelma arvosteluun tänne

Meta title: 🔥 Aloittelija treenissä – tuo ohjelmasi testiin! 🔥

Meta description: Aloittelijan paras palautekanava: saat suoraa, rehellistä ja kovaa pakkis-tason analyysia treeniohjelmastasi.

miltäs tämä vaikuttaa? en nyt ole ihan aloittelija mutta laitetaan tänne osioon..

3x10 jalkaprässi (kyykkyä en oikeen pysty tehdä ku polvet rutisee ja paukkuu)
3x10 pohkeet
2x10 penkki
3x10 pystypunnerrus laitteella
2x10 ojentajat taljalla
2x10 hauis seisten tangolla
3x10 alatalja
2x10 vatsat

ja 3 kertaa viikossa koko paska läpi

ja 3 kertaa viikossa koko paska läpi
Itseppä sen sanoit, eli aika huono on. 1-jakoinen pitäisi perustua raskaisiin perusliikkeisiin. Ota sinne mave/sjmv, pystypunnerrus vapailla painoilla, ojentajat taljassa tilalle dippi/ranskalaista punnerrusta, alataljan tilalla kulmasoutua/leuanvetoa.

Jos aloitan treeniohjelman maanantaina, niin en kävisi lenkillä ennen torstaita, ja juoksisin torstaista sunnuntaihin joka päivä 30-60min lenkin ja aloittaisin VHH dieetin noin. 300-500kcal miinuksilla. Onko tässä vaarana ylikunto?

Jos ylikunnon rajan voisi vetää johonkin tiettyyn liikunnan ja kalorien määrän risteyskohtaan, niin olisi suht helppoa vältellä sitä. Ensinnäkin palautuminen on yksilöllistä, ja toisekseen asiaan vaikuttaa myös salitreenin laatu (vedetäänkö kuinka lähelle failurea) sekä levon määrä ja laatu, kevyet jaksot jne. jne. Mutta turha sitä ylikuntoa sillä tavalla on pelätä, se kun ei aivan helpolla iske päälle. Pidät vaan välillä kevyitä viikkoja, tunnustelet palautumista ja huolehdit muutenkin lepopuolesta, niin en usko että saat järjestettyä itseäsi letkuihin.

Sitten ohjelmasta. Jaottelu on ensinnäkin aika epätasapainoinen. Etureidet ja rinta samana päivänä on jo kova treeni, toisaalta tulee taas niinkin kevyitä treenejä kuin olkapää/ojentaja ja käytännössä takareisillekin on oma treeni (joka on muuten aivan luokattoman vässykän näköinen sisällöltään). Jos haluat jakaa jalat kahdelle päivälle, käytä mielummin jakoa 1. selkä/rinta, 2. etureidet, 3. olkpäät/kädet, 4. takareidet. Myös ohjelman sisältöä kannattaa muokata. Enemmän isompia liikkeitä (mm. mave/sjmv ja leuanveto puuttuvat) ja vähemmän noita neppailuliikkeitä. Fiksu nelijakoinen -threadissä on muistaakseni hyvä esimerkkiohjelma tästä jaottelusta viimeisellä / viimeisillä sivuilla.

Oon tässä jo jonki aikaa treenaillu vanhalla ohjelmalla minkä joskus silloinen kuntosali-ohjaaja teki mulle. 1-jakoinen, 3xviikossa. Jotenkin tuntuu, että junnaa paikallaa eikä tunnu hyvältä. Haluis sitä massa lisää sikana.

Jalkaprässi 3x15
Alatalja 3x12
Rintapunnerrus koneessa 3x15
Hartiapunnerrus koneessa 3x10
Hauiskääntö seisten taljassa 3x15
Ojentajat taljassa 3x15
Selänojennus 2x25
Sivuttaiset vatsalihakset koneessa 3x15

Jotain tästä puuttuu, apuja?!

Itseppä sen sanoit, eli aika huono on. 1-jakoinen pitäisi perustua raskaisiin perusliikkeisiin. Ota sinne mave/sjmv, pystypunnerrus vapailla painoilla, ojentajat taljassa tilalle dippi/ranskalaista punnerrusta, alataljan tilalla kulmasoutua/leuanvetoa.

tuntuu että tulee vaan liian raskas mulle jos otan raskaita perusliikkeitä. joskus ennen esim arskan kultasta kuusikkoa tehny nii vika päivä meni aina ihan persilleen ku ei ollu tarpeeksi palautunu.. johtuen varmaan kun oon raksalla töissä 10-12 h 6 päivää viikossa..

Jotain tästä puuttuu, apuja?!

Kyllä, kaikki perusliikkeet puuttuvat. Rintapunnerrusta ei kannata tehdä koneessa vaan ennemmin ihan penkillä. Sama juttu hartiapunnerruksen eli pystypunnerruksen kanssa. Jalkaprässi kannattaa korvata kyykyllä ja alataljan tilalta ala vetämään leukoja tai tekemään kulmasoutua. Hauiskäännöt, käden ojentajat, selän ojentajat sekä sivuttaiset vatsat voit jättää vaikka kokonaan pois. Vatsoja sekä käsiä voit kuitenkin tehdä välillä treenin loppuun, vaikka kerran viikossa. Toistomääriä kannattaa vaihdella alueella 6-15 kaikissa liikkeissä. Kyykyn sijasta voit tehdä kerran viikossa maastavetoa. Siinä toistot voi kuitenkin pitää alueella 1-6.

Ja näin muodostunut ohjelma on lähes sama kuin kultainen kuusikko. Voit siis joko noudattaa näitä mun ohjeita taikka ottaa sitten kultaisen kuusikon sellaisenaan käyttöön. http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/ Toistomääriä voit tossakin vaihdella kuuden ja viidentoista välillä. Kyykyn voi kerran viikossa tossakin korvata maastavedolla, jos haluat.

Tälläsellä oon nyt painanut kuukauden menemään :
Maanantai : Rinta + ojentaja

-penkki 3x6
-vinopenkki 3x6
-pec dekki 5x12
-dippi 3x max
-ranskalainen punnerrus 5x10
-push downii pudotussarjana

Tiistai: hauis + olkapäät

-leukoja 3x max
-hauiskääntö tangolla 5x12
-viparit sivuille 4x10
-pystypunnerrus 3x8
-arnold pressi 3x8

Torstai : jalat

-kyykky 3x8
-prässi 3x10
-suorinjaloin maastaveto 4x8
-pohkeet 20kg käsipainot lisämassana seisten
-reiden ojennus 4x10
-reiden koukistaja 4x10

Perjantai: selkä

-kulmasoutu 4x10
-alatalja 4x10
-ylätalja 4x10
-alaselkää 20 kg kiekko sylissä

Vatsat teen 3x viikossa kotona voimapyörällä ja jalkojen nostolla leuanvetotangossa. Itse oon tämän ohjelman kyhännyt enkä oo kysellyt keneltäkään neuvoja ennen tätä eli tää ohjelma on luultavasti melko susi.

Itse oon tämän ohjelman kyhännyt enkä oo kysellyt keneltäkään neuvoja ennen tätä eli tää ohjelma on luultavasti melko susi.

Tässähän ei nyt suoranaisesti mitään kysymystä edes ollut, mutta vastataan nyt kuitenkin: kyllä. Jos haluat käydä neljästi salilla viikossa mainitseminasi päivinä, voisit kokeilla Elaston 2-jakoista, jolla hyvin suurella todennäköisyydellä saisit paljon parempia tuloksia aikaiseksi kuin nykyisellä ohjelmallasi. Ruokavaliosta tai levosta etu puhu mitään -- ne ovat kuitenkin osa siitä pyhästä kolminaisuudesta millä lihas kasvaa. Ravinnosta voisit aloitella täältä: Ravinnon proteiinit lihaskasvussa. Mikä on tieteellinen näyttö? ja lepo -- nuku nyt ainakin tarpeeksi.

Mitä olette mieltä tällaisesta ohjelmasta, jonka sain salilta suoraan lapaani:
Toistot per viikko
20 -15 -12 - K - 10 - 8 - 6 - K - 20 - 15 - 12 - K - 10 - 8 - 6
K=kevyt

Ylläolevat numerot ovat siis toistomääriä ja kaikki liikkeet tehdään kolmen sarjoina.

Ohjelma on kolmijakoinen.
- Rinta/ojentajat
- Selkä/olkapäät/hauis
- Jalat

Mitä olette mieltä onko näin suuresta toistojen vaihtelusta hyötyä. Pitäisikö esim. jättää kokonaan 20 ja 15 toiston viikot pois? Salilla on tullut käytyä jo useampi vuosi ja äkkiseltään tuntuisi, että tämä on ns. aloittelijoiden ohjelma. Tavoitteena on saada voimaa.

-joo no tuskinpa 20 toiston viikoista saat muuta kuin pumpin treeneissä.. sitten taas melko sama että tekeekö 15 sarjoja vai 12. Molemmat palvelee aika pitkälle samaa tarkotusta treeneissä. Ennemmin ota vaikka viikkovaihteluksi 12 - 8 - (4-6) - K. Joka neljäs viikko siis kevyt. Vikalla viikolla ennen kevyttä voimapainotteista treeniä, toistot 4 ja 6 välillä. Tällä viikolla voit ottaa fiksusti mukaan erikoistekniikoita, restpausea tms.

Terve kaikille... Kaipaisin hieman mielipiteitä nykyisestä treeniohjelmastani. Eli olen aloittanut treenaamisen 6kk sitten ja tätä ennen en ole salilla käynyt, paitsi mitä nyt ennen armeijaa n. 11 vuotta tuli muutama kuukausi käytyä treenaamassa. Muutenkaan en ole muuta liikuntaa harrastanut varmaan 14 vuoteen.

Paikka jossa tällä hetkellä treenaan on meidän taloyhtiön kellarissa oleva pienimuotoinen kuntosali ja niillä laitteilla mitä sieltä löytyy, mennään nyt ainakin vielä seuraavaan kesään asti ja ehkä sitten voisi siirtyä ihan oikealle salille.

Homman aloitin siten, että kävin pari ensimmäistä kuukautta treenaamassa 3 kertaa viikossa ja tämä aika meni liikkeiden oikeita suoritus tekniikoita harjoitellessa ja lihasten totuttamiseen eri liikkeisiin. Nyt viimeiset kuukaudet olen treenannut 3-jakoisella ohjelmalla ja jo hieman enemmän tosissaan. Painoja olen lisännyt sitä mukaan kun toistot sarjoissa ovat lisääntyneet, mutta en ole kuitenkaan tinkinyt tekniikasta, vaan pyrin aina puhtaisiin toistoihin. Alkuun tuli hikoiltua melko paljon ja jokaiseen treenin sisältyi n.20 minuutin crosstrainer osio, jonka olen nyttemmin jättänyt pois kun massaa haetaan. Paino on nyt tämän 6kk aikana noussut 7 kiloa, vaikka olen vatsan seudulta hoikistunut huomattavasti. Tulokset ovat kanssa nousseet ihan mukavasti. Alussa penkistä nousi n. 50kg (melko pahalla cheatilla :face:) mutta nyt tulee jo 80kg ylös, niin että perse on penkissä kiinni ja kaarikin melkein olematon. Ehkä tekniikkaa hiomalla ja sillä että tuolla "salilla" ei ole kuin 80kg asti painoja nousisi enemmänkin...

Ruokavaliota olen muuttanut huomattavasti siitä alkaen kun aloin treenaamaan ja pyrin saamaan ruualla ja lisäravinteilla joka päivä vähintään 2g proteiinia kiloa kohden.
Normit palkkarit tulee otettua aina treenin jälkeen ja päivittäin myös kreatiinia nautittua. Nukuttua tulee ihan hyvin, ehkä jopa vähän liikaakin, joten lepoa saan ainakin tarpeeksi. Ainoa asia on, että lepo ei oikein ole säännöllistä 3-vuoro työn vuoksi. Niin ja ikää on 30 vuotta, pituus 172cm ja paino 80kg)

Tässä taisi ollakin melkein mun elämän tarina, joten itse asiaan. Eli olen suunnitellut siirtyväni 2-jakoiseen ohjelmaan, jotta saisi kaikki lihasryhmät treeniä 2 kertaa viikossa.
Ongelmana tällä hetkellä on se että jalkoja en tällä hetkellä vielä uskalla treenata, koska reväytin oikean jalan sisemmän reisilihaksen (en treenatessa) ja tämän vuoksi siis pieni tauko jaloissa, mutta lähiaikoina otan ne taas mukaan ja aloitan hieman kevyemmillä painoilla.

Ohjelman väsäsin itse viime viikolla ja olen sitä tämän viikon ajan testannut ja muuttanut tarpeen mukaan eli mitä olette tälläisestä mieltä.

Maanantai: Rinta, ojentaja, olkapäät

Tasapenkki 5 x 5 - 6
Peckdeck 3 x 8 - 10
Pystysoutu 3 x 8 - 10
Vipunostot sivulle 3 x 10
Ojentaja punnerrus taljassa 3 x 10

Eli tälle ensimmäiselle treeni päivälle olen valinnut vain yhden ojentaja liikkeen, koska tuntuu ojentajat saavan jo hyvin runtua tossa penkissä. Alkujaan piti tehdä ojentajille ranskalainen punnerrus, mutta itse saan huomattavasti paremman tuntuman tuossa taljassa eli se todella tuntuu ojentajissa.

Tiistai: Hauis, selkä

Hauiskääntö levytangolla 3 x 8 - 10
Hammer hauiskääntö 3 x 8 - 10 tai pudotussarjana 10/8/6
Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 10
Ylätaljaveto eteen (kapea vastaote) 3 x 8 - 10
Ylätaljaveto niskan taakse 2 x 8

Hauiskäännössä levytangolla pidän kyynärpäät kiinni lantiossa ja en laske käsiä ihan lukkoon asti suoraksi alas, sekä pistän alaslaskussa jatkuvasti hauiksilla vastaan.
Ainakin itsellä tämä liike todella ottaa hauiksiin ja negatiivinen vaihe tuntuu myös forkuissa.

Torstai: Rinta, ojentaja, olkapäät

Tasapenkki kapeaote 3 x 8 - 10
Ojentajapunnerrus käsipainolla 3 x 8 - 10
Tasapenkki 3 x 8 - 10
Vipunostot maaten 3 x 10
Pystypunnerrus tangolla 3 x 8 - 10
(Vipunostot sivuille 3 x 10)

Eli tässä treenissä ojentajat saavat hieman enemmän sarjoa kuin ensimmäisessä ja rinnalle taas tulee enemmän toistoja, mutta tottakai painotkin ovat pienemmät kuin ensimmäisessä treenissä. Nuo vipunostot sivuille ovat suluissa siksi koska ne tehdään jaksamisen mukaan (tuntuu että olkapäät saavat jo noissa muissakin liikkeissä sopivasti työtä).

Perjantai: Hauis, selkä

Hauiskääntö levytangolla 3 x 6 - 8
Hauiskääntö käsipainoilla 3 x 8 - 10 (per käsi)
Kulmasoutu levytangolla 3 x 8 - 10
Ylätaljaveto eteen (leveä myötäote) 3 x 8 - 10

2 kertaa viikossa muun treenin yhteydessä:

Jalkojen nostot (maaten) 3 x 15 - 20
Vatsarutistus (lisäpainolla) 3 x 12
Vatsarutistus kiertäen 2 x 20
Selän ojennus (lisäpainolla) 2 x 25

Jokaisen treenin alkuun tietenkin kaikkien lihasryhmien venyttely ja lämmittely, sekä treenin loppuun huolellinen venyttely.

Kiitos jo kaikille etukäteen mielipiteistä ja niin positiivisesta kuin myös negatiivisesta palautteesta.

Ps. Typoja saattaa löytyä, koska kirjoitettu yöllä silmät solmussa :)

Tassa aloittelin salilla kaynnin n. 6 viikkoa sitten jaakiekon ohella. Talla hetkella treenaan jaakiekkoa 4 kertaa viikossa; ma oheinen ja ti-to jaat. Jokaisessa reenissa juostaan ja tehdaan 3x20 punnerruksia ja 3x25 vatsoja. Saliohjelman kerailin itse sen mukaan mika tuntui hyvalta ja mita osaan tehda crossfit peruskurssin ja parin kaverin neuvojen pohjalta. Ohjelma on itse laadittu ja ensimmainen laatuaan. Perustietoja: ikaa 18 vuotta, pituus ja paino: n. 185cm/85kg. Tavoitteena kaikki mahdollinen salilla saavutettava hyoty ;) Kuitenkin jarjestyksessa 1. Hyoty jaakiekkoon (massa, "jamakkyys", jne.) 2. Ulkonako sun muut
Jalkoja ei ohjelmassa luonnollisesti ole, koska jaareenit vie mehut miehesta. Viikonloppuisin kayn yleensa yleisojailla luistelemassa rennohkosti 3 paivana 2-3h. Lopuksi vedan kuitenkin spurtteja rajahtavyys mielessa. Perjantai selvasti raskain paiva koska koulua vain 2h joten paiva aikaa reenata ja viikonloppu aikaa palautua.

Salipaivat ti, ke, pe, su
Toistot 3x8 palautus mika tuntuu hyvalta

MA/TI

Hyvaa huomenta
Vinopenkki
Dippi vastapainolla
Arnold press
Epakkaat
Rannekaanto tangolla selantakana
Moottorisaha-asennossa kasipainolla ojennus taakse (mika lie nimeltaan)

KE/TO

Leuat vastapainolla
Ylatalja niskan taakse
Pystysoutu
Kulmasoutu
Vipunostot eteen
Moottorisaha
Hauiskaanto ez tangolla

PE

Kyykky rajahtavasti pienella painolla (n. 40kg)
Mave
Penkki
Pystypunnerrus
Ranskalainen punnerrus
Flys
Rannekaanto reisin paalla

LA/SU

Bodyrow
Ylatalja rinnalle
Pystysoutu
Alataljasoutu
Vipunostot
Hauiskaanto kasipainoilla/Yhden kaden hauiskaanto taljassa
Rear raises (ylakroppa 90 asteen kulmassa vipunostoja sivuille
Ranteet

Mita pitaisia vaihtaa? Minkalaisia keskikropan liikkeita suositellaan? Minkalaisia sarjoja? Palautus? Heran lisaksi jotain muuta?

PS: espanjalaisella nappaimistolla kirjoitettu ;)

voisiko joku arvostella/lisäillä/poistaa mun pikkusesta värkkäämästä ohjelmasta jotaki
1.
hauiskääntö tangolla
vatsat 3x15
hauiskääntö käsipainoilla3x10
pystäri3x10
penkki 3x10
leuat max

2.
jalat(mm. pressi ja pari muuta)
alatalja 3x10
ylätälja 3x10
vatsat 3x15

ja sitte jonpaan kumpaan laitan rintarutistuksen koneella ja dipin

voisiko joku arvostella/lisäillä/poistaa mun pikkusesta värkkäämästä ohjelmasta jotaki
1.
hauiskääntö tangolla
vatsat 3x15
hauiskääntö käsipainoilla3x10
pystäri3x10
penkki 3x10
leuat max

2.
jalat(mm. pressi ja pari muuta)
alatalja 3x10
ylätälja 3x10
vatsat 3x15

ja sitte jonpaan kumpaan laitan rintarutistuksen koneella ja dipin

Eiköhän tämä jouda roskiin, jos haluat tehdä 2-jakoisella niin ota täältä valmisohjelma (faq:sta löytyy). Tuo sun jakosi ei ole mitenkään balansissa, saatikka sarjamäärät...

Tuli eilen tehtyä tuon aiemmin kirjoittamani ohjelman perjantai treeni ja itsestä tuntu ainakin hyvältä. Kokeilin myös tehdä reisille liikkeitä varovasti vähitellen sarja painoja nostaen ja tulin siihen tulokseen, että voin ottaa ne taas mukaan tiistain ja perjantain ohjelmaan. :) Ainiin ja hauiskääntö levytangolla 6/6/8 x 40kg puhtaita toistoja, johon itse olen tosi tyytyväinen. :hyvä:

Olen nyt jokusen hetken tehnyt tällaisella ohjelmalla, missä vähän sekoitellaan body- ja voimatreeniä keskenään.

1. Päivä

Kyykky 3-4 toistoa 5 sarjaa
Mave n. 5 toistoa 4 sarjaa
Leuanveto (/ylätalja) x toistoa 4 sarjaa
Kulmasoutu (KP) 8-10 toistoa 4 sarjaa

2. Päivä

Penkki 3-4 toistoa 5 sarjaa
Pystypunnerrus tangolla edestä n. 8 toistoa 4 sarjaa
Dippipunnerrus 8-12 toistoa 4 sarjaa
Vinopenkki 8-10 toistoa 4 sarjaa

3. Päivä

Mave 3-4 toistoa 5 sarjaa
Kyykky n. 8 toistoa 4 sarjaa
Leuanveto (/ylätalja) x toistoa 4 sarjaa
Kulmasoutu (KP) 8-10 toistoa 4 sarjaa

4. Päivä

Pystypunnerrus tangolla edestä 3-4 toistoa 5 sarjaa
Penkki n. 8 toistoa 4 sarjaa
Dippipunnerrus 8-12 toistoa 4 sarjaa
Vinopenkki 8-10 toistoa 4 sarjaa

Periaatteessa tässä on vain kaksi päivää, missä kierrätetään pääliikettä. Aiemmin kun oli mahdollisuus levätä enemmän kävin salilla 2on/1off, sitten 2on/1off/1on/1off ja nyt leikatessani kaloreita käyn joka toinen päivä. Failureen ei viedä oikeastaan mitään, korkeintaan apuliikkeitä voi vähän pumppailla pidemmälle. Päivän toinen pääliike pidetään semikevyenä, pari toistoa ainakin varastoon. Alavartaloa treenataan selvästi vähemmän kuin ylävartaloa, mutta en haluaisi hirveästi alkaa tuohon enää lisäilemäänkään, kun kahden pääliikkeen jälkeen alkaa olla jo mehut lopussa. Toisaalta en haluaisi myöskään mitään jättää poiskaan, koska kaikki ovat kuitenkin melko hyviä liikkeitä. Korkeintaan vinopenkin voisi jollain korvata. Sarjapainot kyllä nousee melko hyvin ja selvästi on kokoakin tullut kesän jälkeen. Olen tykännyt ja tuntuu toimivan melko hyvin molemmilla osa-alueilla, mutta tuleeko konkareilta jotain mielipiteitä?

Kun olen jääräpää ja kaikki pitää tehdä itse (vaikka en osaakkaan) niin olen tehnyt tällaisen ohjelman Arnolds golden sixiin perustuen. Tätä noudatan vaikka olenkin aloittelija (yli 10 vuoden tauko salihommista, jolloin teininä nostelin jotain 3 jakoista satunnaisesti).

Teen siis yksijakoisen treenin kesiviikkoisin ja kaksijakoisen lauantai+sunnuntaisin. Taukoa ma,ti ja to,pe koska noina päivinä en vaan yksinkertaisesti pääse salille.

Lähinnä kysyisin sitä, että onko tämän ohjelman sunnuntai toteutettavissa tuon lauantain jälkeen? Itseasiassa olen kyllä toteuttanut, mutta epäkkäät tuntuu menevän jumiin -> maanantai ja tiistai pahiten jumissa. Keskiviikon treeni kuitenkin on mennyt läpi. Torstai ja perjantai epäkkäät jonkin verran jumissa, mutta launtain treeni on mennyt läpi. Mitähän mä nyt oon kysymässä? ...sitä, että onko tämä "epäterveellinen" ohjelma epäkkäille, treenit ei nimittäin olisi yhdessä vaiheessa menneet läpi ilman voltaren kipuvoidetta? Venyttelen kyllä ja tällä hetkellä en tarvitse kipuvoidetta. Olisiko ehdottaa jotakin toista kaksijakoista ohjelmaa launtai+sunnuntaille , jossa on ainakin penkkipunnerrus ja leuanveto JA jossa olisi otettu palautumiset paremmin huomioon? (keskiviikona teen arskaa joka tapauksessa).

Ohjelma:

Keskiviikko:
Takakyykky 3x10
Penkki 5x5 (tai 3x10)
Leuanveto 2x max JA ylätalja 2x10 (kun leukoja alkaa mennä tarpeeksi, niin talja jää pois)
Niskan takaa punnerrus 3x10
Hauiskääntö tangolla 3x10
Voimapyörä 3x max
Pohkeet istuen voimapyörien välitauoilla 3x10

Launatai:
Penkki 5x5 (tai 3x10)
Dippi 3x max (kun dippiä alkaa mennä tarpeeksi, niin 3x10 lisäpainolla)
Vinopenkki käsipainoilla 3x10
Niskan takaa punnerrus 3x10
Ranskalainen punnerrus 3x10
Voimapyörä 3x max

Sunnuntai:
Leuanveto 2x max JA ylätalja 2x10 (kun leukoja alkaa mennä tarpeeksi, niin talja jää pois)
Takakyykky 3x10
Kulmasoutu vastaotteella tangolla 3x10
Laitteessa takareidet 3x10
Hauiskääntö tangolla 3x10
Hauiskääntö käsipainoilla 3x10

Pistetään tämä nyt tänne. Eli ensimmäinen itse tekemäni ohjelma:

Rinta ja selkä

Mave 3x
Penkkipunnerrus tangolla/käsipainoilla 3x
Kulmasoutu/alatalja 3x
Leuat/ylätalja 3x
Vinopenkki tangolla/käsipainoilla 2x
Peckdeck/ritiinveto 2x
Olankohautukset 2x

Jalat ja vatsat

Kyykky/jalkaprässi 3x
SJMV 3x
Reidenojennus 3x
Reidenkoukistus 3x
Pohkeet jalkaprässissä 4x
Istumaannousu 4x

Hauis, olkapäät ja ojentajat

Pystypunnerrus/niskantakaapunnerrus 3x
Pystysoutu 2x
Kapea penkki 3x
Ranskalainen punnerrus/ojentajapunnerrus taljassa 2x
Hauiskääntö tangolla/ istuen käsipainoilla/ ristikkäistaljassa (niinkuin siinä ekassa Gymlogissa) 3x
Hammerkääntö 2x
Viparit sivulle 2x

Kierto menee kerran viikossa läpi eli ma,ke ja pe salilla.
Toistomäärät vaihtuvat kahden viikon välein, eli ensimmäinen jakso 12-15 toistoa, toinen 8-12 ja kolmas 6-8 toistoa.

En ole tätä vielä koittanut, huomenna eka reeni :puntti:
Miten on? Onko lisättävää/poistettavaa vai olisiko parempi vain katsoa täältä joku valmis ohjelma :D

Olen tätä treeniä touhunnut nyt kuukauden verran ja mielestäni ollut ihan ok, monipuolinen ainakin. Nyt haluaisin keskittyä hieman myös voiman kehittämiseen mutta edelleen pitää paino massan kasvatuksessa:
2-jakoinen siis on kyseessä MA, TI, TO, PE. Keskiviikko kävelyä/venyttelyä ja viikonloppuna mahdollisesti säbämatsia.

MA/TO:

-Rinnalleveto nopee 3x12
-HACK kyykky 3xmax (12-15)
-Reiden ojennus 3x12-14
-pohjeliike seisten 3x12

-Ylätalja leveä 4x12/ TO V-kahva ylätalja
-Alataljasoutu V-kahva 4x12
-Selänojennus lisäpainolla 3x15

-Hauis taljassa maaten/ TO mutkalla seisten 3x12
-Hauis kp vasara 3x12

-Sivutaivutus taljassa 50-70kg (sivuvatsat) 3x12
-Venäläiset kierrot lisäpaino 3x20

TI/PE:

-Penkkipunnerrus 3x12/Punnerrus kp 3x12
-Vinopenkki 3x12
-Ristikkäistalja 3x12

-Pystypunnerrus 3x12
-Niskantakaa punnerrus 3x12
-Vipunosto takaolkapää taljassa 3x12

-Ojentajapunnerrus taljassa köysillä 3x12
-Ojentajapunnerrus alaspäin taljassa 3x12

-Vatsarutistus taljassa "preacher" 3x15
-Lankku heti perään 3xmax

Painot ovat joka liikkeessä nousseet siitä mitä ne alussa olivat ja tempo treeneissä on aika vauhdikas. Ongelmakohtina itsellä on jalat, rinta ja olkapäät. Niihin siis hankala saada lihaa. Ylätaljassa ainoa este isommille painoille on käsien väsyminen mutta muuten liikkeet ovat tuntuneet mukavan raskailta.

Back
Ylös Bottom