Antakaas mielipidettä mitä nykyisellä ohjelmalla saan aikaan ja mitä kannattaisi ihan ensimmäisenä parantaa ja mihin suuntaan.
Olen 20-vuotias, painan 68-71 kiloa ja pituutta on 178cm. Liikunnassa juoksu on aina ollut lähellä sydäntä ja 3000m cooperissa on minulle vakio, salilla kävin viimeksi aktiivisesti 4 vuotta sitten ja viimeksi kävin puntilla epäsäännöllisesti 2 vuotta sitten. Joten aerobinen kunto on kohdillaan, mutta lihasmassaa ei pahemmin ole ja tavoitteena olisikin kasvattaa kevyesti lihasmassaa, polttaa ns. "laihaläskit" pois ja saada lihakset enemmän näkyviin.
Nyt sitten on kärpänen purrut ja ohjelmani on seuraava:
Puntilla vedän ns. "Kultaista Kuusikkoa" 3x viikossa ja lenkillä käyn 2x viikossa. Viikko-ohjelma on seuraava:
Ma: Lenkki (10km, kesto n. 1h)
Ti: Puntti
Ke: Puntti
To: Väli
Pe: Puntti
La: Väli
Su: Kevyt lenkki
Ruokavaliotani en ole muuttanut ja se on seuraava:
Syön aamulla 2 ruisleipää, jossa päällä margariinia, siivu leikkelettä ja juustoa ja muutama salaatinlehti. Juon 1 kupin kahvia ja lasin mehua / vettä.
Päivällä syön 1-2 kertaa lämpimän aterian ihan perus kotiruokaa esim. makaronilaatikkoa, perunaa ja kalaa, lasagnea, keittoa yms yms, juomana vesi / mehu. Töissä syön jonkin eineksen.
Illalla syön 2-3 palaa ruisleipää, jossa päällä samat kuin aamulla juomana vesi/mehu.
Mitään ravintolisiä en syö eikä rahka tai tonnari kuulu ruokavaliooni.
Sellaista treenaan tällä hetkellä, antakaa kehitys ehdotuksia ja kertokaa missä parannettavaa, mutta mikään "iso" massankasvatus kausi ei minua viehätä vaikka se vissiin olisi ihan viisasta vetää näin alkuun.
Kiitos vastauksista jo etukäteen