Pistin tämän tuonne mimmien puolelle aluksi ajatellen että kysymykseni oli vähän ehkä enemmän naisten puolelle kallellaan kun puhellaan alleista ja alavatsan löysyydestä, mutta eiköhän kumpaiseltakin sukupuolelta noita voi löytyä varsinkin näin 24 kiloa vuodessa tiputtaneena.
Olen kulkenut salilla reilut 1,5 kuukautta, kolme kertaa viikossa voimaharjoittelua (yksi niistä ohjattu kuntosalicircuit, olen harkinnut kolmea itse tehtävää ja tuota circuit-tuntia, mutta se saattaa olla liikaa), kolmena aerobista ja yhtenä päivänä joko lepoa tai vähäsen aerobista.
Aloitan 15 minuutin kävelyllä/juoksulla (muutama minuutti kävelyä, minuutti juoksua/hölkkää jne.) ja 5 minuutin Cardio Wave -vehkeilyllä (lienee samaa tehoa kuin spinning tms.). Ja lopetan parin kilometrin soutuun ja noihin samoihin kävelyihin ja Cardio Waveen. Nyt olen vähän kyllä lisännyt tuon Waven määrää kun se on reippaasti tehokkaampaa kuin kävely.
Olen nyt päättänyt ruveta seuraamaan tuota Arcin koko kroppa kerralla -ohjelmaa. Toistoja teen 10-15 per sarja ja vähennän määrää sitten pikku hiljaa ajan kanssa.
Jalkaprässi 2x
SJMV 2x
Pohkeet jalkaprässissä 2x
Yhden käden kulmasoutu käsipainoilla 2x
Ylätaljaveto eteen 2x
Penkkipunnerrus käsipainoilla 2x
Vipunosto sivuille käsipainoilla 2x
Ranskalainen punnerrus käsipainoilla maaten 1x
Hauiskääntö käsipainoilla 1x
Istumaannousu vinopenkillä, niin monta kertaa kuin jaksan, suora + vartalonkierto
Vartalonkierto laitteessa 2x per kylki
Kysyisin nyt vähän vinkkejä siitä, että kannattaisiko muuttaa/lisätä jotain kun ottaa huomioon ongelmakohtani: heikot kädet ja roikkuvat allit, turhan paljon ekstranahkaa alavatsassa (ja mahdollisia ongelmia tuottavat: helposti kipeytyvä niska ja yliliikkuvat nivelet + jäykkä ranka). Pitäisikö käsiin ja vatsaan kiinnittää enemmän huomiota kuin mitä tuossa ohjelmassa on, jos haluan mahdollisimman nopeasti tulosta?
Kiitokset jo etukäteen.