Aloittelija treenaa ylävartaloa miinuskaloreilla ja proteiinilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lohessa ei nyt kauheasti hiilareita mun mielestä ole. Mää en ymmärrä miten jotkut voi olla näin pihalla kaikista asioista, lue treenaamisesta ja ruuasta niin saatat kehittyäkkin joskus

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos vetelet joka päivä vähän kääretorttua, lakritsaa ja muutaman pitsan palan noin suuren proteiinimäärän päälle niin en ymmärrä miten voit päästä 1000kcalin vajeeseen?

1-2 kertaa viikossa jos 500kcal-1000kcal herkuttelut jakaa jokaiselle seitsemälle päivälle niin eihän siitä paljon yli sataa kcalia tule päiväkohtaisesti. Tarkotin vaan, että itsellä tuntuu paremmalle saada vähän herkutella viikossa.

Mittaustulos aamusella 101kg. Vähän hitaasti lähti alkuviikon osalta tuo paino laskemaan ja nyt sitten punttipäivän jälkeen on onneksi jotenkin tullut tuohon. Itsellä tulee yleensä punttipäivän jälkeen vähän painoa lisää mittariin.

Lohi on kala ja herkut on herkkuja, ois ihan fiksua käyttää niitä oikeita nimiä kun ravinnosta on kyse. Vitustako muut ketjua lukevat ja sua auttavat ihmiset tajuis noita yhteyksiä? Sama jos sanois maitorahkaa mässyks, vituikshan se menee muilla asiaa miettiessä.

täytyy muistaa, että kaikki on suhteellista. Minulle herkkuja on mm. leipä,skyr rahkat, hedelmäsalaatti jne "tavalliset" mätöt mitä muut vetelee joka päivä :D

99.5kg lenkin jälkeen, siis vaatteet päälläni.

Hassun näköinen tuo alle 100kg paino tossa digitaalisessa.

Pyhät meni yhtenä päivänä herkutellessä liiankin paljon ja yksi treeni jäi väliin. Aamulla tuntui polvessa vähän vihlomista joten jalkatreeni jäi tänään kyllä väliin. Lenkilläkin tuntui vähän tuo polvi. Täytynee varmaan jättää joku jalkatreenit ja tarjota tuota fastum geeliä.

Morjensta vaan. Ajattelin vähän päivitellä. Palstaa on tullut kuitenkin luettua aina välillä.

Punnitsin tossa yks päivä reilun 92kg joten laihdutustavoitteista on jääty kyllä se 1kk jälkeen :(. Pikku loukkaantumiset on ollut vähän huolena ja muutenkin elämäntilanne on ollut sellainen, että en ole miinus 1000kcal pystynyt noudattamaan.

Proteiinijuomat olen vähentänyt pois kokonaan kalustostani. Niitä on kyllä tuossa purnukassa mutta ei ole tullut käytettyä. Olen panostanut nekin kalorit mielummin ihan proteiinipitoiseen ruokaan. Olen päässyt näin paremmin balanssiin ruokahalun kanssa.

Ja sitten tunnustus, että nuo jalkatreenit on jääneet kyllä vähiin. Tästä tulee varmaan kuittia mutta tavoite on, että kun saan painon tohon reilusti alle 90kg niin jätän ton juoksemisen vähemmälle ja panostan enemmän jalkoihin. Niin tosiaan tuota juoksemista, ihan oikeata juoksemista ei hölkkäilemistä on tullut ravattua kyllä todella paljon. Voisi oikeastaan sanoa, että olen todella innostunut juoksemisesta ja juoksukunto on parantunut todella paljon.

Lihaskuntokin on laihduttajalle ihan kiva? Joten voin todistaa, että ALOITTELIJA voi laikkarilla myös kasvattaa lihasta JONKIN verran. Alussa enemmän ja kehitys vähenee ajan kanssa. Mutta nyt tosiaan tuntuu, että aloittelijan kuherruskuukausi alkaa olla lopuillaan. Lihakset ei kovin paljoa enää ole kehittynyt, alkaa vaan läski lähteä päältä pois tai siltä tuntuu. Otin kreatiinin ihan kokeeksi nyt käyttöön, tuskin kovin paljon lihaksiin merkitystä mutta jos antais lisää buustia kun alkaa vähän tämä pitempi laihduttaminen viemään voimia.

Jos sen jälkeen jääneen kuukauden sais tässä tiputettua. Se 4kg ja sitten alkas syömään kulutuksen verran. Hmm vai pitäiskö sittenkin ottaa vielä lisä kk kehiin ja 8kg laihduttaminen vielä tavoitteeksi?

On kyllä hassua, kun ennen ei mennyt yhtään leukaa niin nythän niitä pystyy vetämään vaikka sarjoina.

Että tämmöstä. Ajatus olis kirjoittaa vähän omia kokemuksia omasta laihduttamisesta ja punttauksesta ALOITTELIJAN näkökulmasta, kun olen päässyt tohon tavoitepainoon. Väitän, että paljon on kertynyt tietoa miten kannattaa tämmöstä projektia lähteä tekemään.

Viimeksi muokattu:
Hyvin on paino pudonnut. Jos samalla on tarkoitus saada myös lihasmassaa, niin sanoisin, ettei tuota nopeampi painonpudotus tekisi sitä asiaa ainakaan yhtään helpommaksi.

Sitä vain ajattelin kysyä, että mites juokseminen onnistuu noin hyvin, mutta jalkatreenistä ei tule mitään? Tunnen porukkaa, joilla on polvet huonossa kunnossa ja kyllä niillä on pannassa sekä juokseminen että kyykkääminen.
Totta kai pitää kuunnella omaa kehoa, eikä vain kyykätä väkisin, mutta on tuo silti mun mielestä hiukan outoa...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hyvin on paino pudonnut. Jos samalla on tarkoitus saada myös lihasmassaa, niin sanoisin, ettei tuota nopeampi painonpudotus tekisi sitä asiaa ainakaan yhtään helpommaksi.

Sitä vain ajattelin kysyä, että mites juokseminen onnistuu noin hyvin, mutta jalkatreenistä ei tule mitään? Tunnen porukkaa, joilla on polvet huonossa kunnossa ja kyllä niillä on pannassa sekä juokseminen että kyykkääminen.
Totta kai pitää kuunnella omaa kehoa, eikä vain kyykätä väkisin, mutta on tuo silti mun mielestä hiukan outoa...

Ei nuo polvet ole onneksi ihan niin lopussa, että se estäisi kokonaan treenaamisen puntilla. Tuo painon pudotus on auttanut ihan selvästi tuohon vasemman polven tilanteeseen. Olen yrittänyt lähinnä säästellä niitä tuohon juoksuun, kun se sujuu niin mukavasti nykyisin. Olen vaan miettinyt, että jos vielä lisään tuohon juoksemiseen rajun puntin niille, niin miten ne siitä tykkää. Olen myös sitä mieltä, että kyllähän juokseminen tällä painolla treenaa niitä jalkojen lihaksia jollakin tavalla. Ja vielä monastikkin noilla kaloreilla juokseminen tyhjentää kyllä aika paljon jaloista voimaa, joten ei oikein olla puhtiakaan niitä kovin aktiivisesti painoilla treenata.

Kyllä noissa jaloissa on läskiä ja varmaan lihaakin ympärillä, joten tilanne niiden treenaamattomuuden suhteen on mielestäni ihan eri, jos painoa ei olisi yhtään ylimääräistä ja ne näyttäisivät ihan tikuilta.

Zone-sarja -42%
Sairaan hyvin on pudonnut paino, jatka vain samaan malliin ja koita olla repsahtamatta dieetin loputtua.

Eihän ne jalat juoksemalla treenaudu kuin puntilla käydessä, mutta kannattaa varmasti tehdä sitä mikä itsestä tuntuu hyvältä, eli sinun tapauksessasi jatkaa sitä juoksemista. Dietin kanssa kamppaillessa, kun ei ole paljoa aiemmin hankittua lihasmassaa jota yrittää säilyttää, pitäisin tärkeimpänä ohjenuorana sellaista hyvää oloa joka kannustaa jatkamaan liikkumista jatkossakin. Olipa se sitten punttia tai lenkkiä tmv.

Se juokseminen on tosi paha niille polville (rusto / kulumat) jos et kuntouta sitä polvea eli = vahvistat reisilihaksia. Itsellä ainakin ainoa keino pitää polvet tuolla samalla vaivalla toimintakykyisinä on järkevä jalkatreeni. Alussa nostelin vaan jalkaa suorana kun istuin ja sain sillä tavalla aktivoitua nelipäistä reisilihasta, sitten sen jälkeen nilkkapainot nilkkaan ja sama homma, sitten kevyellä painolla reiden ojennusta puntilla, sitten menikin jo kapea prässi ja kyykyt. Suosittelen lämpimästi hoitamaan sen jalan kuntoon, niin pystyt tulevaisuudessakin juoksemaan ja myös saamaan sopusuhtaisen ja lihaksikkaaman vartalon kun treenailet myös punttia jalkoineen päivineen.

Mulla ainakin polvioperaation jälkeen fyssa toitotti jalkatreenin tärkeyttä. Sanoi, että vahvat reidet tukee polvea ja auttaa kestämään. Oikeessahan tuo oli, ei tietoakaan mistää polvikivuista. Kyykkäämisen alotin 2-3kk leikkauksen jälkeen.

Back
Ylös Bottom