Aloittelija - palautuminen treenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Gratz
  • Aloitettu Aloitettu
Hei,

Aloitin tässä vastikään pitkästä aikaa kuntosalilla käymisen ja lihakset tuntuu olevan niin perhanan kipeet aina treenien jälkeen. No sehän on ihan normaalia, ei siinä mitään, mut vois kokeilla jotain lisäravinteita. Mun normaalit salitreenit on kestoltaan noin tunnin mittaisia + 10 min alkulämmin + 10 min loppuverryttely. Muutenkin teen kohtuullisen pitkiä sarjoja (3 sarjaa ja 8+ toistoa per liike), eli likempänä kestävyys kuin ykkösvoiman hakemista, tai no ainakin mä luulen niin.. :)

Ja sit se kyssäri. En mä tiedä tarvinko välttämättä lisäravinnetta, syön kuites pari kertaa päivässä lämpimän ruoan ja ruoan kanssa aina leivät + salaatit. Lähinnä olisin nuista palautumisjuomista kiinnostunut, millastakohan sitä pitäisi hankkia? Itse ajattelin et esim. toi P-storen Evolution Phase3 vois olla aikasta hyvä minun tapauksessani. Eikö se olis kuites aika hyvä saada protskujen lisäks myös hiilareita treenin jälkeen, jolloin lihakset saavat nopeasti ravinnetta? Mä en näistä niin hirveesti tiiä. Jos joku nyt kuites vastais onko parempi vetää protsku+hiilarit entä ainoastaan protskua (vrt. Evolution Phase2). Saa toki muutakin vinkkiä laittaa. Pärjään varmastikin aika pitkään ilman lisäravinteita, mut tosiaan tohon palautumiseen vois ottaa jotain apuaineita.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis tärkeintä, että palkkarissa on nopeasti imeytyvää proteiinia ja tottakai hiilareita.. Muutenhan se ei palkkari ole. Tolla 8 toistolla tulee massaa. Ite luokittelisin ennemmin voimapuolelle kun kestävyys. Ja sitten niitte 2 lämpimän aterian lisäks pitää syödä paljon muutakin. Aamulla hiilareita ja protskuja ympäri päivää, mutta erityisesti illalla. Ite kyllä ostasin proteiiniakin mitä ottasin sitten aamuin illoin, jotta täyttys varmasti se päivän proteiinitarve. Sori tuli vähän sekavaa tekstiä.

Tottakai mä syön muutakin, mut viittasin vaan siihen, että ravintoa saa varmaan valikoidulla syömisellä riittämiin. Mutjoo, taidan laittaa tollasen fifty-sixty proteiini-hiilari-juoman tilaukseen. Pitänee miettii vielä tuota lisäproteiinia. Kiitoksia vastauksista.

Kyllähän palatusjuoma ja lisäproteiini (jos sitä ei saa muuten tarpeeksi) auttaa palautumiseen. Kuinka paljon? se vaihtelee varmasti henkilöllä. Itse en eroa huomaa kuin silloin kun jätän palkkarin pois ja missaan jotenkin kunnon illallisen ja iltapalan. Sillon tulee heti +24h palautumiseen. Mutta minä nyt olen aina ollut hidas palautuja kun olen kavereihini verrannut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom