Aloittelija lisäravinteissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja forsbe
  • Aloitettu Aloitettu
Viimeksi salitreenit vedetty joskus viime vuosituhannella ja ilman lisäravinteita. Nyt voisi aloitella treenaamista ja antaa läskeille kyytiä. Lisä ravinteet kuitenkin on vähän uppo-outo juttu joten jos jollain on aikaa kertoa mitä aloittelijan kannattaisi hommata. Olen 186cm/115kg kokoinen kaveri eli parikyt kiloo sais läskii lähtee ja lihasta pitäisi tilalle saada.
Treenivauhtina ajattelin pitää 3 kertaa viikossa punttia ja aerobiset siihen päälle. Onko kuinka huono idea vetää aamulla nuo aerobiset ja illemmalla puntti vai haittaako aerobinen treeni kuinka pahasti lepopäivää?

Tiedän tosi vähän noista lisäravinteista joten olisi kiva jos jaksaa vielä kertoa mikä sen kyseisen paketin potentiaali on. Proteiineista tiedän jotain mutta ja samoin maltostan mutta loppu onkin sitten hepreaa. Joku suositteli magnesiumia mutta miksi, mihin sillä tähdätään??

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsivät auttaa harrastuksen aloittamissa!

Forsbe..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiedän tosi vähän noista lisäravinteista joten olisi kiva jos jaksaa vielä kertoa mikä sen kyseisen paketin potentiaali on. Proteiineista tiedän jotain mutta ja samoin maltostan mutta loppu onkin sitten hepreaa. Joku suositteli magnesiumia mutta miksi, mihin sillä tähdätään??

Parhaat tulokset saat kun laitat ruokailusi kuntoon (ravinto-osiolta löytyy paljon tietoa) ja otat treeneihisi käyttöön jonkin hyväksi havaitun perusohjelman (näitä löytyy treeniosiolta). Pelkillä lisäravinteilla et pysty korjaamaan puutteita näissä.

Kun perusasiat on kunnossa olet jo pitkällä.
Voit hommata lisäravinteista vaikka lisäksi treenin jälkeen nautittavan palautumisjuoman, kreatiinia, proteiinia välipalaksi mikäli tarvitset. Nämä ovat ihan lisäravinteiden peruskauraa, jotka jeesaavat vähän mutta eivät ole mitään ihmeaineita. Lähde siis liikkeelle perusasioista.

Lisäravinteet eivät auta sinua painon pudottamisessa millään tavalla, etkä tarvitse niitä tässä vaiheessa välttämättä ollenkaan. Painosi saat putoamaan, kun syöt vähemmän kuin kulutat. Kulutuksesi ja ruokailusi voit arvoida esimerkisi kalorilaskuri.fi-sivuston avulla.

Ruokavalio on tällä hetkellä tosiaan retuperällä mutta muutos on tulossa lähiaikoina. tähtään säännöllisiin ruokailuaikoihin/välipaloihin joilla juuri tähtäänkin painon pudotukseen. Nuo rasvanpoltto valmisteet eivät ole koskaan vakuuttanut minua. Korjatkaa jos olen väärässä.

Pienen totuttelun jälkeen olisi kuitenkin tarkoitus myös alkaa treenaamaan kunnolla jos tuo toinen olka vaan kestää. Otankin toki varovaisen ja tutkiskelevan allun kun oletan että saatan vielä elämäni aikana tuota vasentakin kättä tarvita ja tietysti lihaksienkin olisi hyvä tottua uuteen asiaan.

Ihme aineita nuo eivät taida tosiaan olla, mutta kuulemma palautumisen ja tulosten kannalta ihan kiva lisä. Puhuin magnesiumista mutta sehän olikin tuota kreatiinia. Eli proteiineilla ja kreatiinilla pärjää jo vallan mukavasti kun vain nuo mainitut perus jutut on hoidettu kunnialla. Miten maltot? olen käsittänyt ettei niitä kannattaisi hirveästi käyttää jos meinaa tiputtaa painoa?

Niin ja kiitos vastauksista. yritän olla kyselemättä enämpää tyhmyyksiä!

Forsbe

Jos painoa olet pudottamassa ei kannata käyttää kreatiinia joka kerää kehoon nestettä ja samalla nostaa painoa. Magnesium on hyväksi lihasten hermoille mm. lihaskrampit oon saanu itse kuriin, kannattaa vaan kattoa että samassa purkissa ois myös b-vitamiineja jotka tehostaa mg:n vaikutuksia.

Jos painoa olet pudottamassa ei kannata käyttää kreatiinia joka kerää kehoon nestettä ja samalla nostaa painoa. Magnesium on hyväksi lihasten hermoille mm. lihaskrampit oon saanu itse kuriin, kannattaa vaan kattoa että samassa purkissa ois myös b-vitamiineja jotka tehostaa mg:n vaikutuksia.

Noh. Itse asiassa kreatiinia kannattaa ottaa dieetilläkin. Tarkoituksenahan on polttaa läskiä, eikä pari kiloa nestettä haittaa laihdutusta millään tavalla. Kreatiinistahan on tunnetusti aika paljon hyötyä (tietysti yksilöstä riippuen).

Noh. Itse asiassa kreatiinia kannattaa ottaa dieetilläkin. Tarkoituksenahan on polttaa läskiä, eikä pari kiloa nestettä haittaa laihdutusta millään tavalla. Kreatiinistahan on tunnetusti aika paljon hyötyä (tietysti yksilöstä riippuen).
Aivan, siitä ylimääräsestä nesteestä ei ole kuin hyötyä dietatessa. Tämä sillä oletuksella ettei tarvitse vetää itteään ihan kuivaksi, eli ettet kisalavoille ole nousemassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom