Tervehdys arvon Pakkotoistolaiset!
Nyt on tullut sitten itsekin aika kirjoittaa ensimmäinen viesti tänne foorumille. Eli olen 18-vuotias naru Keski-Suomesta. Salilla olen rampannut nyt vuoden, joten tuli mieleen kysyä hieman treenaamisesta teiltä.
Ensimmäiset 6kk treenaasin seuraavalla 2-jakoisella ohjelmalla 3-4 kertaa viikossa:
1.
Penkkipunnerrus kp 3x15/Penkkipunnerrus 2x6
Vinopenkki kp 2x10
Jalkaprässi 3x10
Reiden ojennukset 2x10
Viparit 2x10
Pystypunnerrus kp 2x10
Ranskalaiset/Ojentajapunnerrus 3x10
2.
Alatalja 3x10
Ylätalja 3x10
Reiden koukistukset 3x10
Pohkeet seisten 3x10
Hauiskääntö tangolla 3x10/ Hauiskääntö kp 3x8 / Scott-hauiskääntö 3x8
Kohautukset 2x10
Joo, pahalta näyttää. Ei mavea, ei kyykkyä, ei vatsoja. Puolen vuoden jälkeen vaihdoin seuraavaan 3-jakoiseen, jonka teen joka toinen päivä:
1. Jalat
Kyykky 3x10
SJMV 3x10
Pohkeet seisten 4x15
Reiden ojennukset 3x10
2. Selkä+Hauis
Maastaveto 3x10
Ylätalja 3x10
Kulmasoutu 3x10/Alatalja 3x10
Scott hauiskääntö 3x10/Hauiskääntö kp 3x10/Hauiskääntö seisten tangolla 3x10.
3. Penkkipäivä
Penkkipunnerrus kp 3x15
Pystypunnerrus 3x10
Vinopenkkipunnerrus 3x10
Vipunostot sivulle 3x10
Ristikkäistalja 3x10
Ojentajapunnerrus/Ranskalainen punnerrus 3x10.
Tässä 3-jakoisessa ohjelmassa olen tehnyt lisäksi vatsoja lisäpainojen avulla kulmapenkissä ja muutamia pilatesvatsoja. Nyt sain eräältä salikollegalta hieman vinkkejä salihommiin ja olen viimeiset 3vk tehnyt liikkeissä, joissa toistomäärä on ollut 10, 15 toistoja. Liikkeissä, joissa toistomäärä on ollut jo valmiiksi 15, olen tehnyt kutosia. Tarkoitus olisi jatkaa noita viistoistasia vielä viikon, jonka jälkeen tarkoitus olisi vetää elämäni ensimmäinen kevyt viikko. Kevyen viikon jälkeen ajattelin tehdä kuukauden kymppejä, sitten kevyt viikko ja sitten kutosia jne.
Vuoden aikana massaa on tullut ihan ok.
Sitten pari kysymystä:
1) Kuten alussa mainitsin, olen käsittämätön naru. Teen suurinpiirtein kaikkia käsipainoliikkeitä muovipainoilla. Penkkimaksimi on todellakin 40kg, alussa se oli 25kg. Elämäni 17 ensimmäistä vuotta olen viettänyt lähinnä kirjojen ääressä. Voimaa ei yksinkertaisesti ole. Kiinnostaisi hieman keskittyä voiman lisäämiseen, esimerkiksi puolen vuoden ajan. Millaisella ohjelmalla voiman lisääminen onnistuisi?
2) Miltä tällä hetkellä kierrossa oleva ohjelma kuulostaa?
3) Teen tällä hetkellä vain yhtä hauisliikettä viikossa, mitä hauisliikkeitä kannattaisi ohjelmaan lisätä?
4) Olisiko ohjelmaan tarvetta lisätä jotain?
5) Kuinka tarpeellisia kevyet viikot ovat?
Nyt on tullut sitten itsekin aika kirjoittaa ensimmäinen viesti tänne foorumille. Eli olen 18-vuotias naru Keski-Suomesta. Salilla olen rampannut nyt vuoden, joten tuli mieleen kysyä hieman treenaamisesta teiltä.
Ensimmäiset 6kk treenaasin seuraavalla 2-jakoisella ohjelmalla 3-4 kertaa viikossa:
1.
Penkkipunnerrus kp 3x15/Penkkipunnerrus 2x6
Vinopenkki kp 2x10
Jalkaprässi 3x10
Reiden ojennukset 2x10
Viparit 2x10
Pystypunnerrus kp 2x10
Ranskalaiset/Ojentajapunnerrus 3x10
2.
Alatalja 3x10
Ylätalja 3x10
Reiden koukistukset 3x10
Pohkeet seisten 3x10
Hauiskääntö tangolla 3x10/ Hauiskääntö kp 3x8 / Scott-hauiskääntö 3x8
Kohautukset 2x10
Joo, pahalta näyttää. Ei mavea, ei kyykkyä, ei vatsoja. Puolen vuoden jälkeen vaihdoin seuraavaan 3-jakoiseen, jonka teen joka toinen päivä:
1. Jalat
Kyykky 3x10
SJMV 3x10
Pohkeet seisten 4x15
Reiden ojennukset 3x10
2. Selkä+Hauis
Maastaveto 3x10
Ylätalja 3x10
Kulmasoutu 3x10/Alatalja 3x10
Scott hauiskääntö 3x10/Hauiskääntö kp 3x10/Hauiskääntö seisten tangolla 3x10.
3. Penkkipäivä
Penkkipunnerrus kp 3x15
Pystypunnerrus 3x10
Vinopenkkipunnerrus 3x10
Vipunostot sivulle 3x10
Ristikkäistalja 3x10
Ojentajapunnerrus/Ranskalainen punnerrus 3x10.
Tässä 3-jakoisessa ohjelmassa olen tehnyt lisäksi vatsoja lisäpainojen avulla kulmapenkissä ja muutamia pilatesvatsoja. Nyt sain eräältä salikollegalta hieman vinkkejä salihommiin ja olen viimeiset 3vk tehnyt liikkeissä, joissa toistomäärä on ollut 10, 15 toistoja. Liikkeissä, joissa toistomäärä on ollut jo valmiiksi 15, olen tehnyt kutosia. Tarkoitus olisi jatkaa noita viistoistasia vielä viikon, jonka jälkeen tarkoitus olisi vetää elämäni ensimmäinen kevyt viikko. Kevyen viikon jälkeen ajattelin tehdä kuukauden kymppejä, sitten kevyt viikko ja sitten kutosia jne.
Vuoden aikana massaa on tullut ihan ok.
Sitten pari kysymystä:
1) Kuten alussa mainitsin, olen käsittämätön naru. Teen suurinpiirtein kaikkia käsipainoliikkeitä muovipainoilla. Penkkimaksimi on todellakin 40kg, alussa se oli 25kg. Elämäni 17 ensimmäistä vuotta olen viettänyt lähinnä kirjojen ääressä. Voimaa ei yksinkertaisesti ole. Kiinnostaisi hieman keskittyä voiman lisäämiseen, esimerkiksi puolen vuoden ajan. Millaisella ohjelmalla voiman lisääminen onnistuisi?
2) Miltä tällä hetkellä kierrossa oleva ohjelma kuulostaa?
3) Teen tällä hetkellä vain yhtä hauisliikettä viikossa, mitä hauisliikkeitä kannattaisi ohjelmaan lisätä?
4) Olisiko ohjelmaan tarvetta lisätä jotain?
5) Kuinka tarpeellisia kevyet viikot ovat?