Aloittelija kaipailee apua!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Katlyn
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Taas on se aika vuodesta että olisi kiva päästä kesäkuntoon.
Olen nainen 22v 56cm 54kg ja rasvaprosentti 29%....Ylipainoinen en ole mutta joka paikassa on löysää.
Löytyy jenkkakahvat, suht iso maha, löysät reidet, löysä takamus, roikkuvat allit ja sitä rataa..
Olen aloittanut terveellisen ruokavalion ja käyn salilla 3x vkossa. Ongelmana onkin, mitä siellä salilla tulisi tehdä?
Millä painoilla ja mitä?!
Osaisiko joku auttaa minua treeniohjelman kanssa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Kyllä se tärkein asia on negatiivinen energiatasapaino eli tila, jossa energiaa (kaloreita) saadaan vähemmän mitä kulutetaan. Ensimmäinen asia on siis selvittää päivittäinen energiankulutus ja syömisellä sekä liikunnalla pyrkiä n. 300–500 kcal päivittäiseen vajeeseen.

edit. Ja salin puolella kannattaa keskittyä raskaisiin, useita lihaksia kuormittaviin liikkeisiin kuten kyykyt, maastavedot, raskaat soudut, dipit, punnerrukset jne. Lyhyet palautukset eli vähän lepoa sarjojen välissä jotta syke pysyy koholla ja saadaan happivajetta --> energiankulutus nousee.

Päivittäinen energiavaje (kiloklubin mukaan) on n.400-700kcal/päivä... Ruokapuoli pitäisi olla kunnossa mutta treeniohjelma ei...

Ota jokin aloittelijalle suunnattu ohjelma jonka aikana saat opeteltua liikket tutuiksi. Niitä löytyy monia täältä foorumeilta.

Laitetaan metri siihen 56cm lisää....
Olen nyt käynyt n 3xviikossa salilla ja tehnyt yhtenä päivänä vatsan ja selän=
soutu 10min
Vatsat laitteessa 3x15
Sivuvatsat 3x15
alaselkä laitteessa 3x15
ylätalja eteen ja taakse 3x15
(silloin tällöin tehnyt myös ojentajia ja hauiksia)
Vatsat uudelleen

Toisena päivänä olen sitten tehnyt jalat ja takapuolen...

Termit ei vielä hallussa mutta toivottavasti ymmärrätte..
Ihan hatusta heitetty tuo ohjelma joten ei mitään tietoa saanko maksimaalisen hyödyn tuolla rehkiessäni..

Koko kroppa kannattaa muokata, kuten sanoin rasvaa on joka puolella..

Ei sitä rasvaa saa pois mitenkään paikallisesti treenaamalla, se lähtee sieltä mistä lähtee, sitten ku lähtee. Tämä on tärkee muistaa. Opettele tekemään rasittavia liikkeitä isoilla lihaksilla, niinku tuolla mainittiinki jo kyykkyä, maastavetoa jne. Hilavitkuttelu jossain vatsa- ja alaselkälaitteissa ei kyllä painonpudotukseen mitään maksimaalista hyötyä tuo. Ei edes keskimaalista, ehkä minimaalista...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Toinen asia on sitten se, että ei siellä rasvan alla noilla spekseillä mitään lihaksia ole ja liian rankka painonpudotus vie nekin vähät rasvan sivussa ja jättää jäljelle luurangon, parhaassa tapauksessa roikkuvalla nahalla. Raskasta treeniä mukaan lihasten ylläpitämiseksi ja maltti sekä pitkäjänteisyys mukaan sen painonpudotuksen kanssa, niin hyvä tulee - ei välttämättä täksi kesäksi, mutta ehkä jo seuraavaksi.

Osaisiko joku auttaa minua treeniohjelman kanssa?

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ength-1-jakoinen-perusohjelma-aloittelijalle/

Tuolla on vaikeaa mennä pieleen. Aloita vaikka pelkällä tangolla kaikissa liikkeissä ja lisää 2,5 kg / treenikerta. Sitten kun ei enää onnistu, niin siirry vaikkapa 0,5-1 kg lisäyksiin jos salilta löytyy tarpeeksi pieniä painoja. Jos ei, hommaa jotkut pienet nilkka/rannepainot ja kiinnitä ne tankoon.

Kalorit kuten yllä, kun ei kerran mitään kymmeniä kiloja tarvitse tiputtaa niin turhaa hosua sen kanssa.

Muoks: Maastaveto ja kulmasoutu voivat olla hankalia toteuttaa pelkällä tangolla. Ota jotkut 10-15 cm korokkeet (pinoa vaikka levypainoja torniksi jos et muuta löydä) ja laita tanko niiden päälle niin saat oikean lähtöasennon noihin liikkeisiin. Ja jos 20 kg tanko on liikaa tuohon pystypunnerrukseen, niin tee joko kevyemmällä tangolla mikäli sellainen on käytössä, tai käsipainoilla kunnes alkaa sujumaan tangolla. Sama pätee tietysti muihinkin liikkeisiin...

Itse teen tällä hetkellä neljättä kuukautta tätä ohjelmaa ja suosittelen: http://www.pakkotoisto.com/treeni/39774-arnoldin-kultainen-kuusikko/

Tosi hyvä alottelijalle, perusliikkeitä ja tulokset nousee kohisten. Tuossa on mainittu toistot ja myös lepoajat. Pyri tekemään tuossa järjestyksessä, itsellä ainakin parempi ku tekee raskaimmat (mulle ainaki raskaimmat) kyykyn ja penkkipunnerruksen ensin. Itse en saa vielä yhtään leukaa varsinkaan myötäotteella joten leuanvedon olen korvannut ylätaljalla. Heti kun saat yhdenkin leuan, niin vaihda niihin.

Itsellä tulokset noussu tasaisesti ja muutenkin oon ollut tyytyväinen. Kannattaa pitää huoli että syöt ennen treeniä, ettet nälkäisenä sinne mene, kyseessä koko kroppaa raskaasti kuormittava ohjelma joten syöneenä saat enemmän itestäsi irti :)

Jos siihen rasvanpolttoon haluat keskittyä niin semmoista keskitason sykkeellä menevää aerobista juoksua/pyöräilyä yms. rupeet vetelemään 30min 2-4 kertaa viikossa. Kuulemma on "asiantuntijoiden" mukaan paras rasvaa polttava syketaso toi keskitaso. :hyper:

Jos siihen rasvanpolttoon haluat keskittyä niin semmoista keskitason sykkeellä menevää aerobista juoksua/pyöräilyä yms. rupeet vetelemään 30min 2-4 kertaa viikossa. Kuulemma on "asiantuntijoiden" mukaan paras rasvaa polttava syketaso toi keskitaso. :hyper:

Rasvaahan käytetään tässä tietokoneella istuessa suhteessa enemmän energiaksi kuin esim. kävellessä. Sitten taas kävellessä kokonaisenergiankulutus on suurempi, jolloin sitä rasvaakin käytetään absoluuttisesti enemmän kuin paikallaan ollessa. Mutta treenin aikaisella rasvanpoltolla ei oikeesti oo niin paljoa väliä ku vois luulla. Siitä syystä mm. HIIT toimii. Periaatteessa "mikä vaan" toimii rasvanpoltossa. Ruokailut ovat kuitenkin ne tärkeät asiat dieetatessa.

teet 3 jakosta reeniä 3krt viikossa ja käyt vetämässä aerobisen reenin siihen päälle vielä 2krt viikossa

kalorit 300-500 miinuksella proteiinia 2g per painokilo

makrot suhteessa p.40 h.30 r.30

Back
Ylös Bottom