Aloittelija kaipaa treeniapua salille X

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Tuli tässä seuraavasta postista mieleen, että tällaiselle ketjulle voisi olla kysyntään.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=823151&postcount=12

Eli kaveri kaipaa kokeneemma opastusta salille jossa käy. Eli jos ja kun jollakulla on samanlaisia ongelmia, niin pistäkää niitä pyyntöjä tähän ketjuun, jos vaikka sitten kysyntä ja tarjota kohtaisi.

Älkää kyselkö täällä mitää yleistä treeniohjelmista ja ruokavaliosta, vaan pidetään tämä ketju ihan noissa treeniapujen kyselyssä ihan livenä.

Jos tälle ei kannatusta ole, niin tämähän kuolee varmasti itsestään pois...

EDIT: Ja ainahan se on järkevämpi ottaa joku katsomaan sitä tekniikkaa, kuin opetella itse jonkun clipin kautta ja ehkä teloa itsensä. Ja joskus on helpompi ujomman kaverin kysellä näin netin välityksellä, kuin mennä nykäseen jotakuta salilla hiasta.

Hyvä idea, luin saman postin ja kävi mullakin mielessä !

Meidänkin salilla 80% on ihan vasta-alkajia ja tekevät miten sattuu mutten ole uskaltanut neuvoa kun ei tiedä miten ottavat herneen nenään.

Minä itse taas tulen tarviimaan avustusta kyykyn tekniikassa, en ole koskaan tehnyt koska leikattu olkapää ei anna periksi laittaa tankoa yläselkään. Koitan sitä vahvistaa ja sitten jos pikkuhiljaa aloittaisi prässin tilalle kyykyn.

Toinen liike on maastaveto, ei sitten hajuakaan tekniikasta mutta kiinnostus alkaa heräilemään ko. liikettä kohtaan.

Salini on TTY päätalon alakerta, palailen astialle jahka tuo olkapää alkaa tuntua vahvalta.

Pyranha sanoi:
Meidänkin salilla 80% on ihan vasta-alkajia ja tekevät miten sattuu mutten ole uskaltanut neuvoa kun ei tiedä miten ottavat herneen nenään.

Ihan rohkeasti vain neuvomaan. On huomattavasti vaikeampaa kysyä kuin neuvoa. Etkä luultavammin tule saamaan mitään pysyviä vammoja, jos itsetuntoa ei lasketa.

Mun mielestä myös hyvä idea.

Täällä kysellään nykyään tosi paljon kaikista ohjelmista ja ruokavalioista, joten varmasti liikeratojen ym. tekniikoiden harjoitus ei olis monelle ollenkaan haitaksi.

Itse oon siinä mielessä onnellisessa asemassa, et käymäni sali on pullollaan tosi asiantuntevia ohjaajia/personal trainereita, joille oon sanonu, että tulevat korjaamaan jos teen niitten mielestä väärin. Hyvin on toiminut tähän mennessä.

Pirun hyvä idea Timba!

Pitäis vaan jollain saada se kynnys alemmaksi että aloittelijat uskaltaisivat enemmänkin kysellä treeniapua tätä kautta. Varjopuolena tietysti on sen että niitäkin ihmisiä on jotka luulevat osaavansa tekniikat ja sitten menevät viemään näitä oppeja eteenpäin

Tanssiva Rosvo sanoi:
Pirun hyvä idea Timba!

Pitäis vaan jollain saada se kynnys alemmaksi että aloittelijat uskaltaisivat enemmänkin kysellä treeniapua tätä kautta. Varjopuolena tietysti on sen että niitäkin ihmisiä on jotka luulevat osaavansa tekniikat ja sitten menevät viemään näitä oppeja eteenpäin

Jep jep, mutta siltähän ei voi koskaan välttyä. Jo senkään takia et monet jutut treenauksessa on makuasioita ja tosi harvat absoluuttisia totuuksia.
Kyllä siitä lähes aina enemmän hyötyä kuin haittaa on että kokeneemmat opastavat aloittelevia!

Harvemmin sitä kukaan viitsii/uskaltaa mennä toista neuvomaan, jos ei apua tulla kysymään.

Pyranha sanoi:
Hyvä idea, luin saman postin ja kävi mullakin mielessä !

Minä itse taas tulen tarviimaan avustusta kyykyn tekniikassa, en ole koskaan tehnyt koska leikattu olkapää ei anna periksi laittaa tankoa yläselkään. Koitan sitä vahvistaa ja sitten jos pikkuhiljaa aloittaisi prässin tilalle kyykyn.

Toinen liike on maastaveto, ei sitten hajuakaan tekniikasta mutta kiinnostus alkaa heräilemään ko. liikettä kohtaan.

Salini on TTY päätalon alakerta, palailen astialle jahka tuo olkapää alkaa tuntua vahvalta.
Ei muuta kun kysäiset jeesaamaan, jos satutaan yhtä aikaa taas salille. Tuossa vedossa ainakin osaisin vähän opastaa, kyykystä en ole aivan varma, omakin tekniikka raakakyykyssä kapealla jalka-asennolla aika kauhea. Kyykyssä olisi varmaan hemmetin hyvä, jos olisi käytössä jonkinlainen cambered bar, jossa ei vahingossakaan tulisi käsillä työnnettyä tuota tankoa ylöspäin. Ainakin itse teen nykyään kyykyt pelkästään cambered barilla tai safety squat barilla. TTY:llä näitä ei tietenkään ole, mutta tuollainen olisi erittäin hyvä kaikille olkapäävammaisille itseni mukaan lukien.

rackable cambered squat bar(eli tuo on rackissa käytettävä versio, normaaliversio on vain mutkalla oleva yhdestä kappaleesta muodostuva tanko):
cambered-squat-bar-300.jpg

Tuolla kuuluu siis nostaa näin(eli kädet jäävät alemmas eivätkä olkapäät taivu yhtä ikävään kulmaan):
camberBar.jpg

Ja aiheesta vielä sen verran, että itse olen ainakin pyrkinyt neuvomaan kysymättäkin viimeistään siinä vaiheessa, kun joku tekee sellaisella tekniikalla, että altistaa itsensä loukkaantumisille vielä pidemmän päälle. Ja kysyttäessä toki aina, kun minusta on jotain apua.

Jylli81 sanoi:
Ei muuta kun kysäiset jeesaamaan, jos satutaan yhtä aikaa taas salille. Tuossa vedossa ainakin osaisin vähän opastaa, kyykystä en ole aivan varma, omakin tekniikka raakakyykyssä kapealla jalka-asennolla aika kauhea.

Näin tehdään, käyn siellä nykyään iltapäivisin tai alkuillasta. Maastavetoon en usko vammojeni vaikuttavan, se selviää kokeiltaessa.

En ole missään törmännyt noihin linkittämiisi tankoihin, harmi. Tuo asento pitää käsiä tuntuu jo näin kylmiltään ilman tankoa selvästi paremmalta.

Ja varmasti sulla on tekniikat sillä mallilla että riittää minulle hyvin pitkään, kunhan tapasi mukaan vähättelet itseäsi ;)

sumutin123 sanoi:
Ihan rohkeasti vain neuvomaan. On huomattavasti vaikeampaa kysyä kuin neuvoa. Etkä luultavammin tule saamaan mitään pysyviä vammoja, jos itsetuntoa ei lasketa.
Toki riippuu ihmistyypistä, mutta sanoisin että menee kuitenkin tosinpäin. Ei siis "vaikeutta" ajatellen, vaan lähinnä sitä, että jos joku treenaa väärin, ja joku toinen menee neuvomaan, voi helposti tulla semmonen "vitut sä muta neuvot, kyl mä osaan ihan ite" (vaan sen takia että ego ei kestä :lol2: ). Ei sitten turhaan viitti mennä nolaamaan muita. Jos itse menee kysymään neuvoa, on helpompi auttaa kun toinen haluaa apua. Tuskin kukaan kokenut salillakävijä sanoo ei, ellei sitten heitä kysymystä kesken penkkiykkösen tms :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Back
Ylös Bottom