Aloittelija kaipaa neuvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JoniH
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
183cm pituutta ja 93kg painoa, pelkkää ällöttävää rasvaa. Sellainen 10-15kg olisi kiva saada pois. Muutaman kerran olen koittanut laihduttaa, mutta joka kerta homma on kaatunut ensimmäisen viikon jälkeen kun olen sortunut joko mässäilemään tai velttoilemaan. En jaksa juosta edes kilometriä ja punnerruskin on mahdoton ajatus. Asian on muututtava. Tiedän että oikotietä onneen ei ole, ja nyt on motivaatiota vaikka mihin. Lähimmälle salille tosin on matkaa niin paljon että ilman autoa ei tule yhtään mitään.

Tiedän että näitä threadeja on täällä jo vaikka kuinka, ja olen niistä suurimman osan jo lukenut. Mutta kuinka teidän mielestänne homma kannattaisi aloittaa tästä rapakunnosta niin että motivaatio ei lopahda heti ensimmäisen viikon jälkeen kuten tähän mennessä joka kerta on käynyt?

Niin ja neuvot ryhdin parantamiseksi ovat myös erittäin tervetulleita.

Ei kai tuossa muuta ole kuin lenkki ja kevyt puntti (jos ei ole salia, niin erilaiset kotiversiotkin toimivat; mm. leukoja ja punnerruksia voi vetää kevennettyinäkin versioina)

Alussa esim. kävelysauvat saattaisivat olla hyvä ratkaisu, niitten kanssa voi vetää erilaisia treenejä joissa myös yläkropalle tulee rasitetta.

Mitään tolkutonta ylipainoahan sulla ei ole.

Ei, mutta pelkään että se lähtee nousuun jos en nyt tee jotain. Ja tietenkin ainahan sitä haluaa paremmalta näyttää. :rolleyes:

Jos sitä vaikka huomenna vielä parit makkarat grillaisi ja aloittaisi sitten vaikka sauvakävelyn. Niin ja hyvää juhannusta. :D

Ei, mutta pelkään että se lähtee nousuun jos en nyt tee jotain. Ja tietenkin ainahan sitä haluaa paremmalta näyttää. :rolleyes:

Jos sitä vaikka huomenna vielä parit makkarat grillaisi ja aloittaisi sitten vaikka sauvakävelyn. Niin ja hyvää juhannusta. :D

Kaveri mukaan ja ulos kevyesti kävelemään. Siitä sitten pidempää ja nopeampitahtista lenkkiä kun kunto antaa periksi.

Ja varsinkin tuossa vaiheessa sääntö nro 1: Älä tyydy siihen mitä sinulla on. Yritä kovempaa, tee enemmän, kehity.

Alussa kaikista helpoin juttu tasaisen nousujohteisen liikunnan saamiseksi päivärytmiin on, että ei koita ensin nostaa sen tehoa. Lähdet ihan rauhassa totutellen liikkumaan vaikka 45min muutaman kerran viikossa. Siitä sitten vain lisäät niitä liikuntakertoja aina viikottain. Kun päivät alkaa loppumaan kesken niin lisäät kestoa liikkumiselle! Näin sulla pytyy liikunnan teho miellyttävänä alkuun etkä heti polje lokaan sitä vasta syttynyttä mielenkiintoa kun ensimmäisen lenkin jälkeen ei tarvi maata viikkoa sänkypotilaana..

Sitten kun liikkuminen helpottuu ja olotila paranee niin alat lisäämään sitä tehoa sen oman kunnon mukaan! Tuolloin se kovempitehoinen liikunta ei enää ole kropalle niin kauhea shokki ja homma toimii!

Ei muuta kun onnea projektiin :)

Lisätään nyt vielä se että salilla voi toki alkaa kulkemaan heti alusta totutellen vaikka kerran pari viikossa ja nostaen sitten sielläkin niitä tehoja vasta myöhemmin mutta aivan yhtä hyvin voit totuttaa ensin kropan toimimaan ihan vain kävelemällä/jumppaamalla kotona/savakävelyllä. Täytyy vielä antaa erityismaininta tuolle sauvakävelylle.. Kerrassaan tehokasta ja helppoa!

Tähän on mulla käytännöllinen idea:
Osta hyvä fillari! Tai jos sellainen löytyy niin käytä sitä!

Itellä paino tippunut kolme kiloa lyhyessä ajassa, vaikka en ole muuttanut ruokavaliota yhtään. Olen vain polkenut sali- ja duunimatkat, päivässä 15-20km keskimäärin. Palaa kaloreita huomaamatta, ja mukavalla tavalla!

Tsemppiä painonpudotukseen!:thumbs:

Voin suositella samaa. Itsellä tulee poljettua myös 15 km päivässä työmatkoja. Mukavaa rentoa liikuntaa, ja säästäähän siinä jopa rahaa :rolleyes:

Ihan motivaattorina vaan: jos aloitat tuosta pisteestä järkevän punttauksen (vinkkejä täältä palstalta), niin näet todennäköisesti sellaista kehitystä joka tuo tipan linssiin kun sitä vanhana muistelee. Tulokset siis näkyvät todella nopeasti vasta-alkajalla, ihan kuukausissa saa tehtyä merkittävän muutoksen joka osin tulee ihan siitä että liikunta tuo ryhtiä olemukseen. Jos saat psyykattua itsesi ensimmäisen kolmen kuukauden ajan niin sen jälkeen tuo motivaatio tulee helposti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ruokavalio kuntoon, sillä saa mun mielestä ylivoimasesti suurimmat muutokset aikaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom