Aloittelija haluaa rasvat lihakseksi, ainakin osittain

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HD76
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen käynyt nyt noin vuoden salilla tavoitteena karistaa vähän läskejä sinne. Koskaan en ole lihaksia omistanut, mutta pikkaisen herne jo pullistaa :D Rasvaa on lähtenyt 7kk aikana yhteensä 5kg, lihasta tullut lisää melkein 4kg. Mutta eihän ne näy :( Mitoiltani olen 57kg/169 ja siis nainen (arvasittekin varmaan jo :D). Haluaisin kiinteyttää vartaloni, nin että vähän lihakset muokkaisivat vartaloa. rasvaprosentti taitaa olla jossain 21-22 suunnilla. treenaan nyt 2-3 kevyttä (noin 30-40min) harjoitusta salilla, en ota ressiä, jos joskus ei maistu en tee. Käytän minulle suuria painoja, siis jaksan juuri ja juuri tehdä sen 10-12 toistoa x 3. syön aika vähän, mutta säännöllisesti jotain. yleensä aamulla kahvi, vettä ja c-pore + puuro tai leipä. sitten lounaalla leikkelettä, salaattia, joskus puuroa tai kananmunakin. välipaloina hedelmiä ja rahkaa kera anananksen ja chia-siementen. myös pähkinöitä. illalla sitten kotiruoka, mutta pieni määrä, eikä meillä syödä roskaruokaa!
Pointtina on siis se, että haluaisin pysyä samassa painosarjassa, mutta haluaisin saada lisää lihasta rasvan kustannuksella. peffa ja reidet on rasvaisemmat kuin yläkroppa. ongelma tosiaan on peffan alueella, sellu ja löysyys kiusaa. Kovasti olen alkanut nyt parin vkon aikana panostaa jalkohin ja peppuun.

Mutta mitä syödä ettei paino nouse? Ja onko järkevää tuo isot painot salilla?
Olisiko muita vinkkejä?

Lisäksi käyn noin tunnin lenkin väh. 2krt viikkossa. ja kotona iltasella kotitreeniä, kuten esim lantion nostot.

irtokarkit on herkkua :) mutta max- kerta viikossa

Eli aaapua :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Lihakset kasvavat plussakaloreilla, jolloin tulee väkisin myös hieman rasvaa. Sen vähän rasvan voit sitten myöhemmin dietata pois.

Zone-sarja -42%
Kyykkää salilla niin perse kasvaa lihasta. Mutta tosiaan, kuten Juuso jo ylempänä sanoi, että lihas nimenomaan kasvaa plussakaloreilla. Ei ole olemassa komboa lisää lihasmassaa ja rasvanpudotus samaan aikaan, paitsi aloittelijoilla.

Mihin nuo sun rasva/lihaskiloarviot perustuu? Ikävä tuottaa pettymys, mutta tuskinpa on 4 kiloa lihasta tullut 7 kuukaudessa, varsinkin kun paino ei ole noussut. Tuollainen tahti olisi melko hyvä reippailla plussakaloreilla treenaavalle aloittelijamiehellekkin. Vaikka eihän noilla numeroilla ole niin väliä, tärkeintähän on se mitä näkyy peilissä tai esim. urheilussa suorituskyvyssä.

Peffa ja reidet on naisilla se paikka mistä rasva lähtee viimeiseksi, joten ei muuta kun dieettiä päälle ja sitten pikkuhiljaa lihasta tilalle. Ehkä hidas dieetti on paras vaihtoehto niin pysyt suunnilleen samanpainoisena kokoajan. Maksimaalinen 10-12 toistoa pitäis olla se millä lihasta tulee parhaiten, joten samalla linjalla kannattaa jatkaa. Proteiinia varmaan vois lisätä ruokavalioon vaikka jauheiden muodossa pari kertaa päivässä.

Mittaus on tehty 7kk sitten alkutilanteessa, sen jälkeen 3kertaa tähän päivään saakkaa inbodylla.
Proteiinivajaus oli aika suuri tuolloin 7kk sitten. sen jälkeen olen syönyt juuri tuota rahkaa, ja proteiinilisää kerran päivässä. Ruokavalio on siis muuttunut oleellisesti.. hiiilarimössö olen kyllä ollutkin, ja sillä oikeastaan elämäni elänyt. siis jugurteilla, leivällä jne. vaikka koskaan en ole ollut 60kg painavampi. (paitsi kaikessa 4 raskaudessa :) )

Ei, kyllä inobody on hyvä tsemppari.. jos sillä käynyt useamman kerran, niin antaahan se viitteitä kasvusta tai muista juttuista :)

Peilihän se paras mittari on, mutta onpa se kulkenut mittaustulosten kanssa samaa tahtia :) Kyllähän se niin on että tuskin mikään mittaus tapa ei ole niin tarkka, mutta onhan se iso tsemppi kun näkee että jotain tapahtuu. :dance:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom